The__muse Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 HEj alla! Har spelat poker i ca 8 mån på nätet ganska intesivt (mest NL 0.25-0.50 ) har även placerat mig bra i turneringar o vunnit en del där åxå! Problemet är bara att jag är för rädd om min bankrulle, känner att jag behärskar spelet på högre nivåer tex 0.5-1 1-2 men är så rädd att förlora av min rulle inte minst psykiskt. Situationen är följande : Vet inte vilket bord jag ska satsa på d.v.s 6 manna eller full tex 10manna har en föreställning om att shorthand är bordet man ska välja om man siktar på högre nivåer i framtiden. Min rulle är ca 1500 dollar vilket jag vet är ganska lite ångrar bittert att jag spenderat mina pokerpengar på annat istället för att låta rullen växa! Så min fråga är : Kan jag spela 0.5-1 6max utan att göra ett stort ekonomiskt misstag 2 Har någon tips på hur jag får kontroll över rädslan att rullen ska gå ner! Tacksam för några kloka råd Ps. i turneringar kommer jag ofta långt antagligen tack vare att rädslan för att förlora pengar inte finns där på samma sätt Citera
majorj Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 HEj alla! Har spelat poker i ca 8 mån på nätet ganska intesivt (mest NL 0.25-0.50 ) har även placerat mig bra i turneringar o vunnit en del där åxå! Problemet är bara att jag är för rädd om min bankrulle, känner att jag behärskar spelet på högre nivåer tex 0.5-1 1-2 men är så rädd att förlora av min rulle inte minst psykiskt.Situationen är följande : Vet inte vilket bord jag ska satsa på d.v.s 6 manna eller full tex 10manna har en föreställning om att shorthand är bordet man ska välja om man siktar på högre nivåer i framtiden. Min rulle är ca 1500 dollar vilket jag vet är ganska lite ångrar bittert att jag spenderat mina pokerpengar på annat istället för att låta rullen växa! Så min fråga är : Kan jag spela 0.5-1 6max utan att göra ett stort ekonomiskt misstag 2 Har någon tips på hur jag får kontroll över rädslan att rullen ska gå ner! Tacksam för några kloka råd Ps. i turneringar kommer jag ofta långt antagligen tack vare att rädslan för att förlora pengar inte finns där på samma sätt Dels är rullen lite liten för NL100 SH. Men framförallt är nivån nog för hög med tanke på att du verkar rädd att förlora pengarna. Gnid på ett tag på lägre nivå och jobba upp rullen först. Är mitt ödmjuka tips. Edit: fel i första inlägget. Citera
emilio_15 Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 HEj alla! Har spelat poker i ca 8 mån på nätet ganska intesivt (mest NL 0.25-0.50 ) har även placerat mig bra i turneringar o vunnit en del där åxå! Problemet är bara att jag är för rädd om min bankrulle, känner att jag behärskar spelet på högre nivåer tex 0.5-1 1-2 men är så rädd att förlora av min rulle inte minst psykiskt.Situationen är följande : Vet inte vilket bord jag ska satsa på d.v.s 6 manna eller full tex 10manna har en föreställning om att shorthand är bordet man ska välja om man siktar på högre nivåer i framtiden. Min rulle är ca 1500 dollar vilket jag vet är ganska lite ångrar bittert att jag spenderat mina pokerpengar på annat istället för att låta rullen växa! Så min fråga är : Kan jag spela 0.5-1 6max utan att göra ett stort ekonomiskt misstag 2 Har någon tips på hur jag får kontroll över rädslan att rullen ska gå ner! Tacksam för några kloka råd Ps. i turneringar kommer jag ofta långt antagligen tack vare att rädslan för att förlora pengar inte finns där på samma sätt Varfer spela på en högre nivå än du har rulle till om du är rädd för att förlora? Spela NL50 SH tills du har MINST $3k är mitt tips. Citera
FeelingThis Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 $1500 är exakt för NL50 om du följer 3000BB regeln. Citera
J0urneyMan Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Om du bonushorar så klarar du dig dock med en mindre rulle. Vet dock inte dina vanor på detta. Jag tror att kryptos NL100 exempelvis borde funka med den rullen om du bara lirar för bonusar. Om du ska spela fullbord eller shorthanded är något du måste testa dig fram till själv. Dock finns det fler shorthandedbord att välja bland, vilket kan vara en god anledning att gå på det istället för full. Lycka till! Citera
jaha Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Om du bonushorar så klarar du dig dock med en mindre rulle. Vet dock inte dina vanor på detta. Jag tror att kryptos NL100 exempelvis borde funka med den rullen om du bara lirar för bonusar. Om du ska spela fullbord eller shorthanded är något du måste testa dig fram till själv. Dock finns det fler shorthandedbord att välja bland, vilket kan vara en god anledning att gå på det istället för full. Lycka till! men känns ändå som en dålig ide. rädda pengar vinner aldrig. tumregeln är 3000big blinds så du har som sagt precis för 0.25/0.50. men sen gäller det fullring antar jag och short-handed svänger mer. stanna där du är och bonushora ett tag. personligen tycker jag NL100 är ett märkbart steg från NL50. betydligt aggressivare spel, inte lika mycket tomtar. Citera
The__muse Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 tack för alla svar! Anledningen till att jag vill upp i nivå e förmodligen den otur jag lidit av dom senaste dagarna och förlorat alla stora potter som jag varit mellan 65-80% fav på turn. Blivit utdragen hela tiden av fruktansvärt dåliga spelare som vägrat lägga sig trots mitt aggressiva spel. Känns som jag spelar i ett tempo som passar "tänkande" spelare och förmodligen är det nog så att jag bara behöver anpassa mitt spel efter fiskarna och spela mer tight då odds för många verkar vara helt obekant. Bonushora har jag precis upptäckt och clearar i detta nu min 2a bonus, prb är bara att dessa bonsar nästan bara e möjliga om man spelar FL . Men iaf tack för tipsen ska nu grinda ett tag till på 0.5 och hoppas jag kan klättra vidare längre fram Citera
Verdi Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Den klassiska "jag är för bra för mina motspelare, alltså förlorar jag" argumentet. Om du hela tiden får bluffar nedsynade kanske du är överaggressiv? Kanske de är för bra och har läst dig som en bluffande maniac. Bluffa mindre och värdebeta mer är mitt råd. Dessutom finns det gott om bra bonusar man kan ta med NL. Citera
J0urneyMan Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Om du bonushorar så klarar du dig dock med en mindre rulle. Vet dock inte dina vanor på detta. Jag tror att kryptos NL100 exempelvis borde funka med den rullen om du bara lirar för bonusar. Om du ska spela fullbord eller shorthanded är något du måste testa dig fram till själv. Dock finns det fler shorthandedbord att välja bland, vilket kan vara en god anledning att gå på det istället för full. Lycka till! men känns ändå som en dålig ide. rädda pengar vinner aldrig. tumregeln är 3000big blinds så du har som sagt precis för 0.25/0.50. men sen gäller det fullring antar jag och short-handed svänger mer. stanna där du är och bonushora ett tag. personligen tycker jag NL100 är ett märkbart steg från NL50. betydligt aggressivare spel, inte lika mycket tomtar. Ja, det kanske är bäst att förtydliga vad jag menade. Jag påstod aldrig att det är en bra ide för just dig. Jag menade bara att rullen i sig skulle räcka, under förutsättning att pokerkunskapen räcker. Jag spelade själv lite NL25 och hoppade sen direkt till NL100. Därför kan jag inte uttala mig speciellt mycket om NL50. Dock är det ju så att NL100 med en bonus på ~7$ i timmen bör ge lägre varians än NL50 utan bonus. Citera
The__muse Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Hehe nä riktigt så är det inte jag spelar ganska tight och ingen av mina förluster dom dagarna kom från bluffar utan från händer som jag var storfavorit med. Jag blev helt enkelt utdragen på rivern av 2outare med mera hela tiden man blir ju frustrerad när spelare fi vinner hela tiden på endast tur. Men problemet är nog som sagt att jag spelade kanske i fel tempo för den nivån, att jag e bättre än flertalet spelare på den nivån e jag säker på iaf på dom siter jag brukar hålla till Citera
jaha Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Hehe nä riktigt så är det inte jag spelar ganska tight och ingen av mina förluster dom dagarna kom från bluffar utan från händer som jag var storfavorit med. Jag blev helt enkelt utdragen på rivern av 2outare med mera hela tiden man blir ju frustrerad när spelare fi vinner hela tiden på endast tur.Men problemet är nog som sagt att jag spelade kanske i fel tempo för den nivån, att jag e bättre än flertalet spelare på den nivån e jag säker på iaf på dom siter jag brukar hålla till om du blev utdragen spelade du ju rätt. att du sen torskade mycket beror ju på varians. Citera
The__muse Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Jo det måste väl varit den där variansen man hört så mkt om! Men just då känndes det bara som allt va riggat. Iaf så har den sessionen fått mig att inse vikten av sin bankrulle samt att aldrig ta något för givet. Och hur mycket otur man än har så finns det altid brister i ens spel som gjort förlusterna värre än dom kunnat vara. Har nu återvänt till låga 6max borden och vinner som vanligt tack vare detta forums kloka medlemmars råd Citera
Recommended Posts