Saint_Bjorn Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 ... De verkar i alla fall ha resurser att jaga "colluders" och det är ju positivt. Sen att vissa har svårt att inte sätta sig i onödiga problem är ju synd för dem. Undrar förresten hur många som läser villkor nu för tiden? Jag slarvar med det, absolut. Men sunt förnuft brukar funka rätt långt det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oldboy Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Sajten har rätt att stänga av honom vid misstanke. Han spelar vilde mot en polare med liknande nick. Går det att kalla för annat än jävligt korkat? Det kan verka korkat vid ett första intryck, men det är ingen grund för att man colludat. Det är du som är korkad nu som dömer på en gång. Likaså Svenska Spel. Jag försöker få dom inse att man inte kan göra så utan ha något riktigt underlag. Snälla, nu har du övertygat mig om min tes. Så bra för dig då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oldboy Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 x som sagt, ni var ofta med i samma potter trots stora höjningar pre Japp, en kväll lirade vi så. Är det collusion? Vad tjänade vi på denna session tyckte du? Jag gick 1,5k plus på honom denna kvällen kan jag säga dig. Som är mina och frysta nu. x ofta fick man inte se era händer när det bara var ni 2 kvar i handen, fick man det var det inga imponerande händer precis, mittenpar slog bottenpar ex. Är det fel att spela så? Jag spelade efter den read jag hade på honom. x varför heter ni nästan samma sak om ni är 2 olika personer? Kan jag inte svara på, det är synd att man har en kompis som gillar att härma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Vadå, så att man heter nästan lika är ett tecken på collusion? Det är ju lika menlöst som att anklaga folk för att de bor på samma ort. Sen är ju frågan om det var medvetet eller inte spelar roll. Ni spelade annorlunda mot varandra, vilket får det att bli ett samarbete mot andra spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Tillägg: Givetvis spelar det en stor roll hur ni spelar när det är endast är ni två kvar. Om det skiljer sig markant mot spel mellan er och en tredje part så är det nog kört. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stugan Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 De spelar annorlunda mot varandra för de har reads på varandra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 De spelar annorlunda mot varandra för de har reads på varandra... Känner du dem? Tror inte SS gör det. Hur får man lätt tag i fuskare? Det får man inte, därav stränga regler. Vill man provocera reglerna....så kan det gå så här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Jo, men den stora tellen på collusion är ju att de misstänkta blir mer passiva när man går från 3 till 2 spelare i handen. Det bör ju inte ske om spelarna spelar mot varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Jo, men den stora tellen på collusion är ju att de misstänkta blir mer passiva när man går från 3 till 2 spelare i handen. Det bör ju inte ske om spelarna spelar mot varandra. Det finns ganska exakt 0 anledning för colludare att bli mindre aggressiva när bara de själva är i handen. Splittar man rakt av kan man ju köra hur aggro som helst utan att det gör något. Så om några medvetet samarbetar så är de knappast dumma nog att checka ned när de är ensamma i handen. Däremot så är ju en vanlig collusion-light att man kommer överens om att checka ned när man är HU. Det är iofs illa, men inte i närheten så illa som om man medvetet försöker maxa ett samarbete. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Hjort stal mina ord, fast i bättre formuleringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Finns nog många tidningar som är intresserade av att skriva om detta speciellt om det var mycket pengar på kontot, kontakta expressen. Sorry, Expressen skulle aldrig skriva om det. Dom skrev om en som hade blivit "blåst" av betsson förut. Men jag råkar VETA att han var skyldig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andiegirl Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Måste bara fråga varför ni hela tiden höjde 10-14xBB? Detta spel kan väl inte vara ekonomiskt lönsamt om man inte colludar, eller? Även om ni ville spela ut varandra - som du snackade om - så har ni ju ändå andra spelare vid bordet som ni måste ha med i beräkningarna? Det hade väl varit betydligt smartare att spela HU i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oldboy Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Det är ju sant som Hjort säger, det finns ingen anledning överhuvudtaget för colludare att vara mindre aggresiva mot varandra än mot dom andra vid bordet. Men för mig har det blivit problem när jag inte alls colludat och jag spelade så att jag vann mycket av honom. Jag har ingen anledning som helst att folda för när han raisar 15-20bb när jag vet att jag kan spela ut honom. Verkar som om det är ett läge där båda parterna varken kan bevisa huruvida om ett collusionfall förekommit eller inte.. Hursomhelst, jag ska försöka nå någon utanför supporten på Svenska Spel och försöka göra det bästa av situationen. Verkar som om jag får tillbaka mina pengar, men jag är ju fortfarande oskyldig. Jag ville kunna fortsätta spela på Svenska Spel, men så känns det ju inte nu längre.. Ganska synd för det var faktiskt en guldgruva för mig. Snittade ju ca 1k per dag. Liksom, varför colluda när det ändå finns gott om med fiskar att ta pengar ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Jag måste ändå säga att jag hade blivit smått misstänksam om ni båda suttit på mitt bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oldboy Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Måste bara fråga varför ni hela tiden höjde 10-14xBB? Detta spel kan väl inte vara ekonomiskt lönsamt om man inte colludar, eller? Även om ni ville spela ut varandra - som du snackade om - så har ni ju ändå andra spelare vid bordet som ni måste ha med i beräkningarna? Det hade väl varit betydligt smartare att spela HU i så fall? Ja, det hade varit bättre att spela HU. Men jag brukar inte spela HU. Och det är bara en enda session vi pratar om nu. En kväll satte han sig vid mitt bord och började spela vilt spel. Jag hängde med i svängarna för att jag tyckte att det var kul, och vann av honom. Sen var det fåtal sessioner där han också satte sig vid mina bord, men det var inget vilt spel då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andiegirl Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Jag måste ändå säga att jag hade blivit smått misstänksam om ni båda suttit på mitt bord. Samma här. Jag tycker att man märker ganska tydligt om två colludar... Dock har jag bara stött på "nybörjarcolludern" hittills (vad jag vet). Det är de som har snarlika nick, t ex StorKlas och LillKlas och allt som oftast inte är i en pott med varandra. När de är det så checkar de alltid ner den, eller så gör den ena ett minimibet och den andra lägger sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hasselby Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Verkar som om jag får tillbaka mina pengar Det tolkar jag som att de inte har så starkt "case" trots allt. Varför skulle de tillåta någon få behålla pengar som han fuskat till sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Jo, men den stora tellen på collusion är ju att de misstänkta blir mer passiva när man går från 3 till 2 spelare i handen. Det bör ju inte ske om spelarna spelar mot varandra. Det finns ganska exakt 0 anledning för colludare att bli mindre aggressiva när bara de själva är i handen. Splittar man rakt av kan man ju köra hur aggro som helst utan att det gör något. Så om några medvetet samarbetar så är de knappast dumma nog att checka ned när de är ensamma i handen. Däremot så är ju en vanlig collusion-light att man kommer överens om att checka ned när man är HU. Det är iofs illa, men inte i närheten så illa som om man medvetet försöker maxa ett samarbete. Vad snackar du för skit Hjort. Grejen är att potten aldrig splittas rakt av. Dunkar man in allt i potten så åker det bara en massa extra rake så det finns exakt noll anledning för colludare att spela aggro i en heads-up pott. Dessutom känner de ju till varandras kort och vem fan går all-in med sämsta handen då??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 jag tror inte "kolludare" bryr sig så mycket om raken, de har tillräckligt med övertag (utan skillz) för o knäcka raken på de flesta nivåer. om de inte är HU då. Att spela likartat Hu som när de inte är hu är väl vanligt vett, de vill nog inte torska med en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 ... Skämtar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dj.lasseman Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Oldboy, jag tycker det är synd att du har fått ditt konto låst. Men, även om du inte menat att samspela med din kompis så skulle det väl kunna se ut så. Ni spelar upp potten hårt, kanske får med er nån i alla bets, sen går ni över styr efter flopen och nån av er tar hem poten (som har en del av andras pengar i). Sen vet inte SS (mycket bra förkortning) om ni delar upp pengarna efteråt. edit: missade visst att läsa lite av andras poster, kanske redan står detta innan, ber om ursäkt isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Nej jag skämtar inte. Varför skulle colludare spela agressivt när de känner till varandras kort??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Nej jag skämtar inte. Varför skulle colludare spela agressivt när de känner till varandras kort??? För att dölja att man samarbetar så klart? Det spelar ju ingen roll om den ene torskar 10 inköp och den andre vinner 20 vid bordet. Splittar man pengarna går ju båda plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Oldboy, jag tycker det är synd att du har fått ditt konto låst. Jag tycker inte det är synd. Från att ha haft en ganska solidarisk hållning har jag nu övergått till fördömmande. Jag vill att sajterna ska jaga cheaters med ljus o lykta. Vissa oskyldiga stryker med på vägen, but thats war. Vem har bevis för att han är oskyldig? Den här tråden? Wow, vilket bevis att lägga fram till SS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Efter att ha läst hela tråden e det ju inte annat än att man känner lite tvivel. Du bedyrar din oskuld men när du berättar vad som försigått vid borden där du och din kompis suttit så låter det farligt nära collusion. Även om det från eran sida inte varit 100% meningen så kan det ju ha drabbat andra spelare. Sen att ni har snarlika namn, ofta spelar på samma bord och älskar att spela aggresivt mot varandra...insåg du inte redan innan du blev avstängd hur fruktansvärt misstänksamt detta ser ut? Tycker du ska vara glad att du fick tillbaks dina pengar om du nu har rent mjöl i påsen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts