gdaily Postad 6 Februari , 2005 Rapport Share Postad 6 Februari , 2005 Nix. Chansen är 1 på 220 (ca) att han har AA den gång du har KK. Chansen är också en på 220 att han har AA den gång du har 72 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raol Postad 6 Februari , 2005 Rapport Share Postad 6 Februari , 2005 Nix. Chansen är 1 på 220 (ca) att han har AA den gång du har KK. Chansen är också en på 220 att han har AA den gång du har 72 Beror på vad man menar. Sannolikheten att man i en hand får KK samtidigt som motståndaren får AA är ca 1 på 45121. Det var det jag menade, att det händer en gång på 45121 händer. Den betingade sannolikheten att motståndaren har AA givet att man själv har KK (eller vilken hand som helst utan ett A) är 4/50*3/49 ~= 1/204 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordQvist Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Spelade en 10$ sng. Floppen kom 4,7,8. En kille går all in och 2 pers synar. Det visar sig att alla 3 hade floppat set. En hade 8,8 en 7,7 och den sista 4,4 Ganska osannolikt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Det där har jag varit med om själv fast i cash game och utan möjlig stege (tror floppen var 3 4 8), $200 i inköp. Som tur var satt jag på det högsta paret och tog potten på c:a $600. Började med en check och kunde inte fatta vilken tur jag hade när två spelare bakom mig tokhöjde varpå jag gick all in och de följde på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asterisk Postad 10 Februari , 2005 Rapport Share Postad 10 Februari , 2005 Såg en rolig en i senaste live-trn jag spelade. Två killar all-in preflop. AJ mot KK. Första som händer är att brännkortet flashas, en K. Floppen xAx, trn J. Stendött för KK. En är borta som brännkort, två i handen på killen, bara en kvar i hela leken, enda kortet som kan hjälpa honom. River: K. Mirakelträff om jag någonsin sett en. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Daniel C Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 att få 2 st färgstegar under en och samma heads-up turnering är väl ändå ganska osannolikt, jag fick dom inom loppet av 10 händer. och JA jag vann. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illi Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 Här är en hand att berätta för barnbarnen. Jag fick 22 i handen och limpade in för att se om jag kunde träffa en triss, det var kanske fem som synade bb. Floppen kom AA2. Typ den bästa flopp man nånsin kan få. Man vet ju att i alla fall en av dom andra har ett ess. Jag smyger upp ett litet bet och han höjer lite, glad i hågen över att han floppat triss i ess och får nån som bettar. Det höjs några gånger tills vi är allin. Han har typ A5. Vilken sötma, vilken dolkstöt. Och så kommer ett ess på rivern... Det suraste av allt är att han inte fattade ens efteråt hur nära han varit att knockas till golvet. Man kan inte använda chatten när man åker ut (det är SnG på betsson) utan man kastas ut från bordet och hinner knappt säga nåt förutom aaaargh typ. Så när jag går tillbaka till bordet så kan jag bara läsa hur han tyckte jag var stupid som bettade på tvåor när det låg ess på bordet, jag måste väl ha fattat att nån hade triss i ess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
babyface10 Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 igår floppade jag 3 fyrtal i 2or, ja just 2 or på hela dagen (dock 15h lirande) Fick inte så mycket betalt nångång Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jansku Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 åkt ut 3 turneringar i rad på d :< mot 9 8 offsuit 44 och AA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illi Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 Osannolika händelser?Här har ni en saftiga som drabbade mig för ett par minuter sedan. jag har KJ och han har KTs i klöver. Vi blir all-in pre-flop. > Dealing the Flop(A J K ) > Dealing the turn(J ) > Dealing the river(Q ) > BradDet wins 3,350 with a Royal Flush, Diamonds Ja det här var faktiskt utan konkurrens det mest osannolika. Att A K Q J T blir Royal Flush, Diamonds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erras Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 haha ruter ska det givetvis vara sry Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
babyface10 Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 ja erras den var rätt saftig dock hade jag en hand som gjorde mig rätt frustrerad. Fi hade AQ jag hade KJ flop Q109 jag bettar pott hans synar (han hade höjt innan) turn J Jag bettar pott igen och den jävlen synar River K Ja han drog ju ut mig nu när jag tänker på det var det mer sannolikt att han skulle gö de för det var ju iallafall inte så osanolikt haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mobydick Postad 12 Februari , 2005 Rapport Share Postad 12 Februari , 2005 Sannolikheten för att någon annan har AA när man själv har KK är väl 1 på 221/antal spelare vid bordet-1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raol Postad 12 Februari , 2005 Rapport Share Postad 12 Februari , 2005 Sannolikheten för att någon annan har AA när man själv har KK är väl 1 på 221/antal spelare vid bordet-1. Nej, du kan inte räkna så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joxer Postad 13 Februari , 2005 Rapport Share Postad 13 Februari , 2005 Detta hände i en turnering för ett tag sedan och måste väl klassas som ganska osannolikt. Jag A J Fi Q Q Flop Q:heart: J:spade: J:club: Träffar rätt bra och försöker köpa men fi träffade ju stenhårt... Turn K River T Kan man dra ut någon på ett bättre sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 23 Februari , 2005 Rapport Share Postad 23 Februari , 2005 Har spelat två sateliter idag. Båda gångerna åkte jag ut när jag gick all in med pocket Aces. I ett av fallet låg jag på 11 plats när ItS (ItM 15)var från 11. Hade jag foldat mina pocker äss hade jag tagit en plats. Det var så jävla svårt att att folda men nästa gång gör jag det kanske. Inte nog med det. Mjukvaran hängde sig precis innan jag skulle upp på BB på sista rundan. Jag är på ruggigt dåligt humör just nu. Jag hatar pocket äss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 23 Februari , 2005 Rapport Share Postad 23 Februari , 2005 Sitter och clearar bonus på multi.. Floppar set 3 ggr på en kväll, är uppe mot högre set alla tre gånger.. (Riggsajt?!) Hejdå bonus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 24 Februari , 2005 Rapport Share Postad 24 Februari , 2005 Igår så händer detta, en kille synar nästa höjer 3bb han innan mig synar jag synar med QQ synaren reraisar starkt till ca 8bb raisaren reraisar igen han innan mig synar jag foldar nästa går all in båda synar. dom visar upp AK TT AA och jag folda QQ sannorlikt? Floppen kommer ATx turn blank river T och han tar hem potten med fyrtalet helt otroligt. Det är sannorlikt att det osannorlika händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 26 Februari , 2005 Rapport Share Postad 26 Februari , 2005 Nu ska ni få höra något verkligt osannolikt: Under kvällens session har jag fått AA totalt sju gånger, och inte blivit utdragen en enda gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 26 Februari , 2005 Rapport Share Postad 26 Februari , 2005 Nu ska ni få höra något verkligt osannolikt: Under kvällens session har jag fått AA totalt sju gånger, och inte blivit utdragen en enda gång. Riggat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 För ca en vecka sedan var en kompis till mig, Borkaxxx på nätet, i final i en 10K guarantee (THNL) på Expekt. Han hade just förlorat en stor pott i HU spelet mot den andra finalisten och var nere på under 100k, motståndaren hade drygt 2,5mille. Handen efter fick han 29off och gick all-in, fi floppar stege min kompis sätter färgen på Turn och River. Detta var början på vändningen som gjorde att han vann 5000$ och hela turneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 För ca en vecka sedan var en kompis till mig, Borkaxxx på nätet, i final i en 10K guarantee (THNL) på Expekt. Han hade just förlorat en stor pott i HU spelet mot den andra finalisten och var nere på under 100k, motståndaren hade drygt 2,5mille. Handen efter fick han 29off och gick all-in, fi floppar stege min kompis sätter färgen på Turn och River. Detta var början på vändningen som gjorde att han vann 5000$ och hela turneringen. Låter nästan misstänkt likt "Borka"s inlägg på Allt om Turneringsresultat - ITM! . * LP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 28 Februari , 2005 Rapport Share Postad 28 Februari , 2005 För ca en vecka sedan var en kompis till mig, Borkaxxx på nätet, i final i en 10K guarantee (THNL) på Expekt. Han hade just förlorat en stor pott i HU spelet mot den andra finalisten och var nere på under 100k, motståndaren hade drygt 2,5mille. Handen efter fick han 29off och gick all-in, fi floppar stege min kompis sätter färgen på Turn och River. Detta var början på vändningen som gjorde att han vann 5000$ och hela turneringen. Låter nästan misstänkt likt "Borka"s inlägg på Allt om Turneringsresultat - ITM! . * LP - QoS * Ser man på...han finns här också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rah Postad 1 Mars , 2005 Rapport Share Postad 1 Mars , 2005 Det är intressant att ingen skriver om när de spelat dåliga händer men mirakulöst satt en bad beat på någon annan.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mooy Postad 1 Mars , 2005 Rapport Share Postad 1 Mars , 2005 Det är intressant att ingen skriver om när de spelat dåliga händer men mirakulöst satt en bad beat på någon annan.... Man spelar väl inte dåliga händer heller? he he. ibland händer det kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts