Gå till innehåll

Allt om osannolika händelser!


totti

Recommended Posts

Jag är avundsjuk fore_man. Lämna henne aldrig. ;)

 

 

 

Jag spelade 1050 rakeade händer igår på Party för att lösa ut bonusen. (Vägrar skriva det hemska ordet). Körde FLT på 4 bord 0,5-1 och kan väl lugnt säga att upplevelsen var mer som en ökenvandring utan vatten de sista timmarna. Två saker som borde vara ganska osannolika lyckades jag ändå snappa upp mitt i trance-helvetet.

Den första var att en pott nådde upp i 104 dollar. Det har jag aldrig sett på så låga bord under min korta karriär och lite undrar jag om jag drömt det. Jag ska kontrollräkna någon gång för att se om det är tekniskt möjligt. Jag måste vara den enda som foldade den rundan. Vinnaren hade för övrigt AA-99. Och ett av A:na låg på bordet...

 

Det andra osannolika var att jag de sista minuterna på mitt marathon hittade ett passivt fullbord på Party. Två gånger lyckades jag höja ut alla innan river när jag träffade mellanparet på flopen. Det trodde jag definitivt inte kunde hända på Party efter allt jag läst på PF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 694
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den första var att en pott nådde upp i 104 dollar. Det har jag aldrig sett på så låga bord under min korta karriär och lite undrar jag om jag drömt det. Jag ska kontrollräkna någon gång för att se om det är tekniskt möjligt. Jag måste vara den enda som foldade den rundan

En spelare kan som mest lägga in 12 stora bet i en pott. Maxpotten med 9 spelare blir ju därför 108 stora bet, men det torde vara rätt ovanligt. Jag gissar på att du såg fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spelare kan som mest lägga in 12 stora bet i en pott. Maxpotten med 9 spelare blir ju därför 108 stora bet, men det torde vara rätt ovanligt. Jag gissar på att du såg fel.

 

Attans,

Det känns inte som jag drömde.

det gör mig sugen på att se HH'n. Går det att tanka hem från Party i efterhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiens löjligaste tre händer på rad?

 

100$ NL på pacific, för er som inte lirat NL där ännu kan jag upplysa er om att det är EXTREMT fishy. Folk synar verkligen ner med i princip vad som helst.

 

Hand 1: Får QQ på hand i MP, herr loose UTG höjer direkt 10$, dvs. 10bb vilket får en att börja tänka lite på AA eller framförallt KK, jag plus knappen synar. Flopp kommer T73 rainbow, UTG betar 10$ (1/3 pott) och både jag plus knappen synar. Turn K, UTG betar återigen, den här gången 15$ in i potten på 60$. Även om det är ett svagt bet så har jag den där illavarslande känslan i magen och lägger ner handen då rivern känns svårspelad mot 2 spelare. River kommer blank, UTG tar hem potten med sina 73o mot knappens ATs, imponerande preflopshöjning får jag lov att säga.

 

Hand 2: Får AQo i MP, UTG höjer 4bb och jag plus 2 efter mig synar. Flopp QJ3 rainbow, UTG betar 8$ (1/2 pott) och jag höjer rill 20, bakomvarande lägger sig och UTG synar. Turn 9, UTG checkar och jag ställer in med det jag har kvar, får syn. River J, UTG visar J6s och tar hem potten. Imponerande syn..

 

Hand 3: Hamnar i ett tillstånd som ofta benämns nu-ger-jag-totalt-fan-i-vad-som-händer-med-resten-av-pengarna-tilt, och får A2s i tidig pos. Höjer glatt till 4$ med de 26$ jag sitter kvar med, får syn av knappen samt bb. Flopp AK3, återigen rainbow. Betar ett massivt 2$-bet, får syn av båda. Turn 4. Med mitt makalösa top-pair-sådär-kicker och ett nyvunnet gutshot stegdrag betar jag 10$ av de 20$ jag har kvar, knappen lägger sig medans bb check-raisar all in. Kunde inte bry mig mindre, tänker jag och synar direkt. River T, bb visar upp QJ och plockar mina sista slantar efter ännu en imponerande read på kortleken.

 

Halleluja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiens löjligaste tre händer på rad?

 

 

Hand 2: Får AQo i MP, UTG höjer 4bb och jag plus 2 efter mig synar. Flopp QJ3 rainbow, UTG betar 8$ (1/2 pott) och jag höjer rill 20, bakomvarande lägger sig och UTG synar. Turn 9, UTG checkar och jag ställer in med det jag har kvar, får syn. River J, UTG visar J6s och tar hem potten. Imponerande syn..

 

Antingen har du skrivit 9 istället för 6 på Turn eller så har du på något mirakulöst sätt förlorat med QQ mot JJ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiens löjligaste tre händer på rad?

 

 

Hand 2: Får AQo i MP, UTG höjer 4bb och jag plus 2 efter mig synar. Flopp QJ3 rainbow, UTG betar 8$ (1/2 pott) och jag höjer rill 20, bakomvarande lägger sig och UTG synar. Turn 9, UTG checkar och jag ställer in med det jag har kvar, får syn. River J, UTG visar J6s och tar hem potten. Imponerande syn..

 

Antingen har du skrivit 9 istället för 6 på Turn eller så har du på något mirakulöst sätt förlorat med QQ mot JJ ;)

Bräda Q J 3 (9) (J)

 

AQo ger två par i Q och J,

J6s ger triss i J efter river..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiens löjligaste tre händer på rad?

 

 

Hand 2: Får AQo i MP, UTG höjer 4bb och jag plus 2 efter mig synar. Flopp QJ3 rainbow, UTG betar 8$ (1/2 pott) och jag höjer rill 20, bakomvarande lägger sig och UTG synar. Turn 9, UTG checkar och jag ställer in med det jag har kvar, får syn. River J, UTG visar J6s och tar hem potten. Imponerande syn..

 

Antingen har du skrivit 9 istället för 6 på Turn eller så har du på något mirakulöst sätt förlorat med QQ mot JJ ;)

 

Näe, det stämmer. Triss i knektar och par i damer jueh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh fan, verkar som att det är jag som är på fyllan här, ursäkta mig :) Hur som hellst, alla tre händer var rätt osannolika :)

 

Btw, detta hände mig igår. Jag får KK på knappen raisar med 6x BB, får syn av BB plus en annan. Floppen kommer 249 Rainbow och jag köttar in med degen (var lite shortstacked Atm). Till min förvåning får jag syn av båda. Turn kommer 4, River x. Första killen visar upp JJ och då tänker jag yes, denna hand är min. Men det är då detta sker, killen som satt efter BB slänger upp K4o på bordet, Dvs triss i fyror. Jag tänkte länge på detta och hur i h_vete kan man syna en höjning på 6xBB med K4o.

 

Nåväl, fortsätter han att spela så kan jag gärna bjuda på en slant då och då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att få bekräftelse på att även jag kan ha tur till och från.

 

Spelade den här handen i ett homegame ikväll.

 

JAG: [A :heart: Q :spade: ]

HAN: [J :club: T :diamond: ]

 

FLOP: [9 :club: K :club: Q :heart: ]

 

Jag bettade, och han går all-in.

Eftersom jag täckte upp honom väldigt väl, och vet att han bettar hårt på alla möjliga händer så synade jag med mitt par i damer och topp kicker.

 

Han hade som synes nötstegen.

Hans vinstchans låg här på ca 96%

 

 

TURN: [9 :club: K :club: Q :heart: Q :club: ]

 

RIVER: [9 :club: K :club: Q :heart: Q :club: K :diamond: ]

 

 

Otroligt skönt att se den utdragningen komma på rivern!

Kåken tog knäcken på hans ursprungliga nötstege.

 

Han tiltade lite fint, och jag drog ut honom igen några minuter senare i en situation då vi båda checkat vårat par i Ess på turn, och han gick all-in på river vilket jag synade. Jag hade högre kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar en tunering och det är jag och en annan kvar, och jag får kåk på floppen då lyckas jag trycker på fel knapp och lägger mig :cry:

 

Avlon (1880)

MarksGal (6120)

Avlon posts small blind (150)

MarksGal posts big blind (300)

** Dealing down cards **

Dealt to Avlon [ Kc, 7h ]

Avlon calls (150)

MarksGal raises (300) to 600

Avlon calls (300)

** Dealing Flop ** : [ Ks, Kh, 7s ]

MarksGal bets (1200)

Avlon folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar en tunering och det är jag och en annan kvar, och jag får kåk på floppen då lyckas jag trycker på fel knapp och lägger mig :cry:

 

Avlon (1880)

MarksGal (6120)

Avlon posts small blind (150)

MarksGal posts big blind (300)

** Dealing down cards **

Dealt to Avlon [ Kc, 7h ]

Avlon calls (150)

MarksGal raises (300) to 600

Avlon calls (300)

** Dealing Flop ** : [ Ks, Kh, 7s ]

MarksGal bets (1200)

Avlon folds.

Skulle vilja se din min när du inser att du råkat folda, LOOOOLLLLL!!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är väl inte så osannolikt, men hittade ingen annan passande tråd:

 

Jag har ingen erfarenhet av NL, men ville ha lite variation. Gick in på micronivå på Pacific. Fullbord, inköp 10$. Jag körde tre bord på Multi samtidigt för att jaga bonus så uppmärksamheten var inte 100% på NL-bordet. Men efter ett tag märkte jag att det var full rulle i chatten. Anledningen var att en person, Jason, gick all-in med 10$ i alla händer :shock: !

Naturligtvis förlorade han i stort sett alla. I chatten skrevs det saker som "stupidiest thing I ever seen". "He has lost over 100$" etc. Det gick så långt att de började tracka varandra för feghet. Speciellt en spelare blev stämplad som ovanligt feg eftersom han sällan var med och slogs om godsakerna som Jason delade ut. Att den personen satt omedelbart efter Jason och hade ett sämre läge verkade ingen annan begripa och det säger väl en del om övriga spelares erfarenhet.

 

Hur som helst slutade plötsligt denna Jason dela ut pengar i 10-högar och istället folda och spela mer selektivt. Fortfarande hade han inte skrivit ett ord i chatten. När jag clearat bonusen på Multi började jag kolla mer nogrannt på Pacific-bordet. Jason hade då skrapat ihop ca 43$. 20 minuter senare hade han 80+ och skrev "20 down" i chatten. Han tog en pott till och skrev "10 down" :lol: Då var det bra sent och jag loggade av.

 

Men innan det önskade jag Jason lycka till för förutom att han gav mig 50$ så gick man också ett annorlunda och roligt pokerminne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osannolika händelser?

Här har ni en saftiga som drabbade mig för ett par minuter sedan.

 

jag har KJ och han har KTs i ruter.

Vi blir all-in pre-flop.

 

> Dealing the Flop(A :diamond: J :diamond: K :heart: )

> Dealing the turn(J :heart: )

> Dealing the river(Q :diamond: )

> BradDet wins 3,350 with a Royal Flush, Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tilldelad A :diamond: Q :spade: , raisar med 3 ggr BB. Får syn av en kille.

 

Flop kommer 10, K, J rainbow. Jag slänger in ett mini-bet och blir raisad Big-time och slänger såklart då in hela degen.

 

Jag får Syn och killen visar upp A6o.

 

Turn kommer A

 

River kommer Q

 

Snacka om att jag svor här hemma framför skärmen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sug på denna då:

*****

$25 NL Hold'em - Sunday, February 06, 09:25:04 EDT 2005

Table Table 25417 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: RHproject ( $35.4 )

Seat 1: dandrea ( $40.5 )

Seat 8: SAS`THEKING ( $24.15 )

Seat 3: jancellor ( $37.9 )

Seat 5: patrick2381 ( $6.25 )

Seat 10: skyhail2000 ( $12.58 )

patrick2381 posts small blind [$0.25].

RHproject posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to RHproject [ Ks Kc ]

SAS`THEKING folds.

skyhail2000 calls [$0.5].

dandrea calls [$0.5].

jancellor folds.

patrick2381 calls [$0.25].

RHproject raises [$3.5].

skyhail2000 calls [$3.5].

>You have options at Table 31003 Table!.

dandrea folds.

patrick2381 is all-In [$5.75]

 

Exakt här tar batterierna slut i min trådlösa mus och jag har förstås ingen koll på shortcuts (eller vad det nu heter), så jag ser mina kungar foldas, halvkul.

 

RHproject did not respond in time.

RHproject folds.

skyhail2000 calls [$2.25].

** Dealing Flop ** [ Td, Kd, Kh ] Ganska kul att se detta också.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ 2s ]

patrick2381 shows [ 3h, Qh ] a pair of kings. men roligast att se var nog detta

skyhail2000 shows [ 4d, Ad ] a pair of kings.

skyhail2000 wins $16.15 from the main pot with a pair of kings with ace kicker.

 

Förvånandsvärt nog så blev jag inte på sämre humör, utan jag bara skrattade åt det och spelade vidare. Imponerande va? *klappar mig själv på axeln*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta får väl räknas som tämligen osannolikt:

 

Spelar HU FL $1/2 på Prima

 

får KK i hålet och bettar på till rivern och tänker att denna potten borde jag ta då fi bara re-raisade mig pre-flop, men icke - fi vänder över AA!

 

Jag förstår inte riktigt vad som är osannolikt? Att han hade AA när du hade KK? Att han bara synade dina bets utan att raisa? Tycker bara att det låter som en spelare som vet att AA inte är en monsterhand på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa först att läsa min post.

 

Jag skrev tämligen. Det är inte jätteosannolikt att man vid headsup spel skall ha AA vs KK, men första gången jag stöter på det.

 

 

Detta får väl räknas som tämligen osannolikt:

 

Spelar HU FL $1/2 på Prima

 

får KK i hålet och bettar på till rivern och tänker att denna potten borde jag ta då fi bara re-raisade mig pre-flop, men icke - fi vänder över AA!

 

Jag förstår inte riktigt vad som är osannolikt? Att han hade AA när du hade KK? Att han bara synade dina bets utan att raisa? Tycker bara att det låter som en spelare som vet att AA inte är en monsterhand på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa först att läsa min post.

 

Jag skrev tämligen. Det är inte jätteosannolikt att man vid headsup spel skall ha AA vs KK, men första gången jag stöter på det.

Närmare bestämt är sannolikheten 4/52*3/51*4/50*3/49=0.000022 eller ca 1 på 45121 att råka ut för detta. Plus lika stor sannolikhet att råka ut för det omvända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...