Gå till innehåll

Lika kåk splittar INTE potten?


Klyka

Recommended Posts

En bekant påstod sig ha varit med om följande scenario:

 

Han och en spelare till får exakt samma kåk på (okänd) site på nätet. Min bekanta tar hem potten trots att båda visar korten. Enligt honom sker detta för att han var först i given.

 

För mig låter det som han har missuppfattat vad som hänt eller att siten är felprogrammerad. Men han stod på sig och hävdade bestämt att det ska vara på det sättet (just avseende kåk, om jag förstod honom rätt).

 

Jag kan inte riktigt svälja att detta i vart fall skulle vara standardregeln. Knappt heller att det är gällande house rules på nån site. Men vad vet jag om vad alla siter har för regler.

 

Vad säger ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad andra siter har för regler.. Dom måste väl ändå köra med de korrekta pokerreglerna och två identiska kåkar splittar givetvis potten. Allt annat vore ju vansinne. Vad skulle t.ex. hända med AAAKK på bordet om person A visar sina 55 först och person B vänder upp 66, skulle A ta potten då också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle t.ex. hända med AAAKK på bordet om person A visar sina 55 först och person B vänder upp 66, skulle A ta potten då också?

Enligt honom skulle han göra det, ja.

 

Enligt mig så är det en solklar split. Självklart oavsett vad de två hade på handen, så länge ingen har ett ess.

 

din "bekant" har fel!

Du menar som i "Du har fel, Klyka!" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter ju helt sjukt.

 

Kolla upp vilken site det är så vi andra kan hålla oss därifrån om det är sant.

 

Eller maila dem och fråga så kollar de handhistoryn vad som har hänt.

 

Det vore iofs käckt om man satt först i given och visste om buggen och sen hoppas att t.ex. 7,7,7,7,A kommer på brädan och trycka allin och hoppas att de andra inte vet om det. (För gäller det kåk så borde det gälla fyrtal med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han måste ha missat att han själv hade högre kåk än fi eller att potten splittades. Har för mig t.ex. prima's klient kan bugga rätt friskt vid splittpott och visuellt ser det ut som man får hela potten. Har man dålig koll på sin stack/potten inte är så stor kan man kanske tro att man vunnit hela.

 

7777A kommer ju för övrigt väldigt ofta så det där kan man nog bli miljonär på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han måste ha missat att han själv hade högre kåk än fi eller att potten splittades. Har för mig t.ex. prima's klient kan bugga rätt friskt vid splittpott och visuellt ser det ut som man får hela potten. Har man dålig koll på sin stack/potten inte är så stor kan man kanske tro att man vunnit hela.

 

7777A kommer ju för övrigt väldigt ofta så det där kan man nog bli miljonär på :lol:

 

justefan är det såklart... har oxå sett vid splitpotter så ser det ut som en person får hela markerstapeln, även fast potten splittras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...