Gå till innehåll

Funderingar angående coachning i NLT?


Nebbis

Recommended Posts

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har anmält intresse och har inte hört någonting.

 

Samma här :(

 

Kul föresten JohnH att du antar att alla är gröngölingar som vill ha tillgång till en coach!

 

Sluta låtsas, alla här vet att du är den värsta gröngölingen av oss alla... ;)

 

Haha! Jag skulle nog lagt till apostrofer runt gröngölingen...

 

Tror inte att så många hoppar raka spåret in i pokervärlden o frågar en kille om han vill hjälpa till o vända löv för 4papp under en kort period. Jag tror att 99.9% här har nytta av detta.. sen hur många som har råd är en annan sak.

 

Lycka till Gekko!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Vore kul o höra status på detta från lärare och elever.

 

Jag gissar att det inte bara är jag som kan tänka mig att hoppa på en "kurs" om det visat sig vara bra grejer... som vanliga dödliga kan fatta.

 

Hur går det Nebbis och ni andra som är elever?

 

Det går då bra för mig.

 

Vad ska jag egentligen svara på förutom om det går bra eller dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul o höra status på detta från lärare och elever.

 

Jag gissar att det inte bara är jag som kan tänka mig att hoppa på en "kurs" om det visat sig vara bra grejer... som vanliga dödliga kan fatta.

 

Hur går det Nebbis och ni andra som är elever?

 

Det går då bra för mig.

 

Vad ska jag egentligen svara på förutom om det går bra eller dåligt?

 

 

Det jag undra mest över är om du tycker det är värt det? Läser i din dagbok bl.a och såg att du spelade på min nivå tidigare gränslandet NL100/NL200. Hur din utveckling har påverkats av coachning osv.

 

Kanske svårt att redogöra för men en undran iaf

 

/Doope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går då bra för mig.

 

Vad ska jag egentligen svara på förutom om det går bra eller dåligt?

Går det bättre nu än det gick innan du blev elev? Antar att du inte var en förlorande spelare innan nebbis coachade dig.

 

Nej, såvitt jag vet är eller var jag inte en förlorande spelare. Dock så var jag sviktande månaderna innan coachingen. Efter att ha haft en sjuk rush Januari och februari...

 

 

Jag klipper ut ett svar som jag skrev i min dagbok som är ganska tillämpbart på din fråga.

 

 

Skulle vara intressant att höra hur du utvecklats efter att ha coachats av Nebbis. Läckor etc.

 

Efter att ha spelat dåligt och knappt (ca 1000$/månad inkl. bonus mars-juni) lönsamt precis innan jag stötte på Nebbis idé så blev det en stor skillnad när någon med bättre pokerkunskaper kom och sa till hur man "borde" spela.

 

Jag tror att jag var en av dom första som hoppade på coachingen och jag tror att jag även är en av de större förespråkarna för Nebbis här på forumet. (Passade iaf på att påtala för honom vilken diskussion hans senaste utträde från forumet startat. Diskussionen kring myspys eller pokerkunskaper, vad som var syftet med forumet.)

 

Egentligen vill jag inte säga för mycket om coachingen. Har iaf låtit bli att lägga in några hh's här som är alldeles för avslöjande. Men rent generellt så har följande saker ändrats:

* Fler marginella valuebet.

* Inga "den djäveln måste dragit ut mig, jag måste syna så jag kan svära över hans fiskighet".

* Aggressivare preflop.

* Position är viktigt.

- Spela färre händer ur position.

- Spela fler händer i position. :roll:

 

Det spel som jag lärt mig av Nebbis fungerar kanon mot vettiga spelare och semifiskar. Mot dom fiskar som jag spelat nattetid har jag börjat mixa upp Nebbis-spelet med lite gammaldags weak-limp spel för att kunna hantera dom största nötterna.

 

Läckorna som tätats till är många. Första 2 veckorna så gick live coachingen och hh's på mail åt till att fixa mitt spel preflop.

 

 

Är det värt 500$ per månad?

Ja, gör jag bara något extra korrekt beslut per månad så uppgår det fort till 500$. Sen så har man faktiskt minne så man blir bättre och bättre för varje session man spelar. Om 4 månader kommer jag fortfarande tjäna pengar p.g.a. en investering jag gjorde idag med coachingen.

Enda osäkerhetsfaktorn är väl om man vill ta paus och bara grinda i några månader. Kommer man att kunna ta sig in i skaran och få plats bland dom 20 igen? Tveksamt.

 

 

Det går klart bättre efteråt. Jag har fått ordning på spelet och har lyft mina månadsresultat uppåt till stabilare och trevliga nivåer. Jag vet oftast vad jag vill i en hand och genom att spela ett mer genomtänkt spel får jag lättare att ta svåra beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undra mest över är om du tycker det är värt det? Läser i din dagbok bl.a och såg att du spelade på min nivå tidigare gränslandet NL100/NL200. Hur din utveckling har påverkats av coachning osv.

 

Kanske svårt att redogöra för men en undran iaf

 

/Doope

 

Tror jag just svarade på det i ovanstående inlägg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...