Gå till innehåll

Funderingar angående coachning i NLT?


Nebbis

Recommended Posts

Det har väl inte så himla mycket med ork att göra, det måste ju ge något tillbaks också i form av utveckling. Om man bara springer runt och känner sig som en gratislärare utan att få ut något av det själv, så kan man ju göra något åt det.

 

Det var det jag menade med att inte orka.. att inte orka svara på (för dem) lätta frågor av mindre erfarna spelare där det inte uppkommer någon diskussion som är värdefull för de duktiga spelarna (då de bara blir gratislärare).

 

Det jag tycker är synd är att många är snabba på att kritisera ett inlägg, men dom bidrar sen sällan eller aldrig med konkreta upplägg på hur man skall göra istället.

 

Jag kritiserade inte Nebbis inlägg någon gång, tvärtom tror jag det kan vara en bra lösning. Skrev bara att jag tyckte det var trist att det inte funkar så bra med HH-delen på forumet som man skulle vilja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kritiserade inte Nebbis inlägg någon gång, tvärtom tror jag det kan vara en bra lösning. Skrev bara att jag tyckte det var trist att det inte funkar så bra med HH-delen på forumet som man skulle vilja.

 

Det var ingen känga till dig...

Utan snarare menar jag samma sak som du själv skrivit här ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kritiserade inte Nebbis inlägg någon gång, tvärtom tror jag det kan vara en bra lösning. Skrev bara att jag tyckte det var trist att det inte funkar så bra med HH-delen på forumet som man skulle vilja.

 

Det var ingen känga till dig...

Utan snarare menar jag samma sak som du själv skrivit här ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gila01: ah, missförstod.

 

Ett problem med en del av rejken är ju att Nebbis då självklart helre tar "kunder" som spelar lite högre och således rejkar mer. Men jag tror säkert att det skulle vara värt kanske 10% av rejken för de flesta spelarna på de flesta nivåerna, även om det betyder några hundra dollar i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gila01: ah, missförstod.

 

Ett problem med en del av rejken är ju att Nebbis då självklart helre tar "kunder" som spelar lite högre och således rejkar mer. Men jag tror säkert att det skulle vara värt kanske 10% av rejken för de flesta spelarna på de flesta nivåerna, även om det betyder några hundra dollar i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det jag menade med att inte orka.. att inte orka svara på (för dem) lätta frågor av mindre erfarna spelare där det inte uppkommer någon diskussion som är värdefull för de duktiga spelarna (då de bara blir gratislärare).

 

Ok, då är jag med. Jag tolkade det lite som att de var lata och själviska liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det jag menade med att inte orka.. att inte orka svara på (för dem) lätta frågor av mindre erfarna spelare där det inte uppkommer någon diskussion som är värdefull för de duktiga spelarna (då de bara blir gratislärare).

 

Ok, då är jag med. Jag tolkade det lite som att de var lata och själviska liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vilka det är som kommer vara intresserade av detta, men spontant så känns det som att det är mestadels folk som spelar på låga/mellan nivåer. Paradoxalt nog så är de personer som Nebbis kan hjälpa mest dem på högre nivåer, där man möter mer kompetent motstånd och därav måste använda sig av mer avancerade strategier. Nog för att Nebbis är en väldigt duktig pokerteoretiker, men att lära sig vinna mot nästan allt motstånd på lägre nivåer kan man nog göra genom att bara läsa t ex på 2+2, pf.nu och lite böcker. Ratar dock inte idén, det är ju väldigt skönt att alltid få bra djupgående svar på just ens egna problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror spontant att det är svårt att hitta lämpligt klientel för din idé här på pf.nu.. här finns hur många bra och kunniga spelare som helst som gärna svarar på frågor om situationer och gärna diskuterar olika spel. Här hittar man svar på allt man kan tänka sig, gratis..

 

men det är nog bra med personlig coachning, men då är som sagt kanske % eller bara rake-deal et.c. det bästa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...