Gå till innehåll

Funderingar angående coachning i NLT?


Nebbis

Recommended Posts

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad jag skulle vilja se är något som detta http://www.proplaylive.info/

 

Det är Tom McEvoy som spelar in olika poker sessioner han spelar på Stars.

Det som han gör som är mongo, är att hela skiten är uppbyggt som ett pyramidspel.

Du kan inte ens "signa" utan att behöva uppge vem som "skickat" dig. Så det går bort.

 

Sedan kan du se ett visst antal filmer under en förutbestämd tid beroende på hur mycket du betalar. Sedan byts tydligen filmerna ut efterhand.

Jag tycker det vore smartare att lägga upp filmerna i olika kategorier, ex.vis Heads up, Short handed, Full ring, SnG, Tournament osv... Kanske också som FL, NL och PL. Filmerna behöver sedan inte tas bort, utan nya filmer läggs bara till efterhand. Kunden betalar ju för att se ett visst antal filmer och kan välja dessa fritt efter intresse i utbudet. Filmerna man en gång sett ska vara fria att se om igen, och man betalar bara för nya filmer man vill se.

 

Nått du skulle kunna fixa? Ihop med PF.nu kanske...?

 

Då "svarar" du på många frågor medans du håvar in stålar på borden, sedan får du in lite extra stålar när folk vill "raila" dina gamla spel sessioner (som du givetvis kommenterar). win win.

 

(Kommenterar du på engelska så är du ju inte begränsad till skandinavien)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något intresse här för att för en överkomlig summa pengar (månadsvis) få chansen att skicka in handhistorier/frågor om pokerrelaterade situationer ett flertal gånger i månaden och få kommentarerar och analys på alla steg?

 

Jag är intresserad, men först vill jag se dina färdigheter på PF Cashgame. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror säkert nebbis liksom många andra som spelat några år skulle kunna coacha mindre erfarna spelare.

 

skulle nog inte vara omöjligt, men ser inget proffs som skulle göra det för mer än goodwill (kanske kan ta en hundralapp per skalle, men man kan ju inte ta flera tusen spelare direkt). timlönen skulle bli för låg, däremot lär man sig säkert lite under tiden samt gör ngt annat än att grinda.

 

hittar man ngn som inte har rulle, men potetial brukar man stejka den personen samtidigt som man lär upp. annars kanske en deal på 5-10% av vinsten skulle vara ngt vid aktiv coaching.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt klart vara intresserad av detta. Men det beror givetvis på vad det skulle kosta.

 

Dina skills tvekar jag absolut inte på och något som jag verkligen efterfrågar är en inspelning av en session som du spelar. För min del känns de händer som du inte spelar även viktiga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det ska behöva gå såhär långt dock, man borde ju bara kunna posta i HH delen och få bra respons. Tyvärr så orkar de bästa pokerteoretikerna vi har på forumet inte göra det, vilket kanske är förståeligt, och håller sig snarare till tre eller fyra dagböcker. Man lär sig ju iof en hel del av att läsa där också, de flesta misstag som andra gör är ju väldigt lika sådana du själv gör. Fast det blir ändå någonting annat när man kan få direkt och superbra respons på sina egna problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inte det vad PF är till för??? att disskutera handanalyser osv?... (och det är ju gratis)... :roll:

 

Ja, gratis för dig. Det är inte så gratis för de som är riktigt duktiga och skulle kunna tjäna $X (där X=mycket pengar) på samma tid som det tar att skriva ett långt och konstruktivt inlägg.

 

Tyvärr så orkar de bästa pokerteoretikerna vi har på forumet inte göra det

 

Det har väl inte så himla mycket med ork att göra, det måste ju ge något tillbaks också i form av utveckling. Om man bara springer runt och känner sig som en gratislärare utan att få ut något av det själv, så kan man ju göra något åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det ska behöva gå såhär långt dock, man borde ju bara kunna posta i HH delen och få bra respons.

 

 

Det jag tycker är synd är att många är snabba på att kritisera ett inlägg, men dom bidrar sen sällan eller aldrig med konkreta upplägg på hur man skall göra istället.

 

 

För min del känns de händer som du inte spelar även viktiga...

 

VERKLIGEN!!! Det är ju just kring detta många problem för nybörjarna bottnar. Spelar för många händer, och kan inte släppa händerna i rätt tid.

 

Jag tror verkligen själv på video coachingen, kanske kunde PF.nu arrangera det hela istället. Då kunde flera duktiga spelare bidra med sessioner inom sina respektive special område. Sedan kunde dom få betalt efter hur många som väljer att se just deras filmer. Ryktet kommer spridas fort om vilka filmer som är värda att se, och det kommer sporra dom som spelar in sina sessioner att göra fler och bättre filmer. Kanske kunde Ola bidra med en fin teoretisk filmserie också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kapitalismen kan ta allt såhär långt. Underbart. 8-)

 

Tycker att en ersättning inte är konstigare än att man har en för lärare/coacher inom idrott eller ett skolämne etc. :)

 

Tycker att du Nebbis verkar riktigt kunnig, men att du har haft en så himla negativ och trist attityd bara. Tror en sådanhär, mer personlig, uppgift kan gör att många förstår mer då du blir mer konstruktiv (läs snäll :P).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också med % av RB till min coach, eftersom vi spelar olika tider tar jag inte så mycket av hans primetime och vi båda hamnar i en win-win.

 

Själva idén är superbra, tycker det är mycket bättre med personlig coachning och handanalyser än video då det är sina egna knepiga situationer som man behöver reda ut, inte någon annans. Även om det såklart kan hjälpa mycket också att se någon annan spela samtidigt som den kommenterar.

 

Däremot är det viktigt att coachen också har tid att railbirda lite emellanåt och se det allmänna spelet.

 

Just my $0.2...

 

edit: Skulle bara säga att jag utvecklats väldigt mycket sedan jag började med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl inte så himla mycket med ork att göra, det måste ju ge något tillbaks också i form av utveckling. Om man bara springer runt och känner sig som en gratislärare utan att få ut något av det själv, så kan man ju göra något åt det.

 

Det var det jag menade med att inte orka.. att inte orka svara på (för dem) lätta frågor av mindre erfarna spelare där det inte uppkommer någon diskussion som är värdefull för de duktiga spelarna (då de bara blir gratislärare).

 

Det jag tycker är synd är att många är snabba på att kritisera ett inlägg, men dom bidrar sen sällan eller aldrig med konkreta upplägg på hur man skall göra istället.

 

Jag kritiserade inte Nebbis inlägg någon gång, tvärtom tror jag det kan vara en bra lösning. Skrev bara att jag tyckte det var trist att det inte funkar så bra med HH-delen på forumet som man skulle vilja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...