parre Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Bakgrundsfakta: Threehanded PLO på 24. Ena motståndaren har jag spelat mot ett tag, bland annat HU, men det är inte han som är med i denna hand. Ekan har suttit vid bordet bara några händer, noll read. Bordsstämning: Ja, shorthanded Omaha är ju rätt aggro men med få showdowns, inget undantag här... Spelet Players: andkan (EUR 23.25 in seat 2) Rabbit_dk (EUR 28.75 in seat 3) Ekan (EUR 85.75 in seat 5) Dealer: Ekan Small Blind: andkan (0.25) Big Blind: Rabbit_dk (0.50) andkan was dealt: Kc - Kd - Qc - 8d OpeningBetRound Ekan Call (0.50) andkan Raise (1.75) Rabbit_dk Call (1.50) Ekan Call (1.50) Känns som om min hand är stark nog att beta pott med, trots att jag sitter ur position. KKQ8ds står sig nog bra shorthanded. Flop Dealing Flop: [ Jc - 6h - Qs ] (Pot = 6) Ingen direkt drömflop, men ingen mardröm heller. Väljer att checka för att sedan se vad som händer. andkan Check Rabbit_dk Check Ekan Bet (6.00) andkan Call (6.00) Rabbit_dk Call (6.00) Hans bet känns inte så starkt, han skulle mkt väl bara kunna försöka köpa. Jag väljer att syna, blir lite nojjig av synen bakom,. Turn Dealing Turn: [ Jc - 6h - Qs - 9c ] (Pot = 24 ) Plockar upp färgdraget. Tänker att jag kanske kan köpa potten genom en semi-bluff all-in, får jag syn så har jag outs mot de flesta händer. Har han TKAA med A-högt klöverdrag drar jag i och för sig dött, men en sådan hand hade han antagligen re-raisat med preflop. Tror inte att jag är illa ute mot någon av händerna han kan ha. Har han inget tar jag en fin pott, tror också han borde kunna lägga en del händer jag slår. andkan All-In (15.25) Rabbit_dk Fold Ekan Call (15.25) Ekan steker ett tag och synar sedan min allin. River Dealing River: [ Jc - 6h - Qs - 9c - As ] (Pot = 53.75 ) Woo! Totalmiss och jag torskar! Showdown andkan shows: Kc - Kd - Qc - 8d (a pair of kings) Ekan shows: Qd - Kh - 7d - Js (two pairs, queens and jacks) Result Ekan wins: EUR 53.75 (with two pairs, queens and jacks) Rake: EUR 0.75 Avslutning Ja, hans hand stod då jag missar rivern. Enligt twodimes har jag 37.75% att vinna handen - alltså är min all-in rätt även om jag ser hans kort och är 100% säker på att få syn i det läget (15.25 för att vinna 53.75) om jag förstått det rätt. Har svårt att se att min all-in på turn var fel - särskilt om jag tror mig ha lite fold equity. Eller har jag helt fel? Citera
Rollin Postad 3 December , 2004 Rapport Postad 3 December , 2004 Efter din syn på floppen så ser jag inget fel med att betta ut på turn. Chansen att nån sitter på stegen går väl ner ett par % eftersom du sitter på två kungar, sen har du ju fortfarande lagom med outs för att vinna. Men, jag hade inte synat på floppen. Hans bet känns inte så starkt, han skulle mkt väl bara kunna försöka köpa Han bettar ju pot? Sen finns det inte nått kort som kommer hjälpa dej specielt mycket på turnen. De är bara att folda och gå vidare till nästa hand. Citera
greywolf Postad 3 December , 2004 Rapport Postad 3 December , 2004 längst till vänster på 24h finns det en användbar knapp FOLD står det på den. Citera
Morbo Postad 3 December , 2004 Rapport Postad 3 December , 2004 Har svårt att se hur synen på flop är EV, om du tänker vilka olika händer fi kan ha... Citera
Recommended Posts