Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en fråga angående multitabling.

Jag har läst ett antal gånger här på forumet att många spelar minst 2-3 bord när de grindar CG, SnG etc.

Jag känner redan på 2st bord att spelet redan då försämras till minst sitt B-game. Jag snackar nu självklart om grind utan något pokerprogram. Är erat bästa råd till mig att införskaffa PT eller PO?

Tacksam för bästa svar.

Postad

Att spelet försämras när man spelar flera bord är inte hela världen. Även om bb/100 sjunker så ökar bb/h och det är den stora anledningen till att man spelar flera bord.

Edit: Pokeroffice har en trial version som du kan ladda ner och test.

Postad

Spela kanske 60-70% flera bord för att grinda och sedan 30-40% för att utveckla ditt spel. (samt kolla igenom dina HH's)

När du förbättrar ditt spel (via ett bord) så kommer spelet likväl ökas vid flera bord då du känner igen situationerna.

Du utvecklas även om du lirar flera bord men inte lika djupt.

MVH

//KF

Postad

Har lite utav samma problem, jag spelar iofs väldigt mycket på read och höjjer gärna potter med 7-4 off ibland för att mixa upp spelet mycket. Spelar man fler bord blir de ofta att man foldar de mesta o väntar på kort bara. Man får sällan bra betalt då och man blir lättläst. Beror iofs lite på vilken nivå man spelar.

Testa att spela ca 10 minuter på ett bord, sen när du har hyffsad koll på de öppnar du ett nytt och lägger lite mer energi på de bordet.

Postad

Ja, alla har väl olika bra simultankapacitet. Jag fick själv bittert erfara att jag inte tillhör eliten i det avseendet. Jag försökte mig på att gå från ett till fyra bord för att snabbt cleara en bonus och det slutade förstås med att jag spelade bort X ggr bonusen.

Nåväl, efter denna näsbränna gick jag tillbaka till ett bord och har nu börjat med två bord med bra resultat. Om man spelar på en nivå som man rutinmässigt slår bör vinsten öka om man spelar fler bord. SnG på låg nivå är ju t ex EV+ för alla som inte tomtar sig med obligatorisk all-in (gärna som syn med AT, 22 eller annat skräp). Sådant bör gå att undvika även om man spelar flera bord.

Postad

jag tillhör dem med simultanförmåga. snacka mobil och lira 10bord samtidigt är inga problem för mig. ibland smackar jag upp en film jämte pokerborden. i skrivande stund lirar jag 6bord SH. :)

men tror min EV-max liggre vid 6-8bord. rätt lika mellan dem. beror på hur fräsch jag är i hjärnan.

Postad
Har lite utav samma problem, jag spelar iofs väldigt mycket på read och höjjer gärna potter med 7-4 off ibland för att mixa upp spelet mycket. Spelar man fler bord blir de ofta att man foldar de mesta o väntar på kort bara. Man får sällan bra betalt då och man blir lättläst. Beror iofs lite på vilken nivå man spelar.

Testa att spela ca 10 minuter på ett bord, sen när du har hyffsad koll på de öppnar du ett nytt och lägger lite mer energi på de bordet.

Exakt så som du nyss nämnde lirar jag ofta. Kör mkt på reads och possition. Ska absolut testa ditt tips om att spela ett bord tills man har ett hum om spelarna vid bordet innan man öppnar nästa. Thanks a lot mannen!

Postad

För mig handlar det bara om vana. När jag hade tagit en lång paus från pokern och direkt kom tillbaka och satte mig för att lira 4 x 6max så fick jag nästan en hjärtattack. Började om igen från 2. Gick fort att vänja sig till den grad att man blev uttråkad och sen var det bara att hoppa upp till 3, samma sak där, gick fort igen. Tillbaka till 4 nu och när jag köper en skärm till ska jag försöka vänja mig vid 6.

Postad
Att spelet försämras när man spelar flera bord är inte hela världen. Även om bb/100 sjunker så ökar bb/h och det är den stora anledningen till att man spelar flera bord.

Inte om bb/100 sjunker till ett negativt värde

Postad

Min förmåga att uppfatta allt som händer sjunker definitivt, men å andra sidan blir jag, som andra påpekat, mindre uttråkad och har nog bättre total koll än om jag spelar ett bord och surfar/kollar IRC samtidigt.

Postad

Min förmåga att uppfatta allt som händer sjunker definitivt, men å andra sidan blir jag, som andra påpekat, mindre uttråkad och har nog bättre total koll än om jag spelar ett bord och surfar/kollar IRC samtidigt.

Postad

Ja det är ju rätt uppenbart. Det jag mena var att sålänge bb/h ökar spelar det ju ingen roll om bb/100 minskar då man spelar för vinst och inte för fin abb/100 siffror.

Postad

Ja det är ju rätt uppenbart. Det jag mena var att sålänge bb/h ökar spelar det ju ingen roll om bb/100 minskar då man spelar för vinst och inte för fin abb/100 siffror.

Postad
Vilket är att föredra när man multitablar?

6-mannabord eller fullring?

Smaksak eller?

Är nog rätt mycket av en smaksak. Dock om du jämför multitabla 4 bord 6-manna vs. fullring, så blir det nog enklare att multitabla fullring, eftersom du får agera mer sällan, och det blir på så sätt inte lika stressigt.

Postad
Vilket är att föredra när man multitablar?

6-mannabord eller fullring?

Smaksak eller?

Är nog rätt mycket av en smaksak. Dock om du jämför multitabla 4 bord 6-manna vs. fullring, så blir det nog enklare att multitabla fullring, eftersom du får agera mer sällan, och det blir på så sätt inte lika stressigt.

Man bör väl hålla sig till den spelform man är bäst på? Är du bra på SH, kör det. Bättre på FR, välj FR... Tänker jag fel?

Postad

vad hoppas du få ut av att spela med 7-4o då?

Hoppas på att träffa par i 7:or och pusha till rivern för att få visa upp dem mot din motståndares par i damer?

Sen kommer du plötsligt tjäna mycket mer pga att att alla betalar av dig med vad som helst?

Postad

vad hoppas du få ut av att spela med 7-4o då?

Hoppas på att träffa par i 7:or och pusha till rivern för att få visa upp dem mot din motståndares par i damer?

Sen kommer du plötsligt tjäna mycket mer pga att att alla betalar av dig med vad som helst?

Han får väl en kick av att visa upp en bluff.

Jag brukar tacka och ta emot. Själv visar jag ALDRIG en bluff. Däremot kan jag visa en och annan stark hand. Man vill ju framstå som en solid spelare så att inte så många bråkar med en på mina continuation bets. "Om man aldrig blir synad kan man aldrig förlora". Glöm inte det. ;)