akrobaten Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Min första post, ha överseende Tror att jag har en TAG-image vid bordet, borat23 har ganska nyligen kommit till bordet, har sett honom/henne göra några veka spel och tänkte stjäla denna, såväl preflop som på floppen (då jag dessutom tycker att jag har en bra hand), generellt många limpare vid bordet. borat kan ha 66-JJ, J9, T9, 89, 78 eller flushdrag. Sätter inte honom på en färdig straight. Är detta ett korrekt spel? -mot normal NL200 spelare? Game: Texas Holdem Table: Can`t Make Me Run Normal Table NL200 Seat: 1 Borat23 Seat: 2 Jogger-1 Seat: 3 kleppe59 Seat: 4 TVCN9225 Seat: 5 HERO (6 4 ) Seat: 6 OEDIPUS Seat: 7 petehall Seat: 8 Tombai (Dealer) Seat: 9 Billyruda Seat: 10 HollyBody ------------------ OpeningBetRound ------------------ Billyruda : Posts small blind 1.00 HollyBody : Posts big blind 2.00 Borat23 : Calls for 2.00 Jogger-1 : Calls for 2.00 kleppe59 : Folds TVCN9225 : Folds HERO : Raises for 8.00 OEDIPUS : Folds petehall : Folds Tombai : Folds Billyruda : Folds HollyBody : Folds Borat23 : Calls for 6.00 Jogger-1 : Calls for 6.00 ------------------ Flop 7 8 9 ------------------ Borat23 : Checks Jogger-1 : Checks HERO : Bets 15.00 Borat23 : Raises for 90.00 Jogger-1 : Folds HERO : Went all-in 229.10 Citera
jackbalsam Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Lite dumt att semibluffa om du vet att du kommer få syn? Om ditt stegdrag är levande har du väl som bäst en coinflip, annars har du bara ditt färgdrag. Inget vidare spel tycker jag. Citera
Big Less Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Sätter inte honom på en färdig straight. Varför inte? Citera
Rockbullen Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Tror inte heller han sitter på en färdig straight. Känns som att han sitter på ett set. All in Citera
Djens Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 inte helt fel att lägga den då du kan praktiskt taget vara totalt död eller bara är marginell favorit. Citera
akrobaten Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2006 Big less: Tror inte han minireraisar med straighten, han vill inte ha syn av ett färgdrag då. Har han den klar höjer han mer. Vill han slowa den (ganska dumt) är det väl bättre att syna än att minireraisa? jackbalsam: Vet jag att han kommer att syna? Trolldeg: Varför? Citera
jackbalsam Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 jackbalsam: Vet jag att han kommer att syna? Han slänger in $90 på turn och måste syna typ $120 till, då lägger han bara en bluff. Citera
majorj Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 ganska ynklig preflop-raise för att stjäla? Citera
Big Less Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Tror inte heller han sitter på en färdig straight. Känns som att han sitter på ett set. All in Han kan spela ett set så, men inte en stege? Varför? Du får allt motivera dig. Big less: Tror inte han minireraisar med straighten, han vill inte ha syn av ett färgdrag då. Har han den klar höjer han mer. Vill han slowa den (ganska dumt) är det väl bättre att syna än att minireraisa? Borat23 : Checks Jogger-1 : Checks HERO : Bets 15.00 Borat23 : Raises for 90.00 Jogger-1 : Folds HERO : Went all-in 229.10 Han minireraisar väl inte? Han reraisar inte alls. Enligt din HH är det en checkraise. Ser fortfarande inget skäl att ta bort stege ur hans HD. Kan inte tänka mig att det är särskilt fel att vika när han checkraisar. Du har antingen en coinflip eller är långt efter. SÅ stor är inte potten att du MÅSTE riska din stack för den. Citera
Björn85 Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Tror du gör bäst i att lägga, chansen är minimal att han bluffar. Förmodligen sitter han på något av dessa Mot set har du 39% Mot Stege har du som bäst 36,5% om han inte sitter på nån spader Mot färgdrag med A X har du 23-35% beroende på hans kicker Citera
akrobaten Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2006 Big less: Ojdå, han mini raisar visst inte, det har jag helt missat, tänkte nog inte på det när potten spelades heller....då var det ju ganska riskabel allin.... Björn: tror du att han synar allin med färgdraget Ax? jackbalsam: har missat det där med hur stor hans checkraise var egentligen....kanske en idé att kolla det innan man postar? Citera
Okok Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Björn: tror du att han synar allin med färgdraget Ax? Det måste han göra. Han får ju 3 mot 1. Citera
Björn85 Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Björn: tror du att han synar allin med färgdraget Ax? Syna all in är han tvungen efter sin semi bluff då nästan halva stacken är inne. Frågan du bör ställa är om jag tror han semibluffar med Ax? Vilket jag iofs redan uppenbarligen redogjort för innan att jag gör.. Citera
akrobaten Postad 29 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2006 har nu fattat vad jag egentligen gjorde och att det var kasst här kommer resultatet även om det är ganska ointressant nu:: Flop ------------------ Borat23 : Checks Jogger-1 : Checks akrobaten : Bets 15.00 Borat23 : Raises for 90.00 Jogger-1 : Folds akrobaten : Went all-in 229.10 Borat23 : Calls for 154.10 ------------------ Turn K ------------------ ------------------ River Q ------------------ ------------------ Showdown ------------------ Borat23 [ 7 , 7 , 7 , K , Q - Three of a Kind ] akrobaten [ K , Q , 9 , 8 , 7 - No Pair ] ------------------ Result ------------------ Billyruda Mucked Cards HollyBody Mucked Cards Borat23 Showed Cards (Winning) 512.20 Jogger-1 Mucked Cards kleppe59 Mucked Cards TVCN9225 Mucked Cards akrobaten Showed Cards OEDIPUS Mucked Cards petehall Mucked Cards Tombai Mucked Cards ------------------ Community Cards ------------------ [ 7 , 8 , 9 , K , Q ] Citera
Recommended Posts