Gå till innehåll

TV: Glimne och Swartling i Pokermiljonen

Swalling

Recommended Posts

Fattar inte varför inte proffsen bojkottar skiten.

Det var ju en hel del proffs som just bojkottade "skiten", (ex hela Martinspokergönget, och Bengt Sonnert var inte heller med på proffsuttagningen, om han inte blev inbjuden eller ej vet jag inte), såpass många så proffskvalet bler urvattnat av icke-proffs som var med mest som utfyllnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fattar inte varför inte proffsen bojkottar skiten.

Det var ju en hel del proffs som just bojkottade "skiten", (ex hela Martinspokergönget, och Bengt Sonnert var inte heller med på proffsuttagningen, om han inte blev inbjuden eller ej vet jag inte), såpass många så proffskvalet bler urvattnat av icke-proffs som var med mest som utfyllnad.

Bengt var inbjuden till "skiten" som programmet nu populärt heter på detta forum. Varför han inte deltog vete katten...

Sedan var det "blandat bandat" när det gäller andras inbjudningar och OSA...

Tyvärr så stämmer det som Ola mycket riktigt påpekar när det gäller det s.k. proffskvalet. Det florerade tydligen bekanta till chefer runt borden och då blir det en märklig touch på det hela.

Länk till kommentar

Jag sticker ut hakan lite och säger att jag tycker Swartling gör ett rätt bra jobb. Han kan poker (tror han har ett par vinster på Cosmopols turneringar under bältet, bla en månadsfinal) och Glimne är ju Glimne.

Jämför med tomtarna på Bet24s Nordic Poker King så har ni rätt stora skillnader.

Bet24 exempel. Blinds 1500/3000. 3 spelare kvar med runt 15k kvar var. Knappen får QJs och ställer. Sb hittar AK och synar och bb lägger.

Kommentatorerna säger "Jag tycker gott han bara kunde ha synat med QJs. Det är ingen jättestark hand om han blir synad och varför riskera hela stacken"

*LOL*

ja det är ett synnreligen uselt program. de sitter ju och hånar spelarna istället för att förklara för titarna hur de borde spelat istället.

Länk till kommentar

de sitter ju och hånar spelarna

A) spelarna som lirar är vanligen riktiga tomtar, skulle vilja se ken eller ola kommentera många av spelen utan att falla in i samma typ av hånande... (eller värre)

B) Att de iaf vågar att kommentera spelet gör programmet bättre än pokermiljonen, de talar iaf om vad de tycker om de olika spelen.

Länk till kommentar

Någon som såg det med mohammed och han david och denise, jäkla roligt att dem tyckte denise synade fel när hon hade 4 tusen kvar och potten 35 tusen och denise har 75o med en klöver och bordet K84 i klöver och dem tyckte hon gjorde åt helvete fel att syna (hennes övriga spel lämnade ju förvisso ngt övrigt att önska i den handen)

Länk till kommentar

Jäkligt tråkigt att läsa detta ständiga hackande på Glimne på Pokerforum. Jag tycker han är oerhört behaglig att lyssna på. Lite torrolig och bra analyser.

:D:D

Antagligen är du väl ironisk, men om inte: har du något exempel på en bra analys?

Typ "Han bettar på floppen, det kan ju innebära mycket t ex att han har ett set och då är de bäst att slänga i ett tidigt skede!"

Länk till kommentar

Swartlings kläder är ju intressanta....

Haha minst sagt. Såg du den blåa scarfen + randig tröjja + kavaj? :)

Det ända jag gillat med pokermiljonen såhär långt har varit glimnes citat när en spelare blev bustad när han bluffade "Där tog han honom med kalsongerna i knävecket"

Länk till kommentar

David har JJ. Floppen kommer 245 typ.

SWARTLING: Det där är en riktig DRÖMFLOPP för David.

Är inte det bara en bra flopp? Drömfloppen hade väl varit JJx :D

Det är väl en mardrömsflopp det där, lätt att överspela. 289 eller nåt hade känts bättre.

Länk till kommentar

• 3 weeks later...