Gå till innehåll

TV: Glimne och Swartling i Pokermiljonen


Swalling

Recommended Posts

Ersätt Swartling och Glimne med Ola Brandborn och Ken Lenáard. Ola var bra när han kommenterade EPT. Visserligen var den andra kommentatorn inte så mycket att ha, men Ola höjde nivån på programmet med egna vettiga analyser à la Mike Sexton - "I'm not sure I like this play, Vince."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med. Glimne analyser som. "Han är ett proffs, han är bra" får en att fundera. Utan motivering faller ju dessa påståenden, och när han försöker sig på en analys faller den ofta pladask då han missatpoängen i handen.

 

Jag menar alla gånger man förlorar en hand behöver den inte spelats dåligt.

 

Glimne verkar behöva sin tid, bättre han håller sig till böcker där han har tid och tänka igenom det han ska uttrycka. I tv gör han bort sig.

 

Swartling orkar jag inte ens kommentera, morsan kunde suttit där likväl.

 

Och att Geigert var bättre, visst det var han, men nån vidare programledare/spänningshöjare/pokeranalytiker eller vad hans jobb nu var, är han ju inte.

 

Jämför med femman produktion av Poker så fattar alla. Även om Ken kommenterade många "proffs" spel negativt motiverade han alltid och gav ett alternativt spel. Samt lade till hur man skulle tänka enligt honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne: "Vad skulle du göra om du vann en miljon?"

 

Peter: "Jag skulle lägga in pengarna i min bankrulle och köpa in mig i fler turneringar."

 

Glimne: "Jag med."

 

 

Stor humor!

 

 

haha,

 

men seriöst...hur fan orkar man kolla på pokermiljonen (och dessutom efter varje avsnitt bli förvånad över att analyserna var lika dåliga som förra gången...)?Joakim har ju dessutom berättat att dess enda syfte är att få fisk till unibet vilket unibet verkar tycka funka, så whats the problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne: "Vad skulle du göra om du vann en miljon?"

 

Peter: "Jag skulle lägga in pengarna i min bankrulle och köpa in mig i fler turneringar."

 

Glimne: "Jag med."

 

 

Stor humor!

 

 

haha,

 

men seriöst...hur fan orkar man kolla på pokermiljonen (och dessutom efter varje avsnitt bli förvånad över att analyserna var lika dåliga som förra gången...)?Joakim har ju dessutom berättat att dess enda syfte är att få fisk till unibet vilket unibet verkar tycka funka, så whats the problem?

 

Där trillade den första poletten ner ... ;)

 

Ta rygg på detta inlägget nu och fatta att det är business som gäller i första hand. Dessutom så inger Glimne ett nybörjarförtroende som Unibet hellre vill delge sina kunder än ngn annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa Glimne att "...Men om du skall lira NL då kanske du behöver ända upp till 50 ggr stora mörken i bankrulle".......ehhh, missuppfattade jag det??...känns lite lite ;)

 

haha japp tror de va de han menade.. "I NL ska du kanske ha ÄNDA upp till 50* stora mörken." han är sjuk.. tror inte ens han plussar på NL20. Helt seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man säger 50 ggr mörken, när man menar 50 stycken upptag, det må vara ursäktligt (alla säger vi en massa fel)... men för 17 gubbar, det där spelas inte in live, utan är bandat!. Att inte lyssna på sig själv och korrigera felsägningarna, det är inte ursäktligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett sånt jävla humorprogram.. roligaste skiten verkligen. Swartling är som en jävla seriefigur med kläderna, glajjorna, fittskägget och flinten hahah

 

:lol:

 

Satt också förstummad över hand BR tips....

Spelar inte själv turneringar, men ska man verkligen satsa upp till 10% av rullen på en turnering? Låter högt som f-n...

 

Vi för hoppas han menade 50 * maxinköp för NL .... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt tråkigt att läsa detta ständiga hackande på Glimne på Pokerforum. Jag tycker han är oerhört behaglig att lyssna på. Lite torrolig och bra analyser. Något fel kan väl alla säga. Han går hem i rutan hos mig och jag tycker han är den största behållningen i programmet. Vissa kan kanske mer men går inte hem i rutan.

 

Sedan är programmet riktat till nya spelare. Glimne har betytt mycket för pokern i Sverige. Många är väl dem som börjat sin pokerkärriär genom att läsa Pokerhandboken och fått grundläggande kunskaper. Då har han väl varit en bra pokerambassadör och fått många att börja med poker? Han är inte perfekt men han går hem hos mig.

 

Pokermiljonen hade varit roligare med kanske 4 proffs och två kvalspelare även om inte proffsen imponerat i år så skulle det nog attrahera flera nybörjare att börja med poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Pokermiljonen hade varit roligare med kanske 4 proffs och två kvalspelare även om inte proffsen imponerat i år.

 

Hur kommer det sig att de inte imponerat? För att tomtarna som de möter oftast inte har en aning om vad de håller på med. I 9/10 av de situationer som proffs möter amatör/kändis har de blivit utdragna och synade med ibland helt obegripliga händer. Fattar inte varför inte proffsen bojkottar skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två av proffsen spelade väldigt dåligt och blev kritiserade för det oxå. Kritik finns i den andra tråden. Sedan var det lite märkliga händer och visst blir man lätt utdragen av nybörjare. Bättre att se folk som är vana att spela. Det finns väl inget som slår WPT Tv5. De attraherar nybörjare mera för då har man förebilder och superstjärnor att se upp till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sticker ut hakan lite och säger att jag tycker Swartling gör ett rätt bra jobb. Han kan poker (tror han har ett par vinster på Cosmopols turneringar under bältet, bla en månadsfinal) och Glimne är ju Glimne.

 

Jämför med tomtarna på Bet24s Nordic Poker King så har ni rätt stora skillnader.

 

Bet24 exempel. Blinds 1500/3000. 3 spelare kvar med runt 15k kvar var. Knappen får QJs och ställer. Sb hittar AK och synar och bb lägger.

 

Kommentatorerna säger "Jag tycker gott han bara kunde ha synat med QJs. Det är ingen jättestark hand om han blir synad och varför riskera hela stacken"

 

*LOL*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...