Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Kanske det, men det jag syftade på var att man inte lär sig så mycke om att kunna klara av att spela nätpoker. :)

Allvarligt så ser jag inte så stor skillnad på om man börjar spela i 16 års åldern eller i 18 års.

Ända är väl att man vinner/förlorar tidigare i åldern iom 16. Några psykiska eller fysiska skillnader existerar inte för en vanligt person.

Postad
Kanske det, men det jag syftade på var att man inte lär sig så mycke om att kunna klara av att spela nätpoker. :)

Emilio? Inte addat än?

Jo det har jag men du står som offline :(

Det har inte kommit upp en ruta att någon addat iaf :?

Postad

Emilio? Inte addat än?

Jo det har jag men du står som offline :(

Det har inte kommit upp en ruta att någon addat iaf :?

Men LOL, kollade på Pmet igen och hade missat att det var två i:n. :oops:

Postad
Hoes before bros, eller Bros before hoes. Beror på hur man ser det. :D

Nej men seriöst, knulla runt istället för att lira poker. Stilpoäng för att knulla runt och spela pokere. :)

Hade precis en "på kroken" men hon åkte iväg till nått läger.. Känner du nån villig 15årig het tjej så tar jag gärna hennes MSN :D

Postad

klart du ska spela poker grabben! Jag ser inte att du är 15 som nåt problem, snarare en fördel då du egentligen har hur mkt tid som helst med sveriges slappa skolsystem. Jag har dock inga böcker att rekommendera men grinda på och vinn dom stora pengarna! Och kom ihåg, "Cash is king..."

Lycka till

Postad
Hade precis en "på kroken" men hon åkte iväg till nått läger.. Känner du nån villig 15årig het tjej så tar jag gärna hennes MSN :D

Det är ett tag sen man hade med villiga 15-åringar att göra. Jag håller mig till 16-åringar numera. ;)

Postad

Det är ett tag sen man hade med villiga 15-åringar att göra. Jag håller mig till 16-åringar numera. ;)

Haha, bara det att dom heta 15åringarna ser ut som 16,17 ibland, det är ju det som gör dem heta :D

Postad
Jag hoppade av efter 1,5 år på gymnasiet för att spela poker, har itne ångrat det än, och tror aldrig jag kommer göra det heller

Har inga som helst tankar på detta, men vad hade du för bankrolle då och vilka nivåer lirade du på?

Postad

Jag tycker helt klart du ska spela - gillar du det så kör på. Bränner du dig så är det bara ÄNNU EN läxa för livet. :)

Mycket lättare att låna snabba pengar när man är 18år eller äldre, och har jobb, dessutom.

Sen - någon nämnde att det mesta händer på gymnasie-tiden? Handlar allt om kn*lla och brudar för er eller hur menar ni då? Jag vill hävda att det händer en hel del mentalt efter att man fått/haft sitt första arbete, dragit sitt egna strå till stacken, fixat eget place - fått förpliktelser oavsett vad det är fast det inte alltid är så skoj att göra skiten osv.

Vill INTE påstå att det BARA finns EN milstolpe i livet, men innan du har haft ett vanligt 7-16 jobb lär du INTE ha lika BRA FÖRSTÅELSE vad t.ex. 100kr faktiskt innebär för en vanligt arbetande människa.

Postad
men innan du har haft ett vanligt 7-16 jobb lär du INTE ha lika BRA FÖRSTÅELSE vad t.ex. 100kr faktiskt innebär för en vanligt arbetande människa.

Det var som min tränare sa till mej när vi diskuterade sommarjobb och några i laget skulle få 800kr dar för 4 dar. Vi tyckte det var en bra lön, att få 800kr bara för nöje, men som han sa; För oss som arbetar går 800kr upp när man åker och handlar. Då fick jag nått att tänka på :D

Postad
Vill INTE påstå att det BARA finns EN milstolpe i livet, men innan du har haft ett vanligt 7-16 jobb lär du INTE ha lika BRA FÖRSTÅELSE vad t.ex. 100kr faktiskt innebär för en vanligt arbetande människa.

Det du beskriver kallas för "empati". Inte så dumt att ha. Jag skulle tro att de flesta är födda med den förmågan men utvecklar den mer ju mer livet fortgår. Men inte fan blir man gladare av att jobba 7-16 och lära sig hur svårt det är att dra ihop till pölsan vid middagsbordet.

Så för att korta av det hela. Swalling. 100kr är mycket för den som lever på marginalen men inget för den som har ett överflöd, men sluta inte med poker för det. Hoppas det går bra för dig i spelandet.

Allt är inte svart eller vitt. Det finns faktiskt gult också.

Postad

"Men inte fan blir man gladare av att jobba 7-16 och lära sig hur svårt det är att dra ihop till pölsan vid middagsbordet."

- Bara för att förtydliga, det skrev jag aldrig heller.

Edit:

Fair enough Stocken ;)

Postad
"Men inte fan blir man gladare av att jobba 7-16 och lära sig hur svårt det är att dra ihop till pölsan vid middagsbordet."

- Bara för att förtydliga, det skrev jag aldrig heller.

Det var inte menat som kritik till dig. Mer som kritik till 7-16-jobb och att det kanske finns annat som kan vara lukerativt och intressant. Ber om ursäkt om det missuppfattades.

Postad

Undervisar tonåringar i din ålder (i det slappa svenska skolsystemet) och de flesta som spelar poker har ingen koll alls på odds och än mindre på moneymanagement. Den information du presenterat tyder på en god mognad vilket borde ge dig bra förutsättningar för att lyckas jämfört med dina jämnåriga kamrater. Glöm inte bort att det är bara ett fåtal som kan livnära sig på poker och en god utbildning är alltid bra att ha med sig i bagaget. Poker som en av flera fritidssysselsättningar borde vara EV+ då det skärper koncentrationsförmågan och tvingar dig att tänka matematiskt. Läser du dessutom litteratur i ämnet så stärker du dina språkkunskaper.

Slutsats: spela poker, var förnuftig, realistiska drömmar, plugga!

Lycka till!

Kalle sa "Jag skiter i att jag inte får ha tuggummi och keps på dina lektioner!" Patfor frågade Kalle om han såg några daggmaskar när han landade i rabatten utanför klassrummet. Numera tar Kalle alltid av sig kepsen och spottar ut tuggummit innan lektionen startar....

/Patfor

Postad

Slutsats: spela poker, var förnuftig, realistiska drömmar, plugga!

[/qoute]

Spela med sunt förnuft, låt det inte bli en börda samt spela inte för pengar du egentligen inte har råd med!

Kalle sa "Jag skiter i att jag inte får ha tuggummi och keps på dina lektioner!" Patfor frågade Kalle om han såg några daggmaskar när han landade i rabatten utanför klassrummet. Numera tar Kalle alltid av sig kepsen och spottar ut tuggummit innan lektionen startar....

/Patfor

8-)

MVH

//KF

Postad

Tror att det här är en viktig insikt att komma till. Jag har inte gjort det på riktigt än, men jag tror likväl att det skulle göra mig betydligt mer ödmjuk.