Mikey Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Kikade just igenom kylen efter lite käk, när jag upptäckte att jag hade en bit fläskfilé kvar från helgen! Den ligger väl insluten i sitt "orginalplast" samt en fryspåse runt, och tvistad påsöppning. Hur länge skulle ni kunna ha en fläskfilé liggandes i kylen och fortfarande våga äta den? Den har legat i 6 dagar... Känner mig lite nojig. Någon lite mer livserfaren själ som vill dela sina tankar? Hungrig Citera
Nidson Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Står det inget bästföredatum på förpackningen? Citera
piggeh Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Vänta en vecka till och ät den rå sen. Du överlever säkert... Citera
Mikey Postad 25 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2006 Står det inget bästföredatum på förpackningen? Nje, inte vid öppnad förpackning Citera
poker_oscar Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Qos: Ska du inte öppna flaskfileforum.nu snart? Glöm bara inte att registrera .se och .com också. Annars vet vi ju vad som händer. Citera
Stahl Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Beror på när affären bäst-före stämplat den, men tumregeln är att du kan äta fläskkött upp till 3 dagar efter det och nötkött upp till 2 dagar efter det. Hade fin karriär som butiksstyckare för en fem år sen. Citera
albin Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Såg en kanal5 dokumentär om en kille som åt uppsvällda roadkills med mask i och han mådde finfint. Så det är nog inga problem om du tilllagar den väl. Citera
kydyl Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 men lukta på den och om den luktar ok så är det ju bara att steka på den och käka. Citera
Hjort Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Kan du posta här igen om du överlever? Jag är lite vetenskapligt nyfiken på sånt här. Citera
EL_FishkO Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 om det bor en katt i närheten, så kolla om den käkar en bit...om katten käkar så är det ingen fara Citera
TANDEMCYKELN Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Någon lite mer livserfaren själ som vill dela sina tankar? Hungrig Har du funderat på att lukta på köttet? Det är ett simpelt trick som fungerar på all mat. Citera
Myssion Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 och tvistad påsöppning. Eller menar du pås-stängning? Citera
The Grand Bark Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Om den luktar och är lite halvslemmig på ytan, tvätta den med ättika. Gammalt kocktrick. Citera
Mikey Postad 25 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2006 Om den luktar och är lite halvslemmig på ytan, tvätta den med ättika.Gammalt kocktrick. mm, lär ju iaf aldrig mer beställa fläskfilé på en restaurang Äh, vågade inte käka den.. Blir nojig som attan av gammal mat, men hade väl lite förhoppning att min nojighet var ovefogad den här gången Alltså jag tycker inte att det funkar särskilt bra för mig att lukta på mat.. Om jag luktar på nåt för att se om det är dåligt eller inte, så kommer jag oavsett hur det luktar förvränga det till att det är nåt fel med det och kasta det ändåå... Tack för hjälpen Citera
TANDEMCYKELN Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Alltså jag tycker inte att det funkar särskilt bra för mig att lukta på mat.. Om jag luktar på nåt för att se om det är dåligt eller inte, så kommer jag oavsett hur det luktar förvränga det till att det är nåt fel med det och kasta det ändåå... Dagens ungdomar är roliga. Om bäst före-datumet inte gått ut, men maten luktar illa, så äter man maten med god aptit. Har dock datumet gått ut, men maten är helt ok, då äter man inte maten. Citera
Myssion Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Dagens ungdomar Det var bättre förr. Citera
PlayTeen Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 och tvistad påsöppning. Eller menar du pås-stängning? Jag tror han menar att det råder tvist i frågan om påsen har varit öppnad eller ej, a la "därom tvista de lärde". I detta fall är det bäst att antaga att den varit öppnad ehuru ovisshet förekommer. Citera
The Grand Bark Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 och tvistad påsöppning. Eller menar du pås-stängning? Jag tror han menar att det råder tvist i frågan om påsen har varit öppnad eller ej, a la "därom tvista de lärde". I detta fall är det bäst att antaga att den varit öppnad ehuru ovisshet förekommer. Citera
freeman Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Bara att laga till. Eventuelt bästföre datum är inte ett måste utan ett recommenderad dag! Citera
Roy Ahl Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 . De har inbygd färgindikator: Grisskärt = bra Grönt med vitt ludd = dålig Citera
Recommended Posts