GBM Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Fi är en kompis och hyfsat duktig LAG. Han reraisar och squeezar väldigt mycket preflop, med i stort sett any 2, speciellt när det är SH 3 vägs som det är här. Vad göra på turn? Tror att han har ett par, typ AJ, KAN även ha AK, KAN även vara tom. Table String Bet (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 3 Seat 5: StopLose ( $1928.98 ) Seat 6: GoodBetMate ( $2348.54 ) Seat 1: LowKey80 ( $1000 ) StopLose posts small blind [$5]. GoodBetMate posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to GoodBetMate [ Tc Qc ] LowKey80 raises [$30]. StopLose raises [$106]. GoodBetMate calls [$101]. LowKey80 folds. ** Dealing Flop ** [ Jc, 7h, 8d ] StopLose bets [$222]. GoodBetMate calls [$222]. ** Dealing Turn ** [ Ks ] StopLose bets [$444]. lol jag vet precis hur du tänker här... jösses vilken skrämselbräda för honom, jag synar in nu för att ta bort honom från potten... Aj helvete han betar turn också... va gör jag nu..... Stoplose är väldigt specill.... och eftersom ni är polare så vet han hur du spelar så är det bara upp till dig om du vill gambla eller inte.... Har han en stark knekt eller kung kommer han syna din all in oavsett..... Att syna är inte fel här eftersom han är väldigt kapabel till att ställa helt naken på rivern..... Är du tiltad så ställ turn, är du gamblingsugen ställ turn, eftersom ni har så djupa stackar måste han ändå ha något bättre än ok för att syna dig.... jättesvår hand.... att syna är inte fel iheller men då får du kanske va beredd o syna en allin om en dam kommer men släppa om du missar stegen... jävligt bra bet från hans sida.. usch.... men jag antar du ställde turn och han syna med nåt par som stod? Hah! Det skulle jag normalt ha gjort, men jag kände att han var medium stark och att han aldrig skulle släppa handen mot mig, så jag synade och räknade kallt med att få betalt för hela stacken om jag träffa. Kände att han hade bestämt sig för att syna med Jx om jag skulle ha pushat så jag tyckte att en push var EV-. Synade, missade, han instapusha (vilket han ganska ofta gör tom faktiskt) och jag kunde inte syna med Q high. Frågade på MSN vad han hade och han sa AJ, han sa även att han kanske skulle lagt sig om jag pushat turn, 50/50, så det var inte EV- att pusha ändå Citera
GBM Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Fi är en kompis och hyfsat duktig LAG. Han reraisar och squeezar väldigt mycket preflop, med i stort sett any 2, speciellt när det är SH 3 vägs som det är här. Vad göra på turn? Tror att han har ett par, typ AJ, KAN även ha AK, KAN även vara tom. Table String Bet (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 3 Seat 5: StopLose ( $1928.98 ) Seat 6: GoodBetMate ( $2348.54 ) Seat 1: LowKey80 ( $1000 ) StopLose posts small blind [$5]. GoodBetMate posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to GoodBetMate [ Tc Qc ] LowKey80 raises [$30]. StopLose raises [$106]. GoodBetMate calls [$101]. LowKey80 folds. ** Dealing Flop ** [ Jc, 7h, 8d ] StopLose bets [$222]. GoodBetMate calls [$222]. ** Dealing Turn ** [ Ks ] StopLose bets [$444]. lol jag vet precis hur du tänker här... jösses vilken skrämselbräda för honom, jag synar in nu för att ta bort honom från potten... Aj helvete han betar turn också... va gör jag nu..... Stoplose är väldigt specill.... och eftersom ni är polare så vet han hur du spelar så är det bara upp till dig om du vill gambla eller inte.... Har han en stark knekt eller kung kommer han syna din all in oavsett..... Att syna är inte fel här eftersom han är väldigt kapabel till att ställa helt naken på rivern..... Är du tiltad så ställ turn, är du gamblingsugen ställ turn, eftersom ni har så djupa stackar måste han ändå ha något bättre än ok för att syna dig.... jättesvår hand.... att syna är inte fel iheller men då får du kanske va beredd o syna en allin om en dam kommer men släppa om du missar stegen... jävligt bra bet från hans sida.. usch.... men jag antar du ställde turn och han syna med nåt par som stod? Hah! Det skulle jag normalt ha gjort, men jag kände att han var medium stark och att han aldrig skulle släppa handen mot mig, så jag synade och räknade kallt med att få betalt för hela stacken om jag träffa. Kände att han hade bestämt sig för att syna med Jx om jag skulle ha pushat så jag tyckte att en push var EV-. Synade, missade, han instapusha (vilket han ganska ofta gör tom faktiskt) och jag kunde inte syna med Q high. Frågade på MSN vad han hade och han sa AJ, han sa även att han kanske skulle lagt sig om jag pushat turn, 50/50, så det var inte EV- att pusha ändå Citera
Klyka Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Om du synar och A, Q eller 9 faller på river, vad tror du han gör isf? Får du betalt av den spelaren? Citera
Klyka Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Om du synar och A, Q eller 9 faller på river, vad tror du han gör isf? Får du betalt av den spelaren? Citera
GBM Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Om du synar och A, Q eller 9 faller på river, vad tror du han gör isf? Får du betalt av den spelaren? Jag vet att han pushar oavsett river. Eller jag var ganska säker på det iaf, han sa på MSN senare att han skulle pushat oavsett. Han kunde inte sätta mig på QT sa han, han satte mig på QJ, JT... Citera
spinky Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 En fråga till dig/er loose/semi-loose agg spelare. Är denna stil applicerbar på samtliga nivåer eller passar den bäst på nivåer så som nl1000 eller där det är mycke regulars som lirar ABC poker? När får stilen bäst "impact" känner ni? Stilen är säkert applicerbar på lägre nivåer med viss modifikation då synstationer och sämre spelare som inte tänker poker på samma sätt och det inte går att reppa händer och spela vissa linjer för att uppnå en image. Lite funderingar bara till spelare som klättrat genom alla steg formodligen?? Citera
Zyr Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 en fråga till er som jämförde party poker med prima poker.. hur tycker ni crypto är? funderar speciellt på pund-borden.. är dom lättslagna jämfört med prima? Citera
rilleg Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Om du synar och A, Q eller 9 faller på river, vad tror du han gör isf? Får du betalt av den spelaren? stoplose ställer rivern väldigt ofta Citera
GBM Postad 6 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2006 En fråga till dig/er loose/semi-loose agg spelare. Är denna stil applicerbar på samtliga nivåer eller passar den bäst på nivåer så som nl1000 eller där det är mycke regulars som lirar ABC poker? När får stilen bäst "impact" känner ni? Stilen är säkert applicerbar på lägre nivåer med viss modifikation då synstationer och sämre spelare som inte tänker poker på samma sätt och det inte går att reppa händer och spela vissa linjer för att uppnå en image. Lite funderingar bara till spelare som klättrat genom alla steg formodligen?? Hmm, tycker att stilen betalade av sig bäst från NL400 uppåt. Det är väl då typ som dom flesta regulars börjar kunna tänka lite poker. Citera
GBM Postad 6 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2006 en fråga till er som jämförde party poker med prima poker.. hur tycker ni crypto är? funderar speciellt på pund-borden.. är dom lättslagna jämfört med prima? Cryptos högre bord går inte ens att jämföra. Alltså motsvarande 5/10$ och 10/20$ borden på crypto är dom SJUUUUUKT tightaste med minst average pots på nätet typ Kollar på 2/5£ borden nu, 5 bord igång, det med högst average pot är på 61£, den med minst average pot är på 18£! Dom andra ligger mellan 37-42£. Sjukt tight om du jämför med Prima, party etc. Citera
tamtaram Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Här händer det inte mycket. Synd eftersom det var många intressanta händer här! Citera
Macroman Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Här händer det inte mycket. Synd eftersom det var många intressanta händer här! Han är på semester enligt Rille. Samo på 2+2 tycker att GBM är den bästa spelaren på Partys 5/10 by the way... Citera
eyedol Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Läste också lite om det men han fick inte mycket medhåll.. Citera
Sladdis Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Här händer det inte mycket. Synd eftersom det var många intressanta händer här! Han är på semester enligt Rille. Samo på 2+2 tycker att GBM är den bästa spelaren på Partys 5/10 by the way... länk? Citera
Recommended Posts