-PK- Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Måste kolla upp huruvida detta är ett dåligt riverspel eller inte. Har inga reads på Fi så det kanske är en vågad check men bettar jag ut här känns det som att han vet precis vad jag har. Ville testa ett lite annorlunda riverspel och skulle vilja höra om några då och då använder sig av detta spel. Seat 1: HERO ( $177.90 ) Seat 4: vvreeswijk ( $123.90 ) Seat 5: SneakrFreakr ( $100 ) Seat 3: CodeBLACK614 ( $102.10 ) Seat 6: AnalyseThis ( $106.25 ) Seat 2: lizing06 ( $97 ) CodeBLACK614 posts small blind [$0.50]. vvreeswijk posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Kc As ] SneakrFreakr folds. AnalyseThis folds. HERO raises [$4]. lizing06 calls [$4]. CodeBLACK614 folds. vvreeswijk folds. ** Dealing Flop ** [ Ac, 6d, 2s ] HERO bets [$7]. lizing06 calls [$7]. ** Dealing Turn ** [ 6s ] HERO bets [$15]. lizing06 calls [$15]. ** Dealing River ** [ Ah ] HERO checks. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Ser bra ut, du lär inte få syn av en sämre hand och då är det lika bra att låta fi bluffa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 han checkar bakom här typ jämt. det finns ett drag som missade 43, men 4532346 made hands han kan ha. bet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 han checkar bakom här typ jämt.det finns ett drag som missade 43, men 4532346 made hands han kan ha. bet.... Finns det verkligen så många made hands han kan ha här som han betalar av med förutom 6:an? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Släng iväg ett mesbet typ $10-15 så ger du fi chans att bluffa samtidigt som du får värde mot diverse PP och 6x som fi kan ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Jag hade inte checkat. Det är svårt att sätta lizing06 på ett missat drag, en situation som kan vara gynnsam för inducerad bluff. Chansen att lizing06 har det fjärde esset är också liten, och därför ser han nog river-esset som ett skrämselkort som han gärna checkar bakom efter. Rådet blir därför en lagom stor bet som du hoppas att han synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Nu är ju Party lite så att de kan betta de mest skumma händerna på river som bluff även fast de egentligen borde checka ner. Många gånger är det också med kort som de kanske viker mot ett bet såsom ett halvtaskigt pocketpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 han checkar bakom här typ jämt.det finns ett drag som missade 43, men 4532346 made hands han kan ha. bet.... Finns det verkligen så många made hands han kan ha här som han betalar av med förutom 6:an? Precis, och har han en 6a så finns det ju även chans att han betar river, jag tycker att det är helt ok att checka rivern Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 han checkar bakom här typ jämt.det finns ett drag som missade 43, men 4532346 made hands han kan ha. bet.... Finns det verkligen så många made hands han kan ha här som han betalar av med förutom 6:an? Precis, och har han en 6a så finns det ju även chans att han betar river, jag tycker att det är helt ok att checka rivern Vem betar med en 6a där om man får chansen att checka bakom? Nej mesbeta ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Grejen är att de flesta fiskarna på Party inte tänker.. "Om jag bettar ut här, vilka sämre händer kan jag få syn av" De tänker "Jag har ju för fan kåk, Måste betta" Att han bettar ut en 6a är enligt mig mycket möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Utan read ska du inte förutsätta att någon är fisk. Han kan lika gärna dela esset med dig. Det finns mängder med händer som Fi synar med här. Ax, antagligen TT+ då han synat hela vägen ner, 6x. Har han sexan får du säker- ligen ett omslag och blixtsynar. Beta ut för tusan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Utan read ska du inte förutsätta att någon är fisk. Han kan lika gärna delaesset med dig. Det finns mängder med händer som Fi synar med här. Ax, antagligen TT+ då han synat hela vägen ner, 6x. Har han sexan får du säker- ligen ett omslag och blixtsynar. Beta ut för tusan! Nee, det har du rätt i att man inte ska göra men de flesta tillhör faktiskt den kategorin och det blir lätt att man automatiskt stoppar dom i det facket Ax är helt ointressant om han har för där har jag redan en garanterad splitpot. Men att jag får ett omslag från en 6a ifall jag visar styrka på alla gator är föga troligt. Däremot kan han som jag sa säkert betta 6an ifall jag visar svaghet på river. Bettar jag får jag förmodligen en syn. Det enda jag skulle tjäna på att betta ut emot tror jag är ett par som inte är alltför lågt men jag räknar med ett omslag preflop från de högre pocketparen (inget självklart) så det tror jag inte han har. (Kan ha fel) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Däremot kan han som jag sa säkert betta 6an ifall jag visar svaghet på river. Bettar jag får jag förmodligen en syn. Bettar du tjänar du i princip alltid ett till bet, checkar du tjänar du ibland ett till bet. Rätt enkelt val mao. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Däremot kan han som jag sa säkert betta 6an ifall jag visar svaghet på river. Bettar jag får jag förmodligen en syn. Bettar du tjänar du i princip alltid ett till bet, checkar du tjänar du ibland ett till bet. Rätt enkelt val mao. Checkar jag så tjänar jag ett bet till från tomma händer samt ev. från dåliga par som får för sig att betta. Bettar jag vet han ju vad jag har i princip o betalar säkert bara av me en 6a. Inte så enkelt val enligt mig. Det kan ju också vara bra att checka för att de vid bordet ska veta att en check på river inte alltid betyder svaghet från min sida. Sen om de snappar upp det eller inte, Vad vet jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Checkar jag så tjänar jag ett bet till från tomma händer samt ev. från dåliga par som får för sig att betta. Bettar jag vet han ju vad jag har i princip o betalar säkert bara av me en 6a. Inte så enkelt val enligt mig. Det kan ju också vara bra att checka för att de vid bordet ska veta att en check på river inte alltid betyder svaghet från min sida. Sen om de snappar upp det eller inte, Vad vet jag? Mot tomma händer kan du tjäna på att checka, ja, men mot ett dåligt par, sexa eller andra halvdana händer är det ju givet bättre att beta. Vilket känns mest rimligt att han sitter på? Jag är själv ett stort fan av check-call på river, men detta är inte rätt tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumor_ Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Hade ju varit kul om du efter allas analyserande avslöjade att han hade 6666 Nah, slowplay på river verkar lite väl fancy. Nästan hellre en rejäl överbet så att han kan få för sig att du bluffar och synar med lägre PP. Blir nog svårt att få ut något mer från den där handen oavsett vad han har. Själv skulle jag bli lite besviken över rivern eftersom jag antar att han inte skulle synat hela vägen dit med så mycket annat än ess med lägre kicker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Varför resonerar du så komplicerat? Har han en sexa synar han, eller slår om, om du betar ut. Har han nada kommer han inte att beta ut och försöka köpa potten. Alla möjliga händer som motsvarar något (kåk, färg eller högre tvåpar) kommer att ge vinst. En check må vara genialisk, men du förlorar ingenting på att beta ut här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Varför resonerar du så komplicerat? Har han en sexa synar han, eller slårom, om du betar ut. Jag tror att det är troligare att han foldar än att han slår om med en sexa. Har han nada kommer han inte att beta ut och försöka köpa potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Tycker inte alls jag resonerar konstigt Lither men jag förstår inte hur du kan tro att han slår om med en 6a. Som Nidson säger känns fold troligare. Och varför skulle han inte betta ut tom? Vi har olika åsikter men jag postar resultat nu. ** Dealing River ** [ Ah ] HERO checks. lizing06 bets [$34.89]. HERO is all-In [$151.90] lizing06 folds. HERO does not show cards. HERO wins $237.29 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Jag tror att det är troligare att han foldar än att han slår om med en sexa. Han behöver ju inte slå om för att en bet ska vara lönsam. De allra flesta gångerna kommer han ju att checka bakom med en sexa, men syna en bet med den. Det är väldigt svårt att komma på ett scenario där det faktiskt är bättre att checka mot en sexa - han kommer ju garanterat inte syna en check-raise all in ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Jag tror jag hade valt mellan vägen, dvs varken checka eller betta särskilt starkt. Hade valt att kanske betta typ samma som på turnen för att ge han utrymme för att bluffa på potten. Det bästa av två världar liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Varför resonerar du så komplicerat? Har han en sexa synar han, eller slårom, om du betar ut. Jag tror att det är troligare att han foldar än att han slår om med en sexa. Tro mig, det har hänt förut. Jag skulle inte skrivit så utan anledning. Även om jag tror att en syn hade skett i 90 % av fallen, så är det du som kontrollerar summan som han kan syna. Kontrahöjningen på river är inget dåligt drag, det gick uppenbarligen hem, men jag menar att utan read kan du garantera dig själv mer pengar med en bet. Har han nada kommer han inte att beta ut och försöka köpa potten. Horribelt ordval, får ursäkta. Menade som förut: du räknar med för mycket. Samtidigt är det en spel det krävs att gambla för att vinna och denna gång gick det hela vägen. Den största anledning till att jag misstyckte med checken var att den inte alls passade min spelstil - antagligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Jag tror att det är troligare att han foldar än att han slår om med en sexa. Han behöver ju inte slå om för att en bet ska vara lönsam. De allra flesta gångerna kommer han ju att checka bakom med en sexa, men syna en bet med den. Det är väldigt svårt att komma på ett scenario där det faktiskt är bättre att checka mot en sexa - han kommer ju garanterat inte syna en check-raise all in ändå. Mmm. Jag har inte heller påstått att check är bättre mot en sexa, jag konstaterade bara att det är större chans att fi foldar mot ett bet än slår om om han har en sexa. Om jag skulle veta att fi hade en sexa skulle jag värdebetta rivern. Jag tror att det är troligare att han foldar än att han slår om med en sexa. Tro mig, det har hänt förut. Jag skulle inte skrivit så utan anledning. Även om jag tror att en syn hade skett i 90 % av fallen, så är det du som kontrollerar summan som han kan syna. Kontrahöjningen på river är inget dåligt drag, det gick uppenbarligen hem, men jag menar att utan read kan du garantera dig själv mer pengar med en bet. I vilket fall som helst, om fi har en sexa och är så urbota korkad att han tänker raisa rivern om vi bettar är det ett lika bra spel att checkraisa rivern eftersom fi är så usel att han kommer betala av även då. Men som jag sagt två gånger tidigare, jag hade bettat rivern. Check är dock inte sååå dåligt spel överlag, faktum är att det antagligen är sämst om fi har just en sexa. Om man har någon specialread på fi eller själv har en rejält loose/bluffig image blir det viktigare att betta eftersom man lättare får syn av diverse PP som annars skulle checka bakom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Håller med dig till fullo. Såg att jag klantade till ordvalet igen. Det ska inte vara en kontrahöjning i senaste inlägget, utan en checkraise, såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts