Gå till innehåll

Kommer 3D-poker någonsin slå igenom?


Goatse

Tror du det finns en framtid för 3d-poker?  

191 medlemmar har röstat

  1. 1. Tror du det finns en framtid för 3d-poker?



Recommended Posts

Inspirerat av denna tråden.

 

Vad säger ni? Kommer 3d någonsin slå igenom? Själv skulle jag aldrig i livet vilja spela 3d. Precis som en person sa så vill jag ha överblick. Spelet blir inte roligare för att det är snyggare.

 

När jag spelar vill jag få in så många händer min tjocka skalle klarar av varje timme.

Det har ju redan lanserats ett par sidor som erbjuder 3d. Jag har inga källor men är ganska så säker på att det gick åt helvete för dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yatu zap paredikka arerallan tikkairellan titstan dollaa-dibidibdalla ruppa de ruppidan korikan kokkaei kirikan ko a-ratata jaribidabill labirtstan dill dan dellan do aberipakta parripari biriberiberi sten dellan do ja barilla stillan deja do

 

Det där är inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det kommer att slå! :D

 

Jag har provat de som finns, men tyvärr finns det inga spelare att spela mot... Och tidigare fanns inga SnG på Vegas (det finns det nu), men de gångerna jag har gått in för att kolla och prova på en SnG så fanns det inga alls att spela med... :(

 

Vad kan det bero på?

 

Teori: Everest kallar jag inte ens 3D, det är för fult. Jag hittade någon annan som jag inte minns vad den heter... den var för ful...

 

Vegas finns! Men om jag inte kommer ihåg helt fel så var det massor med strul i början, men bla att blindsen inte fungerade (valde man sitting out och sedan kom tillbaka när blindsen hade passerat så slapp man blindsen!), det fanns inga spelare att spela mot... Kanske berodde på strulet med blinds? De har inga turneringar, och hade inga SnG tills nyligen.

 

Kanske räcker som skäl till varför Vegas aldrig slog igenom? Några små skäl som håller borta spelare, vilket leder till "tomma bords döden", som leder till att ingen vill spela där, som leder till... osv...

 

För det KAN väl inte vara så att jag är den enda som vill spela i en 3D miljö... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer gitarren att försvinna nu när det finns elorgel?

Ja, det kommer i alla fall bli svårare att hitta dem.

 

Jag tycker att det verkar onödigt med 3D-grafik. Möjligen skulle det kunna vara bra som lockbete för nybörjare som tycker att det ser snyggt ut. Många nybörjare lockar ju i sin tur till sig övriga spelare. Själv har jag helst en så stilren klient som möjligt men mängden dåliga motståndare väger helt klart tyngre än den estetiska aspekten.

I Supersystem 2 förutspår Doyle att grafik med videoupptagning av de verkliga spelarna kommer att bli populärt. Som en videokonferens alltså. Det skulle ha fördelen att man kan läsa av varandras kroppsspråk. Om jag inte vore väldigt bra skådespelare skulle i alla fall inte jag vilja vara villig att bjuda på tells. Webkameran skulle få filma en skyltdocka med solbrillor eller något annat intetsägande. Puckat av Doyle att tro att det skulle kunna bli en hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj grej för hobbylirare som bara lirar ett bord.

 

Multitablar alla här?

 

Jag spelar bara på ett bord... :oops:

 

Förlåt, inte meningen att det skulle låta som om alla som lirade ett bord var amatörer. Tänkte mer att det kan nog vara himla jobbigt att multitabla med 3D. Dessutom spelar väl de på högsta nivåerna sällan mer än ett bord eller? Också tänkte jag att grinders säkert tröttnar(jobbigt) på 3D efter ett par timmar. Hobbyspelare inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle faktiskt hemskt gärna se att det lanserades sajter helt i välfungerande 3D (som t ex spelet Stacked). För mig bidrar estetiskt tilltalande sajter/skins till att jag känner mig mer inspirerad och därför automatiskt spelar bättre. Om det dessutom skulle locka till sig mer fisk än andra sajter är det bara en bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla http://www.stackspoker.com dom verkar vara några månader försenade.

 

Jag är helt säker på att en viss typ av spelare kommer föredra att sitta på den här typen av sidor. Sen tror jag inte att det är nå problem att multitabla heller, kan ju bli så att det blir mycket mindre händer spelade per bord men både stacks och pkr påstår att det inte ska bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kommer det att slå. Nybörjare kommer inte att tilltalas av 2D när det finns något som ser häftigare ut. Sen vill ju de mer ärrade spelarna plocka fisken så gott det går och då måste de också köra 3D.

 

Men eftersom det hela bygger på en enkel spelprincip så vore det inte speciellt svårt för en programmakare att erbjuda flera olika vyer av spelet. Liten/Stor/2D/3D......osv. Det är som man säger i mitt yrke "bara teknik".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nåt onlinepokerrum på gång som kommer att erbjuda möjlighet att koppla in sin webkamera. Jag ryser vid blotta tanken. Det blir ju som Poker stars med alla hundar och katter och fula ansikten fast mycket värre!

 

Jag hörde det här av en kompis som känner en kille som sitter och utvecklar det här. Jag lovar att jag aldrig kommer att spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kommer det att slå. Nybörjare kommer inte att tilltalas av 2D när det finns något som ser häftigare ut.......

 

Men problemet är ju att det inte ser häftigar ut. Inte ännu i alla fall. Jag reggade mig på Vegas när dom öppnade (av ren nyfikenhet) och det var ju bara töntigt. Det var ju ofantligt mycket fulare än vilken annan klient som helst.

 

Jag är övertygad om att det krävs att någon av de stora sidorna går över till 3D för att det skall slå. Jag tror inte (inom de närmsta åren) att någon större mängd spelare kommer "gå över" till någon 3D klient. Det fins likson ingen anledning, kundnytta i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PKR har en betaversion som man kan anmäla sig till, då får man möjlighet att påpeka och kanske få till ändringar på sådant som man tycker kan färbättras eller göras annorlunda.

 

Jag tycker att alla här på PF som är ett dugg intresserade av det ska anmäla sig till beta testandet! Jag är med och har spelat några gånger, det är sjukt snyggt!

 

Kolla in filmen på http://www.pkr.com/video/www.pkr.com%20trailer.wmv

 

Och det är ännu bättre i verkligheten... 8-)

Man kan anmäla sig till betatestare på http://www.pkr.com/join/beta.aspx

 

Och jag har inget intresse i PKR själv, vill bara att det ska finnas folk at spela mot när det väl släpps om en månad eller så. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...