Gå till innehåll

FLT - Klonk från SB, självklar läggning på turn?

aplsin

Recommended Posts

Game #2434812404: Hold'em FL ($0.25/$0.50) - 2006/05/20 - 10:33:45 (ET)

Table "Opus" Seat 4 is the button.

Seat 1: Nerris ($16.36 in chips)

Seat 2: Martin134 ($198.19 in chips)

Seat 3: yenomysae ($10 in chips)

Seat 4: Fi1 ($24.50 in chips)

Seat 5: HERO ($10.15 in chips)

Seat 6: mimisnake ($17.65 in chips)

Seat 7: 8Julia8 ($27.85 in chips)

Seat 8: egobert ($13.65 in chips)

Seat 9: Zulfikar ($10.25 in chips)

Seat 10: Fi2 ($27.78 in chips)

HERO: posts small blind $0.15

mimisnake: posts big blind $0.25

yenomysae: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [8:heart: Q:heart:]

8Julia8: folds

egobert: folds

Zulfikar: folds

Fi2: calls $0.25

Nerris: calls $0.25

Martin134: folds

yenomysae: checks

Fi1: calls $0.25

HERO: calls $0.10

mimisnake: checks

----- FLOP ----- [8:diamond: Q:club: 5:diamond:]

HERO: bets $0.25 <- Självklart bet UTG?

mimisnake: folds

Nerris: raises $0.50

yenomysae: folds

Fi1: calls $0.50

HERO: raises $0.50 <- Tror ändå jag har bäst hand?

Fi2: calls $0.50

Fi1: raises $0.50

HERO: calls $0.25

----- TURN ----- [8:diamond: Q:club: 5:diamond:][T:diamond:]

HERO: checks <- För vekt att checka när 3-färgen kommer?

Fi2: bets $0.50

Nerris: calls $0.50

Fi1: raises $1

HERO: calls $1 <- Fiskig kallsyn?

Nerris: folds

----- RIVER ----- [8:diamond: Q:club: 5:diamond:][T:diamond:][A:club:]

HERO: checks

Fi2: bets $0.50

Fi1: raises $1

HERO: calls $1 <- Har jag tagit mig såhär långt är det väl dumt att lägga sig eller? Jag behöver ha bäst hand ca 10% av gångerna här för att det skall vara lönsamt att syna.

Postade den här handen för analys då det är den handen som kostat mig mest under dagens session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att enbart syna med en hand där man redan "träffat" och inte letar efter något drag är jäkligt fiskigt. Har du bäst hand skall du beta på, har du sämst skall du lägga dig.

Men iaf, lägg dig preflop. ;)

Är potten stor och jag är osäker på om jag har bäst hand eller inte brukar jag hellre syna ner än lägga mig, fast du har rätt, med 2 höjningar på turn att syna kanske man bör lägga sig. Men du anar inte vilket skit vissa maniacs betar med ibland. (det finns två typer av spelare på dessa nivåer, totalpassiva spelare som inte vet att bet/raise-knappen finns, och maniacs som spelar 100% av alla händer och höjer 50%).

Och vet inte om jag håller med om att man skall lägga preflop heller, Herr Sklansky förespråkar ju att man skall syna från small blind med väldigt många händer, typ any2 suited eller any2 A-T.

Bra syn före floppen. Jag hade försökt check-höja flopp, men det är för att jag tycker sånt är kul. Beta ut turn - att checka finns inte!

Det är väldigt riskabelt att checkhöja ohöjd pott på dessa nivåer då många är väldigt passiva.

Länk till kommentar

Men du anar inte vilket skit vissa maniacs betar med ibland. (det finns två typer av spelare på dessa nivåer, totalpassiva spelare som inte vet att bet/raise-knappen finns, och maniacs som spelar 100% av alla händer och höjer 50%).

Det är väldigt riskabelt att checkhöja ohöjd pott på dessa nivåer då många är väldigt passiva.

Du anar inte vad vissa synar ned med när dom är uppenbart slagna.

Preflop är en enkel syn. Jag hade kört på morbergs linje på floppen. Dragvänlig bräda åt alla håll, Nån har garanterat träffat. Make them pay.

Checken på turn är urusel.

Länk till kommentar

Lyssna inte på folk som säger att du ska lägga dig preflop, det är katastrof att lägga sig. Synen på river är katastrof, dvs det finns nästan ingen chans att du har bäst hand (förutom om de är helt störda, det vet du bäst) Synen på turn är OK, fast möjligt bättre att 3betta o sen folda på river.

Länk till kommentar

11:1 preflopp är så bra att man nästan kan syna med alla händer som är minsta spelbara, Q8o är en no-brainer.

För att dra ett exempel så är det rätt att syna med any-suited med 7:1 i odds om man har en edge över sina motståndare postflopp.

Ni som lägger denna typen av händer preflopp med dessa oddsen går minste om pengar.

Länk till kommentar

11:1 preflopp är så bra att man nästan kan syna med alla händer som är minsta spelbara, Q8o är en no-brainer.

För att dra ett exempel så är det rätt att syna med any-suited med 7:1 i odds om man har en edge över sina motståndare postflopp.

Ni som lägger denna typen av händer preflopp med dessa oddsen går minste om pengar.

They were sooooted! Dvs det var Q8s och inte Q8o och jag håller helt med om att synen är trivial. (Även Q8o är helt klart en syn, om det var det du menade?)

/Bjorn

Länk till kommentar