Gå till innehåll

NLT - SH, JTs flervägspott, odds och fold equity

Recommended Posts

Postad

Min uppfattning av dem 2 nyckelpersonerna i denna pott GSE och TheNeck är att TheNeck verkar vara hyffsat ABC men inte allt för dålig. GSE däremot är lite trixig och är kapabel till lite moves.

PokerStars Game #000000000

Hold'em No Limit ($5/$10)

Seat 1: GSE ($2008.90)

Seat 2: Cassiopeja ($2273.90)

Seat 3: Gandalfgra ($1096.85)

Seat 4: riosatiy ($1118.25)

Seat 5: TheNeck ($1094.05)

riosatiy: posts small blind $5

TheNeck: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to riosatiy [Td Jd]

GSE: calls $10

Cassiopeja: calls $10

Gandalfgra: folds

riosatiy: calls $5

TheNeck: raises $40 to $50

GSE: calls $40

Cassiopeja: calls $40

riosatiy: calls $40

inga större konstigheter?.. 2st limpar innan mig jag har lust o se en flervägspott med JTs och förhoppningsvis träffa bra. nu höjer bb till 5bb och eftersom båda limparna synar måste jag också syna. Jag tror aldrig jag sett TheNeck höja mer är 3bb tidigare och nu är han ur pos också så han har garanterat någoting bra. JJ-AA kanske t.om AK

*** FLOP *** [Kd 2h Qc]

(pot: $200)

riosatiy: checks

TheNeck: bets $150

GSE: calls $150

Cassiopeja: folds

riosatiy: calls $150

nu hittar jag stegdraget på flopp och det enda rätta är att checka.

TheNeck betar ut 150, inte helt oväntat. efter så mycket preflop action så tror jag vi kan utesluta JJ här. QQ-AA kanske AK. men skulle han verkligen beta ut KK eller QQ så starkt nu med denna fina träff??

tycker det luktar AA eller AK.

nu synar GSE. han måste veta att TheNeck är stark. vad skulle ni sätta honom på eftersom han limpade UTG och synar denna bet?

KQ, 22, envis KJ? har ni några andra?

potten är 500 och det kostar 150 för mig att syna vilket ger 1/3

inte riktigt pottodds att ta synen men implicita oddsen är mycket stora om jag lyckas träffa A eller 9 på turn så får jag nog rikligt betalt. och sen jag är nyfiken och vill kika på turn. Om jag inte träffar så lägger jag (om han inte bettar pyttelite såklart.)

Tänker jag rätt här?

*** TURN *** [Kd 2h Qc][8d]

(pot: 650)

riosatiy: checks

TheNeck: bets $490

GSE: folds

riosatiy: ???

nu träffar jag inte stegen men jag får även flushdraget istället. vilket var ett hyffsat kort för mig ändå.

Hur skulle ni gjort här? Fold/Call/Raise? vill gärna ha en motivering också

i potten ligger 650 och han betar ut 490 vilket tyder som innan på att han har en väldigt stark hand. han har alltså bara 404 kvar i stacken.

eftersom det är omöjligt att han har AdKd så har jag 30% oavsett vilken hand han har.

Kan man verkligen sätta honom på 0% fold eq på river? isåfall är det ju jätte enkelt. man synar turn och ställer in de sissta 404 de gånger man träffar.

KLONK: 3/10 (650+490+404(=1544)) * 3 = +4632

MISS: 7/10 (490) * 7 = -3430

------------------------------------------------------------

+1202 (+EV120.20 per hand)

Nu vet vi ju inte om han verkligen har 0% men om man tar worst case scenario att han foldar 2/3 gånger (MYCKET OTROLIGT) så går man fortfarande (1202-808=+394). vid 1/3 (1202-404=+798)

Jag agerade såhär som ovan på ren automatik, men nu undrar jag lite om jag tänker rätt eller om det är något som är fel i mitt tankesätt? samt om ni tycker er tro att det skulle vara EV+/- att ställa turn eller folda? :D

(PS. handen utspelade sig på Svenska spel, anledningen till att jag konverterat är för att jag ska kunna posta på Pokerhand.org )[/b]