Tao136 Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Har bara spelat 10-20 händer på bordet och har ingen bra read på FI. Han har väl sett ungefär 25% av flopparna, alltså tajt för att vara på den här nivån. $25 NL Texas Hold'em - Monday, May 15, 16:12:28 ET 2006 Table Table 108110 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 5 Seat 1: pinoysquad23 ( $35.95 ) Seat 2: bloodclott ( $2.54 ) Seat 4: k4rty ( $45.80 ) Seat 5: Chrissley_1 ( $17.84 ) Seat 6: HERO ( $29.85 ) pinoysquad23 posts small blind [$0.10]. bloodclott posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Kh As ] k4rty folds. Chrissley_1 calls [$0.25]. HERO raises [$1.50]. Standard höjning, höjer alltid lika mycket oavsett hand pinoysquad23 calls [$1.40]. Syn från SB bloodclott folds. Chrissley_1 folds. ** Dealing Flop ** [ 8c , 6c , 6s ] pinoysquad23 checks. HERO bets [$3.25]. Bettar pot pinoysquad23 raises [$6.50]. Hmm, checkraise. brukar vara stål eller bluff. Brädan är ju bluff vänlig. Får en känsla av att han har ett överpar. Dock inte AA KK, tror han skulle slagit om innan flopp med någon av dessa. Risk för att han har träffat Kåken finns. HERO calls [$3.25]. Väljer att syna...fold eller raise bör vara mina alternativ igentligen. Åsikter? ** Dealing Turn ** [ Ah ] Träffar A, bra för mig om han sitter med ett överpar. pinoysquad23 bets [$6.50]. Nu bettar han ut direkt, ungefär halvpott. Mot AA eller 88 är jag körd. Mot alla andra överpar eller sämre A leder jag, utom mot A6 men tror dock inte han skulle synat med den handen innan floppen. Vad göra i det här läget. Citera
sten666 Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Jag skulle lagt på flopen. Som handen spelade sig går det ej lägga då turn kommer, hade nog reraisat all in på turn. Citera
brut Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Cansen till AA/88 är försumbar. Han borde inte heller ha 99-JJ eftersom han bettade turn men man vet ju inte. Ser det som troligast att han har färgdrag eller en 6a. Tror att du oftast leder och därför inte kan lägga dig nu när potten har börjat att växa. Tror det är bäst att checka(syna) bakom, om river=cl+bet, fold. Annars syn på alla bet. Om check värdebetta mot medel-högt pocket. Edit: Fold på floppen. Det finns även en möjlighet att han var helt tom på floppen och hade ett A med dålig kicker som han nu värdebettar vilket ytterligare ökar de komb du leder mot. Citera
jeneqvist Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 efter syn på floppen åker du nog på att syna ner efter din träff på turn med ända undantaget om färgen faller på river, dock kan ju flopspelet ifrågasättas, att bara syna när det ända du slår e färgdrag (eller tokbluff) och förmodligen drar emot i bästa fall sex outs... Är du sen upp mot A6 eller A8 ligger du ju duktigt pyrt till. Fold flop eller reraise om du tror på bluff, men på turn checksyna dig ner, enligt mig iaf! /vimpan Citera
Recommended Posts