Gå till innehåll

NLT - Vad ska han ha?


Burning

Recommended Posts

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Catarroja"

 

Players:

don_vabs (EUR 66,71 in seat 1)

jazzIScool (EUR 91,65 in seat 3)

Burning (EUR 102,83 in seat 4)

Lederhosen (EUR 91,90 in seat 5)

conmeo (EUR 52,14 in seat 6)

 

Dealer: Burning

Small Blind: Lederhosen (0,50)

Big Blind: conmeo (1,00)

 

Burning was dealt: Qh - Qd

 

don_vabs Fold

jazzIScool Raise (2,30)

Burning Raise (6,50)

Lederhosen Fold

conmeo Fold

jazzIScool Call (4,20)

 

Flop 8d - 3c - 2c

 

jazzIScool Check

Burning Bet (9,50)

jazzIScool All-In (85,15)

 

Hans miniraise preflop sager egentligen inte sa mycket. Han har nyligen satts sig pa bordet sa jag har ingen direkt koll pa killen heller.

Syn eller Fold?

Motivera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Catarroja"

 

Players:

don_vabs (EUR 66,71 in seat 1)

jazzIScool (EUR 91,65 in seat 3)

Burning (EUR 102,83 in seat 4)

Lederhosen (EUR 91,90 in seat 5)

conmeo (EUR 52,14 in seat 6)

 

Dealer: Burning

Small Blind: Lederhosen (0,50)

Big Blind: conmeo (1,00)

 

Burning was dealt: Qh - Qd

 

don_vabs Fold

jazzIScool Raise (2,30)

Burning Raise (6,50)

Lederhosen Fold

conmeo Fold

jazzIScool Call (4,20)

 

Flop 8d - 3c - 2c

 

jazzIScool Check

Burning Bet (9,50)

jazzIScool All-In (85,15)

 

Hans miniraise preflop sager egentligen inte sa mycket. Han har nyligen satts sig pa bordet sa jag har ingen direkt koll pa killen heller.

Syn eller Fold?

Motivera!

 

 

min spontana tanke är "crazy dude has got a set!"...miniraisen preflop kan betyda just 88. men det kan även betyda AA eller KK. en del blir ju livrädda för att ej få action med sina stora par och sen höjer de ej ordentligt och får för många med och blir utdragna.

mot en tänkande spelare bör du vara slagen. skulle du ha A-8? all-in är ju inte motiverat på något sätt egentligen men jag tror han tror du har högt pocket.

 

syna och lära sig en läxa? :D8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir syn, känns som troligt drag kanske set. Överpar är inte omöjligt heller.

 

Jag skulle ha synat men som du själv säger så är det många tänkbara händer som slår en:

 

KK,AA, Set. AcKc är väl runt en Coinflip skulle jag tro.

 

Han kan lika gärna sitta på 99-JJ och ställa då han inte vill se några flera kort som är 99+ eller TT+.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju såklart rätt mycket på motspelare. Är han dålig kan han kanske lika gärna ha 99-JJ, inte om han är bra. Att ställa här med 99 är ju i princip en ren bluff utan outs, så det borde han inte ha så ofta.

Lite irriterande iofs att han mini-raisar pre-flop. Min första tanke när jag såg detta var AA/KK, men skulle han verkligen mini-raisa/syna med de händerna? Känns som att han inte bygger potten tillräckligt isåfall. Två klöver är antagligen vanligt det med, ofta med A :club: vilket ger 50/50. Set är heller inte omöjligt men det tror jag är ganska ovanligt.

 

Det hela beror nog på hur ofta han ställer med de sämre överparen. Har du sett honom överspela marginella händer tidigare kan du syna, men mot många spelare är du ofta lite före (drag, vanligt) eller klart efter (KK+, [set]).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sahar var det i princip jag tankte..

Har han set? -I sa fall spelar han det valdigt lustigt. Har han det vill jag se det.

Overpar? - Mja har klammer det lite mer, AA-KK kan spelas som han har valt det pa denna nivan men kan inte riktigt forsta hans allin i detta fall.. savida han inte vill att jag ska tro att han har fargdrag o syna.

Fargdrag? -Ja det kanns mest troligt aven om det kanske inte ar jattevanligt att de staller allin pa denna nivan med enbart fargchans. Denna hand var det jag satte honom pa. Hittade alltsa syn.

 

Jag skulle kunna posta resultat men om ni vill skulle jag aven kunna posta handen ur hans synvinkel med hans hand sa far ni garna beratta varfor han gor som han gor och hur han tanker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna posta resultat men om ni vill skulle jag aven kunna posta handen ur hans synvinkel med hans hand sa far ni garna beratta varfor han gor som han gor och hur han tanker

Det är en bra grej ja.

 

Varför sätter du honom på en specifik hand och inte en full HR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp fold ar nog mest korrekt men i detta fall hittade jag syn.. enbart pga av hans overbett allin (blev alltfor nyfiken).

Tackar for analysen! (Sitter i Brasilien o har inte svenska alfabetet)

 

I detta fallet hade killen AA och lackade rejalt da jag satte 2-outaren pa turn. KLONK! :roll:;)

Bad givetvis om ursakt och fragade varfor han valde att stalla in?

Svaret var lite konfunderande men men; -Trodde du hade fargdraget med AK/AQ.

 

Nehe dags o ladda infor beachen imorn!

Brasilianska brudar = finfina brudar 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp fold ar nog mest korrekt men i detta fall hittade jag syn.. enbart pga av hans overbett allin (blev alltfor nyfiken).

Tackar for analysen! (Sitter i Brasilien o har inte svenska alfabetet)

 

I detta fallet hade killen AA och lackade rejalt da jag satte 2-outaren pa turn. KLONK! :roll:;)

Bad givetvis om ursakt och fragade varfor han valde att stalla in?

Svaret var lite konfunderande men men; -Trodde du hade fargdraget med AK/AQ.

 

Nehe dags o ladda infor beachen imorn!

Brasilianska brudar = finfina brudar 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp fold ar nog mest korrekt men i detta fall hittade jag syn.. enbart pga av hans overbett allin (blev alltfor nyfiken).

Tackar for analysen! (Sitter i Brasilien o har inte svenska alfabetet)

 

I detta fallet hade killen AA och lackade rejalt da jag satte 2-outaren pa turn. KLONK! :roll:;)

Bad givetvis om ursakt och fragade varfor han valde att stalla in?

Svaret var lite konfunderande men men; -Trodde du hade fargdraget med AK/AQ.

 

Nehe dags o ladda infor beachen imorn!

Brasilianska brudar = finfina brudar 8-)

 

"men det kan även betyda AA eller KK. en del blir ju livrädda för att ej få action med sina stora par och sen höjer de ej ordentligt och får för många med och blir utdragna. "

 

fan jag är grym alltså...

liksom normalt när man gör något utanför det vanliga mönster gör man ju folk på alerten och det blir svårare att vinna pengar. nu hgjorde han jud ock rätt här tydligen och hade ju otur men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp fold ar nog mest korrekt men i detta fall hittade jag syn.. enbart pga av hans overbett allin (blev alltfor nyfiken).

Tackar for analysen! (Sitter i Brasilien o har inte svenska alfabetet)

 

I detta fallet hade killen AA och lackade rejalt da jag satte 2-outaren pa turn. KLONK! :roll:;)

Bad givetvis om ursakt och fragade varfor han valde att stalla in?

Svaret var lite konfunderande men men; -Trodde du hade fargdraget med AK/AQ.

 

Nehe dags o ladda infor beachen imorn!

Brasilianska brudar = finfina brudar 8-)

 

"men det kan även betyda AA eller KK. en del blir ju livrädda för att ej få action med sina stora par och sen höjer de ej ordentligt och får för många med och blir utdragna. "

 

fan jag är grym alltså...

liksom normalt när man gör något utanför det vanliga mönster gör man ju folk på alerten och det blir svårare att vinna pengar. nu hgjorde han jud ock rätt här tydligen och hade ju otur men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...