Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För det första förstår jag inte varför någon som spelar NL $10/$20 ens ställer en sådan fråga, men du kanske har mycket pengar och vill ha roligt, vad vet jag?

För det andra så blir pot-oddsen riktigt bra här, du behöver bara ta hem handen 1 på 12 ggr för att breaka even. Med Q4 hu mot KK vinner du den kring 1 på 8 (om jag räknat rätt). Detta är givetvis under förutsättning att båda dina kort lever, men i detta fall gör dom ju det eftersom man inte får se någon annan spelares kort. Som någon nämnde innan, du kanske borde hoppa ner någon nivå om du inte räknar på denna typ av odds.

Ang. detta med check/fold. Detta kan man använda sig av när man ser en höjning som man vet att man inte under några omständigheter kommer syna.. men då blir det bara fold. Om man använder det när ingen höjning är skedd så ser motståndarna direkt att du klickat i den knappen och märker även svaghet i din hand, vilket då i SIN tur kan vara en taktik från din sida, taskigt bara om sb höjer och du foldar 53off, eller något annat stål.

Hoppas jag inte var helt ute och cyklade.

Postad

Skall jag vara helt ärlig så vet jag att jag spelade rätt. Jag ville bara ha en anledning att skriva en sådan här glädjepost utan att få den avstängd. :)

Jag satte den på check/fold eftersom jag skulle inte ens syna en höjning till $40 från en spelare i det läget. Men som jag sedan berättar så stängde jag ju av den då jag började få potodds och hoppades på att klonka. Vilket jag gjorde.

Jag är nöjd över mitt spel på floppen också, och vill väl inte ha någon vidare analys men samtidigt visa er vilken röta jag hade. ;)

Men det är kul med analys ändå, och det beror ju lite på hur killarna vid bordet spelar. Synar de flush eller stegdrag där ex. :)

Postad

Grattis till potten och klonken och allt det där.

Däremot tycker jag att du snarast möjligt ska sluta spela $10/20. Om du hamnar i "glädjeyra" efter att ha vunnit en pott på $3100 (det är ju inte ens 200BB!) via en inte alls särskilt spektakulär hand är du långt ifrån redo. Ditt skottande kommer att gå åt skogen om du fortsätter. Gör om, gör rätt.

Postad

Precis.

Jag tackar för "analyserna". Jag har en rulle på ca $50K och tyckte att det var lagom att spela på 10/20 då inköpet motsvarade 1/25 av min rulle. Men skall gå ner till $3/6 nu när jag börjar spela mer frekvent tror jag. Så hinner jag bli ännu bättre.

Fast iofs, 10/20 är lite mer spännande. :)

Postad

varför får han inte bli glad över att ha vunnit 200BB på Q4off som han inte tänkte spela över huvudtaget. Sen kom potoddsen och han spelade handen korrekt, fick betalt, och allt känns soft.

Jag blir glad när jag vinner 200 BB på min nivå .1/.25, kanske inte så jag startar en post för den, men jag bryr nog ett par polare med resultatet :D

Postad
varför får han inte bli glad över att ha vunnit 200BB på Q4off som han inte tänkte spela över huvudtaget. Sen kom potoddsen och han spelade handen korrekt, fick betalt, och allt känns soft.

Jag blir glad när jag vinner 200 BB på min nivå .1/.25, kanske inte så jag startar en post för den, men jag bryr nog ett par polare med resultatet :D

Han får väl bli hur glad han vill, men faktum kvarstår - han är inte redo för den nivån om han hamnar i en glädjeyra efter att ha vunnit en ok, men inte särskilt stor, pott. När han dessutom spelar handen "korrekt" är det väl knappast något att starta en tråd om? Standardsituationer som denna uppstår verkligen oräkneliga gånger per dag.

Att han spelar för högt, och till viss del verkar vara helt lost när det gäller bankrullekrav, bekräftar han ju också själv när han säger att han "tyckte det var lagom" med 25 inköp på 10/20. Det är alldeles, alldeles för lite.

Med en bankrulle på $50K bör han köra 3/6 och stundtals 5/10 om borden verkar lukrativa.

IMHO.

Postad
Hur rik är du?

:roll:

börja spela roulette

Inte jag som är rik. :oops:

Vem då :lol: ?

Nu hör väl det inte till ämnet, men när jag var ung och dum (någongång i tonåren) så sa jag att jag skulle hitta en snygg och rik brud, och att detta var 80% och sedan var 20% baserat på intellekt etc.

Jag fick väl lite halvt rätt... Hehe...

Postad
Hur rik är du?

:roll:

börja spela roulette

Inte jag som är rik. :oops:

Vem då :lol: ?

Nu hör väl det inte till ämnet, men när jag var ung och dum (någongång i tonåren) så sa jag att jag skulle hitta en snygg och rik brud, och att detta var 80% och sedan var 20% baserat på intellekt etc.

Jag fick väl lite halvt rätt... Hehe...

En ful och rik alltså?