parre Postad 28 November , 2004 Rapport Share Postad 28 November , 2004 Taget ur minnet, en monsterpott från gårdagens homegame. Vi lirar sökö hi/lo, given antar 5, bringin på mellan 2-5. Våra stackar är vid detta lag enormt djupa, tror jag sitter på runt 1500, motståndarna på kanske 800-1000. Alltså riktigt skoj lir! Eftersom jag ska upp och jobba så är jag relativt nykter. Relevanta motståndare i denna hand: Fi1 - Har aldrig spelat sökö8, men verkar inte spela för dumt. Får hjälp av forumets egen Phil H när han själv inte är med i en pott. Fi2 - Har ofta slaskat sökö8 i homegames och på Klubben, är aspackad, men rolig Hur som helst, jag minns inte riktigt hur handen gick, men potten var på ca 60 på fjärde gatan. Jag: (A) 2 6 8 Fi1: (x) 8 5 3 Fi2: någon blandning mellan ett obskyrt hög- och lågdrag, alternativt ett obskyrt par som han av ngn anledning bara synat ner med hela vägen, mest troligt obskyrt drag dvs... Fi1 betar i alla fall pott (60), Fi2 synar. Jag väljer i detta läge att slå om pott, vilket innebär att jag betar ca 300 totalt. Jag gör detta för att: A) Fi2 har ingen låg. B) Jag vill ha rundfold och köpa en stor pott. C) Har Fi1 en bättre låg (med A i hålet) så leder jag höga. Visst får jag ta ett asjobbigt beslut på sistagatan då om jag inte förbättrar, men that's poker... D) Förbättrar jag till ett par så är det möjligt att jag scoopar, får jag en femlåg så får jag förhoppningsvis in Fi2's pengar (om han nu också callar) i potten om han träffar en hög/låg. Alltså får jag halva potten på ca 2200-2500 om jag förbättrar rivern, med en liten chans på hela potten. 2200-2500 förutsätter att båda motståndarna vid en syn på fjärde även ställer in stacken på rivern. Hur som helst så gick det helt åt skogen, då båda synar, och Fi1 får in ett A på river medan jag får en nia eller liknande, vilket gör att jag inte kan vinna lågen och inte kan syna hans allin på ca 500 på rivern och han vinner en jättepott osynad. Spelade jag helt fel på fjärdegatan? Borde jag bara ha synat hans pottbet för att ta ett beslut på femte? Att lägga sig finns i mina ögon inte i alla fall. Får ju riktigt fint betalt om jag träffar också... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts