Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Report:

Nu i sista deltävlingen säkrade vi ganska tidigt en 3:e plats totalt (de lagen som var hot mot oss åkte tidigt), men kunde vinna hela ligan om vi placerade oss som 3:a och om team betfair inte vann. (många "om" där ett tag.. men "om"...)

Vi kom in som short på master (som vanligt) hittade inga kort alls.

Efter ca 2 timmar foldande påmasterbordet, 4 lag kvar, hittar jompa TT på SB.

Team LimpPimps, aggro och totalt oordning, slår till 20k, Jompa ställer och Limp synar med QT och klonkar Q på floppen! :(

Sedan står både vi och Rembrantz och vill inget hellre än att Betfair bustar sitt seat (de har även en stack vilande på ett sidobord)

Dom blir dock ganska snart chippo och det ser inge vidare ut.

Vi vill ju gärna inte att Tight Ases och LimpPimps bråkar med varandra så att Betfair får en gratis placering och vi en sämre plac!

Det är dock precis det dom gör och är allin flera gånger mot varandra men rätt team lyckas alltid vinna så att ingen bustar.. mkt bra..

LimpPimps slår sedan ut Betfairs ena stack och handen efter bustar Ases deras andra stack!! MKT BRA!!

Har min första poker medalj här hemma nu :lol:

Team Westbay hamnade tillslut på en total andra plats efter en riktig sista rysar omgång!

1 Rembrantz 782

2 Westbay 765

3 Team Betfair 718

4 HeyHoneys 640

5 WGP 603

6 Bengans Fiskbullar 590

7 Team Stuvsta 542

8 Tight ases 507

9 Team LimpPimps 406

10 Poker Magazine 430

11 Rascals 401

12 Team Slask 181

17 poäng! Jikes! Trots att Rembrantz hade placeringarna 8,1,10,1,9 så kunde dom klonka hem hela skiten. Vi har placeringarna 6,3,4,2,4.

Aja.. orkar inte skriva mera nu.... natt

• Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

oj fan va nice! mycket bra spelat!

känns som om vinst gav ganska så mycket mer poäng än 2a plats? (ja, jag fattar att det ger mer men eftersom att dom var så ojämna och ni så jämna placeringsmässigt så undrar man ju.. :) )

Postad

bra spelat o grattis lixom:)

(Rembrantz är vi egentligen inte oroliga för, dom har två bottenplaceringar men har lyckats vinna två gånger därav de höga poängen.)

skrev en tomte vid namn per för två veckor sen eller nått...

(underskattning?)...

bling bling...

Postad

Vi var inte så oroliga för att dom skulle ta sig långt i den sista tävlingen varför jag kände att vi kunde ta oss om dom om vi hamnade top 3, men nej, det kändes som att åka på bubblan lixom...

bling bling

• 4 weeks later...
Postad

Står väl inte så mkt intressant där mer än att han rycker på axlarna när han hör ordet lagtävling?

Vi som har spelat det tycker att det är ett väldigt roligt koncept, det ända jag har svårt med är att det inte finns något direkt värde i lagpoker.

Man är 5-8 personer som ska dela på eventuell vinst.

Våran andra placering i Lagpokerligan gav mig +/- 0 i slutändan, ändå fick jag och en till mest av vinstpengarna.

Jag vet inte hur man ska göra för att höja värdet i tävlingen, fler deltagare och brant payout känns mer om man vinner men värdet ökar ju inte direkt iom antalet deltagare.

Postad

Det är jättekul att det skrivs mycket, men snälla Cardwolvesanställda, ni kan väl tjattra på ert eget forum och inte på vårt. Det är inga problem att spåra IP-adresser och dyligt.

Vi har samarbeten med wsop.info och prosharks av anledningen att dom INTE spammar...

• 1 month later...
Postad

Någon som är intresserad?

Jag är halvintresserad typ, beror lite på vart dom kommer spela ligan och hur många lag som är med.

Är ju helgen innan EPC oxå.

Ser helst att det är fler lag än sist (12st)

Inköpet hamnar väl på runt 8-9k per lag.

Nedan saxat från mail:

Nu kör vi igång LagPokerLigan igen,

första turneringen går den 17 Mars.

I fem omgångar under våren gör ni upp om vem som är bäst i LagPoker.

Vi kommer att spela i nya lokaler och har bara plats för 16 lag.

Datum för ligan: Lör 17/3, Sön 1/4, Lör 21/4, Lör 5/5 och Final Lör 12/4.

Vi använder samma struktur på LagPokerLigan som i höstas, 4 spelande platser per lag, minst 5 och max 8 medlemmar i laget.

Turneringarna startar kl 13.00 med registrering från kl 12.

Inköpet är för alla fem event och är sänkt med drygt 50% jämfört med i höstas.

Priserna kommer att fördelas på följande sätt:

75% av prispoolen går till ligaspelet: Med fördelning 50% 1:a plats, 30% 2:a plats, 20% 3:e plats.

25% av prispoolen går till finalomgången där vinnarna får 60% och tvåan 40%.

Förhoppningsvis kommer vi att hitta en sponsor för ligan och då hoppas vi kunna lägga på ytterligare priser i de olika omgångarna.

Vi kommer bara att tillåta ett lag per klubb/site i ligan. Flera lag från samma ställe kan vara med men endast ett lag får officiellt representera en klubb/site.

Lagens namn får vara högst 40 tecken långt.

Intresseanmälningar bör skickas in så snart som möjligt enligt någt av följande sätt.

1) maila till lagpokerligan@lagpoker.se, ange lagets namn och kaptenens kontaktuppgifter

2) surfa in på http://www.lagpoker.se/teamsite och fyll i preliminär anmälan

Ytterligare information skickas efter mottagen preliminär anmälan. Vi reserverar platserna i ordningen som dessa kommer in, ordningen uppdateras kontinuerligt på TeamSiten. Om ditt lag kommer bland de 16 första så kan du bekräfta anmälan genom att betala in avgiften enligt information i separat mail. Platserna hålls till den 2/3 om inte anmälningsavgiften är betald till dess. Efter detta datum släpps platserna och lag på väntelistan kan komma med genom att betala. Det är ingen bokningsavgift denna gång utan hela anmälningsavgiften skall vara inne den 2/3 för att platsen ska vara garanterad.

Vi beklagar att det blir lite kort om tid för er att anmäla er men hoppas ändå att ni hinner få ihop era lag och att vi ses under våren.

• 2 weeks later...