Gå till innehåll

NLT - Ok att slowplaya här?


RoyleAxe

Recommended Posts

CG fullring på SS, blind 2,5/5. (Vet ej stackdjup före handen men jag täcker iaf BOKOW men är täckt av Backbone.

 

Pre-flop:

Dragge27: Lägger mig

BOKOW: Höj 25.00

HERO: Syna 25.00

Zerberus73: Syna 25.00

Backbone: Syna 25.00

Confused: Lägger mig

Frikkin: Lägger mig

kemila: Lägger mig

Jompe4: Lägger mig

Pokerblom: Lägger mig

´

Har ingen read på motståndaren som lös eller tajt så jag väljer att fega och bara syna (tror på ett högt PP eller AK + att jag ogillar att slå om med JJ preflop) och hoppas på set..

 

Flop (Board: 4d, Jc, 3s):

 

Träffar toptrissen

 

BOKOW: Satsa 90.00

HERO: Syna 90.00

 

Sätter BOKOW på överpar, mycket osannolikt AJ och absolut inte 44 eller 33 och är villig att ta risken att han sätter trissen på turn.

 

Zerberus73: Lägger mig

Backbone: Syna 90.00

 

Att Backbone synar tar jag som att han satt en triss i 33 eller 44... korekt tänkt?

 

Turn (Board: 4d, Jc, 3s, 6c):

BOKOW: All in

HERO: Syna 192.00

 

Inte så mycket att välja på men sparar min sista 20:a för att verka så svag det bara går efter hans bet... ;)

 

Backbone: Syna 192.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

River (Board: 4d, Jc, 3s, 6c, 6h):

HERO: All in

Backbone: Syna 23.90

Showdown:

HERO visar: Jh, Jd (kåk)

Sidopott 2:

HERO vinner potten på 47.80 med kåk

BOKOW visar: Ac, Ah (två par, ess och sexor)

Huvudpott:

HERO vinner potten på 933.50 med kåk

(20.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

Som jag trodde så satt BOKOW på ett överpar, hade dock varit intressant att se Backbones hand, stegen tvivlar jag på att han satt på turn, set i 4orna kändes mer logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Backbone synar tar jag som att han satt en triss i 33 eller 44... korekt tänkt?

 

nae.. han satt väl på AA ;)

Troligen inte då BOKOW hade AA. Otroligt om båda fi skulle haft det.

 

;) Nja, inte så troligt nej, med ett överpar som KK eller AA skulle han väl troligen slagit om redan före floppen och min syn av prefloppbettarens flopbet luktar väl set eller? Klart han kan ha stegdrag på floppen men den lilla read jag hade sa mig att han inte skulle synat 5 BB med den handen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför slowspela? tänk om på turn kommer den sista j eller en 5a. Nu kan en kille med aa komma undan, vilket han kanske inte gör på floppen.

 

Jo, han lär ju folda för 20 till i en 500-pott... ^^

 

Bra spelat tycker jag. Vad du gör på turn spelar ju i princip ingen roll men tycker du att det luktar mindre styrka en all in så visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför slowspela? tänk om på turn kommer den sista j eller en 5a. Nu kan en kille med aa komma undan, vilket han kanske inte gör på floppen.

 

Jo, han lär ju folda för 20 till i en 500-pott... ^^

 

Bra spelat tycker jag. Vad du gör på turn spelar ju i princip ingen roll men tycker du att det luktar mindre styrka en all in så visst.

 

Nu förutsätter du att spelaren bettar även om dessa kort kommer. ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...