FordPrefect Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Jag skulle vara väldigt positivt inställd om man kunde få sina hålkort utdelade mörka, och att man behöver klicka på dem eller dra över musen över korten för att de ska vända sig, detta för att jag gillar att se vad som händer innan mig på bordet innan jag ser mina egna kort, så som det är i livespel. Finns detta nånstans? Och vad har ni andra för åsikter om denna möjlighet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumor_ Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Låter som ett dåligt förslag tycker jag eftersom det antagligen skulle sakta ner spelet en hel del. T ex funktionen autofold gör ju spelet väldigt smidigt och det skulle ju tappa en del av sin mening när varje spelare ges möjlighet att vänta med att ens kolla på korten till sin tur. Det är illa nog med folk som sitter och har beslutsångest under nästan hela sin betänketid och sedan lägger sig (eller än värre synar och gör likadant på floppen). Anledningen till att man ofta väntar med att kolla korten tills det är ens tur i livespel är väl om jag förstått saken rätt att man vill undvika att ge tells innan ens tur och att man vill koncentrera sig på att läsa de övriga spelarnas kroppsspråk mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bergenbauer Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Instämmer helt med lumor_ Låter inte som en bra idé.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
froggy Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Det skulle vara jobbigt att multitabla med den funktionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 På Poker.com finns (eller iaf fanns, när jag spelade där) denna funktionen. När man klickade på sina hålkort så vändes dom med baksidan upp. edit: Inlägg nr. 100! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Du kan ju alltid lägga ett papper på skärmen som du sedan sakta drar bort för att se dina hålkort... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
akaoni Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 fulltilt tror jag har den funktionen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ziner Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Du kan ju alltid lägga ett papper på skärmen som du sedan sakta drar bort för att se dina hålkort... Lol. Om man kan välja om man vill ha de eller ej varför inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pimpout Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Det är väl bara att sätta näven i vägen för korten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limpan Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 jag brukar smyga floppen med ett kort, helst plastkort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K_MaN Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 jag brukar smyga floppen med ett kort, helst plastkort Finns inget bättre än att smyga fram korten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preder Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Post-it lapp är kanon. Kan ju användas massor av ggr innan klistret blir torrt....*L* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Post-it lapp är kanon. Kan ju användas massor av ggr innan klistret blir torrt....*L* Eh! Man ser ju igenom! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DunderKlump Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Efter en 10-15 öl skulle det bli ett jävla klickande på allas kort eftersom man glömt var man sitter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillsvensson Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Efter en 10-15 öl skulle det bli ett jävla klickande på allas kort eftersom man glömt var man sitter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Finns en 3D-sajt som har det "funktionen"... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumor_ Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Finns en 3D-sajt som har det "funktionen"... Gratis öl som bonus? EDIT: Ahh, nej jag fattar. Skickar de smygplastkortet inom EU? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Finns en 3D-sajt som har det "funktionen"... Japp, truepoker.com. Live3dpoker.com är en liknande sajt, men jag vet inte hur det är just med hålkorten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strutter Postad 13 Maj , 2006 Rapport Share Postad 13 Maj , 2006 Efter en 10-15 öl skulle det bli ett jävla klickande på allas kort eftersom man glömt var man sitter. Det roligaste inlägg som jag har läst här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts