Gå till innehåll

Dolda kort på nätet.


FordPrefect

Recommended Posts

Jag skulle vara väldigt positivt inställd om man kunde få sina hålkort utdelade mörka, och att man behöver klicka på dem eller dra över musen över korten för att de ska vända sig, detta för att jag gillar att se vad som händer innan mig på bordet innan jag ser mina egna kort, så som det är i livespel. Finns detta nånstans? Och vad har ni andra för åsikter om denna möjlighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett dåligt förslag tycker jag eftersom det antagligen skulle sakta ner spelet en hel del. T ex funktionen autofold gör ju spelet väldigt smidigt och det skulle ju tappa en del av sin mening när varje spelare ges möjlighet att vänta med att ens kolla på korten till sin tur. Det är illa nog med folk som sitter och har beslutsångest under nästan hela sin betänketid och sedan lägger sig (eller än värre synar och gör likadant på floppen).

Anledningen till att man ofta väntar med att kolla korten tills det är ens tur i livespel är väl om jag förstått saken rätt att man vill undvika att ge tells innan ens tur och att man vill koncentrera sig på att läsa de övriga spelarnas kroppsspråk mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...