Gå till innehåll

Galet bra session!


Opteron

Recommended Posts

Jag är extremt tävlingsinriktad och när jag var mindre och spelade golf kunde jag som de flesta andra tilta efter 7:e koppsnurren eller slice-out, slice-out, snaphook i vattnet.

Detta ledde inte till något positivt och därför så beslutade jag mig för att träna bort ilskan vilket jag tycker jag lyckats med. Funkar väldigt bra runt pokerbordet.

 

Jag är villig att betala rätt bra om du kan hjälpa mig med samma sak.

 

 

Tror att om du du ser varje bad beat/utdragning som en tävling mot dig själv i självkontroll så blir de lite roligare att hantera ;).

 

Ex: Ojsan, river-2:an gav tydligen killen triss :shock: (djupt andetag om det behövs). Shit vad grym jag är nu som inte känner mig minsta arg och tiltad (eftersom jag ändå krossar dig och dina fisk-kompisar nästa 99 gånger ni försöker samma sak.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tiltar aldrig pga tidigare golf-karriär.

 

Intressant. Jag tiltar betydligt mindre när jag spelar golf nuförtiden och tror faktiskt det beror på mitt pokerspelande. Påminner mycket om varandra iom den höga "variansen" som finns i båda spelen, speciellt för en dålig golfspelare som jag :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är extremt tävlingsinriktad och när jag var mindre och spelade golf kunde jag som de flesta andra tilta efter 7:e koppsnurren eller slice-out, slice-out, snaphook i vattnet.

Detta ledde inte till något positivt och därför så beslutade jag mig för att träna bort ilskan vilket jag tycker jag lyckats med. Funkar väldigt bra runt pokerbordet.

 

Jag är villig att betala rätt bra om du kan hjälpa mig med samma sak.

 

 

Tror att om du du ser varje bad beat/utdragning som en tävling mot dig själv i självkontroll så blir de lite roligare att hantera ;).

 

Ex: Ojsan, river-2:an gav tydligen killen triss :shock: (djupt andetag om det behövs). Shit vad grym jag är nu som inte känner mig minsta arg och tiltad (eftersom jag ändå krossar dig och dina fisk-kompisar nästa 99 gånger ni försöker samma sak.)

 

Tiltar inte så mycket på det om det inte händer upprepade gånger.

Mest tiltar jag när jag själv gör dåliga spel eller allmänt usla saker.

Tex slår en dålig passning på en innebandyträning och mosar klubban, skär för tunna skivor av fläskfilén och hugger kniven i bordet. Typ sånna saker.

Hur gjorde du? Att bara tänka att nu skall jag inte göra nåt dumt är ju meningslöst då hjärnan helt enkelt inte fungerar i dom lägena. Har du läst nån bra bok, gått på kurs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste iallafall inte nån bok :P. Kan absolut bli arg ibland om jag skär för tunna skivor fläskfile men varje gång jag sätter mig framför datorn för en seriös pokersession (eller en viktig golftävling) så lyckas jag numera försätta mig i ett tillstånd där jag försöker maximera resultatet och har lyckats få min hjärna att koppla ihop ilska med dåligt resultat.

 

Jag var aldrig nån lysande golfare men jag hade så gott som aldrig ett Riktigt dåligt resultat. Kunde stå på första Tee och tänka: Det finns en stor chans att jag kommer slå grymt många halvkassa slag idag men jag kommer fortfarande slå åtminstånde alla andra som lackar ur eftersom JAG inte kommer lacka ur.

 

Jag har verkligen en extrem motivation att bli bäst på poker just nu (eftersom det passar mig så mycket bättre än golf) och jag ser varje pokersession som ett mentalt träningspass där förlust-sessionerna är de extra tunga passen som måste genomföras (annars är det jätteskoj att träna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är tvärtom jag var asduktig på aldrig gnälla när jag spelade innebandy proffisionellt och även på golfbanan. men sen jag börjat med poker så tiltar jag hela tiden både vid pokerbordet och på golfplanen :D

 

Hur många i Sverige kan leva på att spela innebandy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga att man blivit mycket bättre genom att ha 4 bra plusdagar.

O, Jante, o, Jante!

 

Han sa aldrig att hans 4 pluskvällar hade nåt med den teorin att göra! Jag själv tror jag är bättre än jag var förut, men inte baserat på mina resultat (de är sämre än förr) utan pga att jag utvecklats på det teoretiska planet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...