Jessica Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Hej! Jag gjorde en liten comeback idag på Stars 30/60 bord och jag hade alldeles glömt bort hur aggressiva de var efter att ha spelat på bl.a B2B ett tag nu. Jag kommer nu att posta en hand som jag tror att jag spelade fel förutom på 1 gata men är inte säker så därför frågar jag er. Bordet är som sagt väldigt aggressivt men ingen maniac imo. 4-Handed Table 'Deneb IV' 10-max Seat #3 is the button Seat 3: gotchyou ($1133 in chips) Seat 5: JessLove ($1052 in chips) Seat 6: Strumpan ($1020 in chips) Seat 7: FoxyPlayer ($5024 in chips) JessLove: posts small blind $15 Strumpan: posts big blind $30 Dealt to JessLove [Jh Kh] FoxyPlayer: raises $30 to $60 gotchyou: raises $30 to $90 JessLove: calls $75 Strumpan: folds FoxyPlayer: calls $30 Synar 2,5SB med KJs. Är cappa bättre än att syna eller borde jag folda? Kom ihåg att bordet är helt annat än 2/4 eller 10/20. Här är det AGGRESSIVT! *** FLOP *** [Jd 4d 2s] JessLove: checks FoxyPlayer: bets $30 gotchyou: raises $30 to $60 JessLove: raises $30 to $90 FoxyPlayer: raises $30 to $120 Betting is capped gotchyou: calls $60 JessLove: calls $30 Floppen ser bra ut. Jag Foxplayer betar bara för att han raisade pf och för att han vet att gotchyou kommer raisa bort mig med en hand som AQo för att försöka få potten HU. Jag 3 bettar och ser till min förfäran att Foxplayer cappar och att Gotchyou synar ytterliggare 2SB. Jag sätter Gotchyou på AA-QQ + AJ eller A9+ i ruter. Gotchyou har ett högt PP eller färgdrag eller en hand såsom QJ TJ. Jag väljer att syna ytterligare ett SB för att Checkfolda blank turn. Kommentarer? Hur hade ni spelat preflopp, floppen och vid: A) turn: Js B) turn: 9s C) turn: Kd Citera
Gyre Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Hade lagt den preflopp. Visst, fyr-hänt och ett aggresivt spel men KJs är ingen höjdare där ur position ändå. Floppen måste du väl spela så här? Citera
Jessica Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Hade lagt den preflopp. Visst, fyr-hänt och ett aggresivt spel men KJs är ingen höjdare där ur position ändå. Floppen måste du väl spela så här? Folda blank turn? Vad göra vid A) B) C) ? Citera
Jessica Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Hjort, Moberg, Gdaily och ni andra som lirar FL?? Citera
GG Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Pre känns som en given fold. Annars bra spelat tycker jag Citera
Gyre Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Folda blank turn? Vad göra vid A) B) C) ? Svarade inte på det för att jag inte visste hur jag skulle spela. Enda jag kan säga är att jag skulle CR en K eller J på turn som inte är . Citera
Jessica Postad 11 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2006 aja dåligt drag i mina HH's som vanligt. Ska skita i pf även fastän jag tycker det är ett trevligt forum och bara posta på 2+2 hädanefter. ps. Turn Xo check around och river Xo jag bet och gotchou synar med TT. Citera
omduvoresomjag Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 aja dåligt drag i mina HH's som vanligt. Ska skita i pf även fastän jag tycker det är ett trevligt forum och bara posta på 2+2 hädanefter. ps. Turn Xo check around och river Xo jag bet och gotchou synar med TT. Inte sluta posta händer. Ibland hinner man inte med att se HH:s innan de försvinner från "förstasidan" Denna var en sådan för mig. Jag hade donkat om K eller J föll och trebettat ifall du blir raisad av någon Fi, checksynat ett BB om 9s föll, checkfoldat om det blir bet+raise innan det är din tur. Keep goin Jessica!! Citera
Gyre Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 aja dåligt drag i mina HH's som vanligt. Ska skita i pf även fastän jag tycker det är ett trevligt forum och bara posta på 2+2 hädanefter. ps. Turn Xo check around och river Xo jag bet och gotchou synar med TT. Vad har du för nick på 2+2? Citera
morberg Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 aja dåligt drag i mina HH's som vanligt. Det är väl som i din dagbok ungefär . Jag var faktiskt precis på gång att posta ett svar. Citera
Jessica Postad 11 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hehe.. Aja tog till lite drastiska åtgärder och whiippsss massa svar. Jag har flera intressanta mid stakes händer som jag har tänkt posta och vill ha allvarlig diskussion med. Jag har te x aldrig använt pokerstove och räknar ej mot fi's förväntade HD. Har aldrig använt någon HUD heller. Kul om vi kunde få intressant diskussion om händer. Jag slänger upp 2hhs idag senare om jag orkar. Fysik B slutprov imorrn btw . Citera
crillux Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Fortsätt posta! Jag har knappast något att bidra med på de nivåerna du spelar, men jag lär mig en del av att läsa diskussionerna. Citera
mikj Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hej hopp! Har grundat mycket på denna hand. Kom fram till följande: Gå ner i nivå. Citera
Jessica Postad 12 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2006 Hej hopp! Har grundat mycket på denna hand. Kom fram till följande: Gå ner i nivå. ¨ 2,1BB/100 hands över 27k stycken Citera
Recommended Posts