Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Får AA i tidig position och en kille reräjsar mig :). Sedan trillar det in ett par syner efter den reräjsen. Hur göra för att maximera värde här? fizzedout är TAG, de andra som synar är tajta men lite småpassiva (jag ser dem som typiska spelare som gillar att minibeta och slöspela och hålla på)

PokerStars Game #4868777826: Tournament #24387330, $25+$2 Holdem No Limit - Level I (10/20) - 2006/05/08 - 02:48:58 (ET)

Table 24387330 1 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: Hunter888 (1500 in chips) is sitting out

Seat 2: Myssion (1490 in chips)

Seat 3: jad925 (1470 in chips)

Seat 4: fizzedout (1460 in chips)

Seat 5: MythsR4Kids (1430 in chips)

Seat 6: cocobolos (1770 in chips)

Seat 7: BigDawg951 (1560 in chips)

Seat 8: lm number 1 (1280 in chips)

Seat 9: kohala (1540 in chips)

lm number 1: posts small blind 10

kohala: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [A:h: A:s:]

Hunter888: folds

Myssion: raises 80 to 100

jad925: folds

fizzedout: raises 120 to 220

MythsR4Kids: folds

cocobolos: folds

BigDawg951: folds

lm number 1: calls 210

kohala: calls 200

Myssion: ?

Postad

potten är väl redan tillräckligt stor för att du ska kunna nöja dig med allin följt av en rad folds? särskilt med tanke på risken för att bli utdragen o den ändå rätt stora chansen för att nån callar.... eller vad tänkte du?

Postad
potten är väl redan tillräckligt stor för att du ska kunna nöja dig med allin följt av en rad folds?

Om det är ett troligt scenario sitter han ju på världens enklaste bord.

Postad
potten är väl redan tillräckligt stor för att du ska kunna nöja dig med allin följt av en rad folds?

Varför skulle det inte vara ett troligt scenario?

Postad

Potodds?

Postad

Hjort det vore mycket lärorikt att få veta med vilka händer du skulle kunna tänka dig att calla ett sånt spel med! Beroende på position såklart.. Även med vilka händer du skulle kunna tänka dig att spela så med... som Hero alltså... Förutsatt att han går allin! Jag misstänker själv att jag är alldeles för tight (såklart) och måste "lösa upp" för att bli framgångsrik på högre nivåer...

Postad
Någon kanske har KK och hoppas att du har AK, och synar?

Tror de man har AK så är det i praktiken rätt av dem att syna med alla pockets.

Det är helt självklart att det är All-in som gäller i denna handen - jag gissar att man får någon syn och får hoppas att Fi inte klonkar. Men man är storfavorit att bli chip-leader och vinna hela grytan.

Postad

Känns lite dumt att höja upp till 800 och riskera att alla tre synar bakom. Du måste ställa på floppen i så fall och det blir ju inte roligt om den kommer KKQ t.ex. Jag hade ställt direkt och hoppas på syn av en. Tomten som mini-raisar sitter säkert på något han kan tänkas syna med.

Postad
Känns lite dumt att höja upp till 800 och riskera att alla tre synar bakom. Du måste ställa på floppen i så fall och det blir ju inte roligt om den kommer KKQ t.ex. Jag hade ställt direkt och hoppas på syn av en. Tomten som mini-raisar sitter säkert på något han kan tänkas syna med.

Tomten som minräjsar är faktiskt relativt stabil, så jag sätter honom på något som han vill ha action på, QQ+, eller kanske så vill han ha info med AK. Jag skulle inte bli förvånad om han skulle kunna släppa KK här faktiskt (han multitablar en del och jag misstänker att han har stats på mig också).

Postad

Tomten som minräjsar är faktiskt relativt stabil, så jag sätter honom på något som han vill ha action på, QQ+, eller kanske så vill han ha info med AK. Jag skulle inte bli förvånad om han skulle kunna släppa KK här faktiskt (han multitablar en del och jag misstänker att han har stats på mig också).

Känns inte som han är direkt stabil om han skulle få för sig att folda KK preflop i en SNG, det gör man bara inte.

Och handen, bara att pusha och hoppas på syn. Får du inte syn så har du ändå plockat upp en helt ok pott.

Postad
Känns lite dumt att höja upp till 800 och riskera att alla tre synar bakom

Det är ju just det man vill! Att man inte vill få med sig flera personer med AA är inte sant så länge man får in tillräckligt mycket pre-flop.

Därmed inte sagt att det är rätt att höja till 800 här. Det är helt enkelt ganska genomskinligt och jag tycker att du lika gärna kan dega in.

Postad

Det är ju just det man vill! Att man inte vill få med sig flera personer med AA är inte sant så länge man får in tillräckligt mycket pre-flop.

Därmed inte sagt att det är rätt att höja till 800 här. Det är helt enkelt ganska genomskinligt och jag tycker att du lika gärna kan dega in.

Jag vill iaf möta så få som möjligt med mina AA, däremot om det är CG så får gärna hela bordet syna men inte om jag spelar en S&G, vet inte hur ni andra tänker.

All-in rätt medicin, du får ofta syn.

Postad

Om alla synar har du ca 50% chans att ha 50% av markerna i spel med 5 spelare kvar. D v s du är nästan garanterad att komma ITM om du siktar på det (fegar) och har en fantastiskt bra chans att vinna alltihop, bl a tack vare att du kommer att vara big stack på bubblan.

Rent allmänt tror jag att skillnaderna mellan CG och turneringar är starkt överdrivna så länge man inte är nära bubblan.

Postad

Så vitt jag vet är det ett troligt scenario. Om det är det så är det ju bara att hitta jammen ofta och mycket för lots of riskfria marker.

Hjort det vore mycket lärorikt att få veta med vilka händer du skulle kunna tänka dig att calla ett sånt spel med!

Jag tror inte den här sekvensen kan ske med mig på bordet om jag vill spela. Jag synar liksom inte raise + reraise för att spekulera och jag gör inte den sortens minraisar.

All-in kan jag väl hitta med AK, kanske AQ, någon suited connector kanske JJ+ om jag är Hero.

Postad

Du har ju rätt i att det är en mesig höjning för att vara en stark hand... Det felet skulle väl inte jag heller göra hoppas jag.. Ska processa det du skrev ett tag :) .. Suited connectors liksom.. Bara för marknadsföring antar jag..

Postad

Jag vill iaf möta så få som möjligt med mina AA, däremot om det är CG så får gärna hela bordet syna men inte om jag spelar en S&G, vet inte hur ni andra tänker.

All-in rätt medicin, du får ofta syn.

Så länge man är all in så är det ju bara trevligt med flera som synar. Ok, inte sent i turneringen, men annars så.. Visst, du får en stor risk att åka ut, men det tar jag gärna så här tidigt för en så stor utdelning.