Gå till innehåll

Stoffe: Gör om Gör rätt!


stoffe83

Recommended Posts

Så där då har man spelat en omgång till efter att ha varit iväg o badat, solat och spelat fotboll med en polare! Den här sessionen va sjuk! Började med korttorka och satt på ett bord där dom nästan höjde till 14 pre flop, varje hand! Självklart så va den mest aggresive tvungen att lägga sig när jag hitta AA trots att jag inte höjde något! men men! Förlorade ett inköp på 0,5/1, men tror jag lyckades plussa iaf!

Nu ska jag ladda med mat och så och sedan fortsätter jag med kvällskvisten (turren) och CG! Ska även visa en go hand!

 

Bankrulle innan: 3842:-

Bankrulle efter: 4021:-

 

+ 179:- denna session! Underbart att passera 4K igen!

 

 

 

Vad ska jag vara rädd för??

 

mikael_80 sitter på plats 1 med 311.30

stoffe83 sitter på plats 2 med 452.55

moderation sitter på plats 3 med 218.45

sbs sitter på plats 4 med 196.75

JSparrow sitter på plats 5 med 191.85

 

sbs satsar s mörken 2.00

moderation satsar l mörken 1.00

 

moderation: --, --

sbs: --, --

JSparrow: --, --

mikael_80: --, --

stoffe83: Ks, Kh

 

Pre-flop:

 

JSparrow: Höj 6.00

mikael_80: Syna 6.00

stoffe83: Höj 12.00

moderation: Syna 12.00

sbs: Syna 12.00

JSparrow: Syna 12.00

mikael_80: Syna 12.00

 

Flop (Board: Kd, 9h, 3h):

 

moderation: Satsa 100.00

sbs: Lägger mig

JSparrow: Lägger mig

mikael_80: Lägger mig

stoffe83: Höj 200.00

moderation: All in

stoffe83: Syna 207.45

 

Turn (Board: Kd, 9h, 3h, 10s):

 

 

River (Board: Kd, 9h, 3h, 10s, 6s):

 

 

Showdown:

 

stoffe83 visar: Ks, Kh (triss i kungar)

moderation visar: Kc, 3c (två par, kungar och treor)

 

Huvudpott:

stoffe83 vinner potten på 463.05 med triss i kungar

 

(11.85 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjoho.

Lägg in färre, "intressantare" handstorys istället.

Lättare att läsa = du kanske får lite mer tips.

Rocka på!

 

Berätta bara för mig vad ni vill att dom ska innehålla!

 

Lägg in lite knepigare händer som kanske inte är en så självklar syn för dig, men som är det för andra eller tvärtom.

Lägg in en hand som går att diskutera, en hand där du läser din/dina motspelare handen igenom.

Just nu lägger du bara upp låga par som du träffar på.

Mitt tips är att du ska försöka vara oförutsägbar och höja på kort som t ex. K 8 off, det brukar jag göra, eller 10 2 off.

Men om du är en tight spelare och bara spelar händer som pocket,A-x och liknande så ska du inte räkna med att lika många blir intresserade.

Man vill ju se en spelare som sticker ut och inte spelar ABC hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho.

Lägg in färre, "intressantare" handstorys istället.

Lättare att läsa = du kanske får lite mer tips.

Rocka på!

 

Berätta bara för mig vad ni vill att dom ska innehålla!

 

Lägg in lite knepigare händer som kanske inte är en så självklar syn för dig, men som är det för andra eller tvärtom.

Lägg in en hand som går att diskutera, en hand där du läser din/dina motspelare handen igenom.

Just nu lägger du bara upp låga par som du träffar på.

Mitt tips är att du ska försöka vara oförutsägbar och höja på kort som t ex. K 8 off, det brukar jag göra, eller 10 2 off.

Men om du är en tight spelare och bara spelar händer som pocket,A-x och liknande så ska du inte räkna med att lika många blir intresserade.

Man vill ju se en spelare som sticker ut och inte spelar ABC hela tiden.

 

Ska försöka tänka på det från imorrn! =) Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES!!!!!!! Fortfarande grymt glad! Tänkte att jag skulle redovisa resultat och så! Lirade juh CG under större delen av turren och det var en berg och dalbana! Hade 1½ inköp upp på 1/2 bordet och förlorade ett på 0,5/1!

Men jag vill oxå passa på att tacka dom som har rättat till mitt MTT spel! Att försöka sno en gång per varv och spela tightare fram tills man är typ 3 kvar på ett finalbord! Det funkar! :D

 

Bankrulle innan: 4021:-

Bankrulle efter: 6781:-

 

+ 2760:- denna session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där då har man spelat dagens första session! Blev riktigt kort, men jag ska fixa lite andra saker i datan! Men det kändes bra iaf! Körde som vanligt 2st 0,5/1 bord och ett 1/2!

 

Bankrulle innan: 6781:-

Bankrulle efter: 6988:-

 

+ 207:- denna session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt rolig dagbok, eftersom jag spelar på samma nivå på SvS. Lyckades komma fyra i en turre där idag och kammade hem 600kr. Det var ett fint tillskott till en annars lite svajande rulle. Jag ska följa dina bravader!

 

Tack så mkt! Kul med en till som lirar på samma site och nivå! Vad nickar du? Lite mer ordentliga vinster i MTT hjälper rullen ordentligt! Min fick ett ordentligt lyft tackvare 2500:- vinsten, men mitt CG har utvecklats som bara den sedan en tid tillbaka! GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va super sugen på att lira en stund nu morgonen, men vilken tilt det blev! Inte ett jävla rätt! Inte ens när jag spelade helt rätt, så kom dom där förbannade utdragningarna och jag menar verkligen utdragningar! Usch! Hatar att ha såna här större minus sessioner! HATAR! Jag ska över 7K innan helgen är över iaf!

 

Bankrulle innan: 6944:-

Bankrulle efter: 6589:-

 

- 355:- denna session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man spelat ytterliggare en session! Körde som vanligt 3 bord! Hade nästan ett inköp upp på 1/2 bordet, men det gick inte lika bra på 0,5/1 borden. Men jag tror att jag reparerade mycket av morgonens förlust! Tänker även visa en hand som jag har lite frågor kring!

 

Bankrulle innan: 6589:-

Bankrulle efter: 6876:-

 

+ 287:- denna session!

 

Jag ansåg mig leda här, men efter rivern när han helt plötsligt börjar satsa och tar till den summan...Ska jag syna/höja då? Jag tänkte direkt att han har QT. Jag stekte bra länge innan jag bestämde mig för att jag hade den bästa handen och valde att dubbla! Rätt eller fel?

 

 

 

Yrskalle sitter på plats 1 med 239.00

d@ydreamer sitter på plats 2 med 169.00

stoffe83 sitter på plats 3 med 397.00

DollarBill sitter på plats 5 med 42.50

 

Yrskalle satsar s mörken 2.00

DollarBill satsar l mörken 1.00

 

DollarBill: --, --

Yrskalle: --, --

d@ydreamer: --, --

stoffe83: Qd, Ad

 

Pre-flop:

 

d@ydreamer: Lägger mig

stoffe83: Höj 10.00

DollarBill: Lägger mig

Yrskalle: Syna 10.00

 

Flop (Board: Qs, 10d, 6s):

 

Yrskalle: Passa

stoffe83: Satsa 16.00

Yrskalle: Syna 16.00

 

Turn (Board: Qs, 10d, 6s, 3d):

 

Yrskalle: Passa

stoffe83: Satsa 28.00

Yrskalle: Syna 28.00

 

River (Board: Qs, 10d, 6s, 3d, Qc):

 

Yrskalle: Satsa 106.00

stoffe83: Höj 212.00

Yrskalle: All in

 

Showdown:

 

stoffe83 visar: Qd, Ad (triss i damer)

Yrskalle visar: Js, Qh (triss i damer)

 

Huvudpott:

stoffe83 vinner potten på 470.95 med triss i damer, ess sidokort.

 

(12.05 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har man spelat en session till efter att ha varit hos sin mor och käkat lite gott! Gick tok bra till en början och jag dubblade inköpet på ett 0,5/1 bord, men det gick utför på slutet och jag förlorade större delen av inköpet på 1/2 bordet! Så hela förra sessionen är bortkastad plus en del till tror jag! Skit!

 

Bankrulle innan: 6876:-

Bankrulle efter: 6717:-

 

- 159:- denna session!

 

Gick tydligen bättre än jag trodde, men jag hoppas verkligen inte att jag nåt en sån där spärr! Innan det lossnade för mig så hade jag skit svårt att få vara över 2K, så jag hoppas inte att 7K ska bli samma sak! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du förresten i handen där du backade ditt inköp (när jag satt på pocket 4or)?

 

Blev lite rädd för ett överset när du drog igång på turn men antar att det var ett överpar?

 

Jasså, det va du som tog det! Fan va jag ångrar att jag inte drog igång ordentligt efter flop! Satt med KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...