Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jo du har kanske rätt, absolut på AK iaf, den var ej meningen att inkluderas bland höga ofärgade kort som minskar i värde, den ökar nog tom i värde i PL/NL. Men jag syftade i första hand på höga kort såsom KJ, QJ, AT. Dock gillar jag inte heller AJ, KQ, iaf inte i tidig position. AQ har jag inte bestämt mig för vad jag tycker om riktigt.

Postad

Okej, ligger +108 dollars efter att ha spelat SnG ett tag, tänker "Eeeeey! Vad bra jag är, borde kanske applicera mina fantastiska färdigheter på ett NL bord... där kan man ju vinna hur mycket som helst!"

Hittar ett 0.25/0.50 bord. Slår mig ner med 50 dollars. En lite dryg timma senare är jag 50 dollars fattigare och skogstokig!

Bustar ut när jag till slut går all-in med AQs och får syn av AKo.

Dels spelade jag nog fruktansvärt kasst, men jag fick verkligen INGA vettiga kort. AQs och 99 var de enda bra händerna jag såg på hela tiden. Gaaah!

Jaja, då vet jag vad jag INTE ska spela framöver i alla fall.

Postad

Okej, efter att ha gjort bort mig på NL bordet spelar jag en SnG. Kommer tvåa. Trots att jag är skitsur. Inget svårt val vad man ska spela hädanefter. :D

[edit:] Och nu vann jag en, efter att ha spelat sjuuuukt bra. När det är 3 kvar har jag 70% av chipsen, 80% när det är heads up :lol:

Bara glömma att spela FL/NL/PL antar jag :-o