Gå till innehåll

Vad gör man?


sympathetic

Recommended Posts

Vad fasiken ska man göra när man torskar hela tiden tack vare nån jäkla turn-rigg? Kör mest SNGs eftersom jag suger på CG men jag åker alltid på världens nit:

 

AK mot A9, all in pre-flop. Turn: 9! Ute på bubblan

AA mot 99, all in pre-flop. Turn: 9! Ute igen

AK mot 25, all in pre-flop. Turn: 5! Ute nästa runda

AK mot AQ, all in pre-flop: Turn: Q! Ute på bubblan

 

Och såhär fortsätter det! Snart är hela min jäkla rulle slut pga allt sånt här skit! Vad ska man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela lägre och hålla käften?

 

väldigt konstruktivt inlägg :roll:

 

Det är sånt man får räkna med sympathetic.

Ibland så går inte korten ens väg och så är det bara.

Den längsta jag inte kommit i.t.m är 11 gånger och jag höll på att bryta ihop.Men som tur var vände det.

För att det inte ska kännas lika tungt när du inte kommer i.t.m är att ha minst 30-50 inköp på den nivå du spelar.Då känns inte variansen lika tung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fasiken ska man göra när man torskar hela tiden tack vare nån jäkla turn-rigg? Kör mest SNGs eftersom jag suger på CG men jag åker alltid på världens nit:

 

AK mot A9, all in pre-flop. Turn: 9! Ute på bubblan

AA mot 99, all in pre-flop. Turn: 9! Ute igen

AK mot 25, all in pre-flop. Turn: 5! Ute nästa runda

AK mot AQ, all in pre-flop: Turn: Q! Ute på bubblan

 

Och såhär fortsätter det! Snart är hela min jäkla rulle slut pga allt sånt här skit! Vad ska man göra?

 

Äh det där ä ju skit som händer ibland, kör på i längden vinner du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att ditt spel brister på turn, du blir alltid utdragen då!

 

Unvik att gå all in innan turn, tryck på rivern istället! ;)

 

smart :lol:

nae men seriöst.. sånt händer.. varians heter det, och det "kommer och går"! ...som flickan sa... ;)

 

hade oxå en sån period för en månad sen.. det var helt omöjligt att vinna. kom itm typ 2ggr på en hel jäkla månads tid. men nu är det över, och den värsta tilten ahr börjat försvinna ;) fortsätt spela med dessa händer mot de händer du spelar, det KAN faktiskt inte fortsätta såhär för evigt... jag LOVAR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela lägre och håll käften.

 

En moderator som skriver dryga inlägg ska enbart hålla käften.

Håll dig till dina vettiga inlägg istället.

 

Han var inte dryg där. Om din rulle är slut efter 4 utdragningar så bör du spela lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela lägre och håll käften.

 

En moderator som skriver dryga inlägg ska enbart hålla käften.

Håll dig till dina vettiga inlägg istället.

 

Han var inte dryg där. Om din rulle är slut efter 4 utdragningar så bör du spela lägre.

 

Jag tror inte att dom som kritiserade Hjort för att vara dryg syftade på rådet att spela lägre. Jag tror de syftade på att han tyckte att trådskaparen skall hålla käften. Att be någon hålla käften uppfattas av en stor mängd människor som väldigt drygt och otrevligt. Av de som inte uppfattar det som drygt och otrevligt begriper ändå en väldigt stor del att andra uppfattar det så. Sen fins det en liten liten klick som inte ens fattar det.

 

 

sympathetic,du frågar vad fasiken du skall göra:

 

Personligen tycker jag att du ska spela lägre och antingen hålla käften, alternativt skriva i rubriken att detta är helt vanlig badbeatgråt och på så vis ge alla dom som är trötta på badbeatgråt en större möjlighet att slippa läsa inlägget.

 

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att förstå att man ibland åker på stryk när man går All In med bästa handen. Ibland kommer man till och med att göra det flera gånger i rad. Är det över huvud taget något konstigt med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fasiken ska man göra när man torskar hela tiden tack vare nån jäkla turn-rigg? Kör mest SNGs eftersom jag suger på CG men jag åker alltid på världens nit:

 

AK mot A9, all in pre-flop. Turn: 9! Ute på bubblan

AA mot 99, all in pre-flop. Turn: 9! Ute igen

AK mot 25, all in pre-flop. Turn: 5! Ute nästa runda

AK mot AQ, all in pre-flop: Turn: Q! Ute på bubblan

 

Och såhär fortsätter det! Snart är hela min jäkla rulle slut pga allt sånt här skit! Vad ska man göra?

 

Du förlorar AK mot A9 ca 1 gång av 4

Du förlorar AA mot 99 ca 1 gång av 5

Du förlorar AK mot 25 ca 1 gång av 3.

Du förlorar AK mot AQ ca 1 gång av 4.

 

Dessa utdragningar sker rätt ofta som du ser av chanserna. Det är mycket roligt när man sitter med AT mot AJ som synar en all-in och täcker en och så kommer det en T på river. Det är mycket värre när sådant drabbar en själv. Men sådant händer hela tiden.

 

Det är poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet alltför väl hur det känns.

 

En insikt jag har fått, är att ett pokerbord är fel ställe att söka sympati på. Alla gottar sig åt bad beats. Man kan gnälla och klaga allt vad man orkar, men det enda som händer är att tomtarna jagar en ännu värre för att spä på tilten. Man respekterar en spelare som tar ett bad beat utan gnäll (Phil Ivey i WSOP mot Moneymaker och den andra bad-beaten innan) och man vill pricka hålstegar mot gnällspikarna (Phil Hellmuth i praktiskt taget alla situationer - han har faktiskt till och med skrivit en hel bok om sina och andras bad beats).

 

pokerforum.nu är nog också fel ställe att söka tröst, av svaren att döma.

 

I långa loppet ska man naturligtvis vara glad åt alla fiskar som är beredda att syna all-in med hålstegdrag och bottenpar och fan vet allt vad dom hittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer på det här forumet egentligen när moderatorer börjar be trådskapare att hålla käften.

Hur tror ni att någon nybörjare överhuvudtaget ska våga posta i forumet utan att bli nerprackad.

Den här utvecklingen gillar inte jag alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Lappen...kan inte Hjort banna sig själv så blir alla glada

Tro mig, jag har försökt.

 

Dessutom skulle du bli en långt bättre spelare om du fokuserade vad som faktiskt sas än att få det formulerat på ett så skonsamt sätt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...