Sansrom Postad 12 Maj , 2006 Rapport Postad 12 Maj , 2006 Han har tre alternativ preflop och på flop: fold, call eller raise. Fantastiskt att han lyckas välja det sämsta alternativet båda gångerna. Citera
gdaily Postad 12 Maj , 2006 Rapport Postad 12 Maj , 2006 Fel kan vi alla göra. När jag gör en groda så håller jag endera tyst om det, eller så skriver jag något ironiskt om det, där jag frivillit säger att "här var jag en tomte"... Citera
brut Postad 12 Maj , 2006 Rapport Postad 12 Maj , 2006 Hum tyvärr var rätt svar så otroligt dåligt idag att jag börjar att fundera på om Cramne går på någon drog, eller att han var full när han skrev det. Kan det vara så att någon korr-läsare var sjuk? Det flummigaste var väl det här"Om jag synar så finns det en annan spelare som kan tvinga bort mig från potten genom att höja rejält" Ja om den situationen skulle uppstå så innebär det att Cramne får chansen att syna för 8000 när potten då är ca 40000. Han behöver alltså vinna 1 gång av 6 med en vinstchans som i genomsnitt borde ligga över 40%. Citera
bustard Postad 12 Maj , 2006 Rapport Postad 12 Maj , 2006 ni är så roliga alla...om det fins nån som fatar vad ja menar så hör av er...alla ni andra ska bara va tysta för ni fattar ju nada...antar ni e fiiskar alla...odågor Du verkar ju vara helt otroligt knäpp.... Citera
Largo-Sama Postad 12 Maj , 2006 Rapport Postad 12 Maj , 2006 Tack för stödet. nu behöver jag inte flytta ut i skogen och meditera för att hela min uppfattning om hur poker ska spelas blivit krossat. Citera
Dollarturist Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Fan, livet är hårt som biter. Synd bara att Sklansky & co inte har en stenhård posse á la Death Row som kan tala allvar med plagiatörerna. Kan inte du och Ola skicka några balter då? Citera
Dollarturist Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Det finns de som har spelat poker i ett år och som tycker Glimne är en tomte. Det säger det mesta tycker jag, inte om Glimne, utan om den andre personen... Glimne spelade poker i Las Vegas innan de flesta "tomtar" som sitter och tycker här på Pokerforum ens var födda. Och ja, han har vunnit mer på poker än de flesta av oss. Källa till ditt sista påstående? Och hur tycker du att man ska titulera någon som inte kan läsa bordet? Tomte eller fisk eller kanske nybörjare? Visst fan kan alla göra fel men Glimne ger inget stabilt intryck. Citera
jaroiten Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Glimnes mening betyder alltså de facto att det aldrig är obefogat att checka och jag tror inte att det är något som han har tänkt lära ut utan snarare förmodligen en klantig översättning från nån av böckerna han har översatt/plagierat. K L O C K R E N T ! ! Citera
arsestar Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Alltså... jag måste säga att det är dummaste någon någonsin skrivit om poker överhuvudtaget! Glimne är en gentleman.. INGENTING annat.. Citera
Colderose Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Det finns de som har spelat poker i ett år och som tycker Glimne är en tomte. Det säger det mesta tycker jag, inte om Glimne, utan om den andre personen... Glimne spelade poker i Las Vegas innan de flesta "tomtar" som sitter och tycker här på Pokerforum ens var födda. Och ja, han har vunnit mer på poker än de flesta av oss. Källa till ditt sista påstående? Och hur tycker du att man ska titulera någon som inte kan läsa bordet? Tomte eller fisk eller kanske nybörjare? Visst fan kan alla göra fel men Glimne ger inget stabilt intryck. Glimne vann 350.000 SEK i höstas i en stor turnering i Amsterdam. Det har t.o.m. rapporterats i media. Jag är rätt övertygad om att inte många Forummedlemmar har vunnit en sådan summa i en enskild tävling. Dessutom har han vunnit ett par andra turneringar vilket gör hans pokervinster för 2005 till minst 500.000 SEK och då pratar vi bara om ett enskilt år. Rätt hyggligt, tycker jag. Vilka källor jag i övrigt har kan jag behålla för mig själv. Om att inte kunna läsa brädan: Tja, jag har sett Doyle Brunson och Phil Hellmuth göra dessa misstag också. När man väl är i en nervös situation så är det inte orimligt att göra denna typ av misstag. Det är lätt att stå vid sidan av och vara expert. Citera
asken Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Det är lätt att stå vid sidan av och vara expert. Och som kommentator står man inte vid sidan? Fast han står vid sidan så klarar inte Glimne att vara expert... Citera
Colderose Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Det är lätt att stå vid sidan av och vara expert. Och som kommentator står man inte vid sidan? Fast han står vid sidan så klarar inte Glimne att vara expert... Jag är inte 100% säker på hur inspelningen går till, men skulle inte bli förvånad om de kommenterar "live" och att det är dessa kommentarer vi får höra utan redigeringar. Så går det till på Eurosports pokersändningar i alla fall. Då kan det lätt bli att man gör misstag "i stridens hetta". Citera
laban333 Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 efter lång tid har ingen fattat nåt än...ojoj....hehe...jag är dock en vinnare på poker sååå...gonatt Citera
laban333 Postad 14 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2006 ni är så roliga alla...om det fins nån som fatar vad ja menar så hör av er...alla ni andra ska bara va tysta för ni fattar ju nada...antar ni e fiiskar alla...odågor Du verkar ju vara helt otroligt knäpp.... Hurså? Du måste ju va knäpp... Citera
badtorsker Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 ni är så roliga alla...om det fins nån som fatar vad ja menar så hör av er...alla ni andra ska bara va tysta för ni fattar ju nada...antar ni e fiiskar alla...odågor Du verkar ju vara helt otroligt knäpp.... Hurså? Du måste ju va knäpp... Snillenas ordfäktning Citera
Recommended Posts