Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bubblan är passerad, men jag bryr mig inte om pengarna förutom i top 3. Egentligen vill jag veta om mitt tänk är galet eller om det skulle kunna vara ett vinnande spel på lite hörge nivåer.

** Game ID 489562683 starting - 2006-05-02 22:02:29

** $2,500 GTD $3 Rebuy:Table 21 [Multi Table Hold 'em] (3000.00|6000.00 No Limit - MTT) Real Money

- mykal69 sitting in seat 1 with $19660.00 [Dealer]

- alULAF sitting in seat 2 with $19570.96

- Stan12 sitting in seat 3 with $49200.00

- zircon sitting in seat 4 with $2335.00

- boing_boing sitting in seat 5 with $29779.96

- p0kerp0wer sitting in seat 6 with $71579.38

- gilsaby sitting in seat 8 with $70325.00

- juneqqqq sitting in seat 9 with $45400.00

- Rayden sitting in seat 10 with $9130.00

alULAF posted the small blind - $1500.00

Stan12 posted the big blind - $3000.00

** Dealing card to alULAF: 6 :spade: , 8 :spade:

zircon went all-in - $2335.00

boing_boing folded

p0kerp0wer folded

gilsaby folded

juneqqqq folded

Rayden called - $3000.00

mykal69 called - $3000.00

alULAF went all-in - $19570.96

Stan12 folded

Rayden went all-in - $6130.00

mykal69 went all-in - $16660.00

mykal69 shows: Jack of Diamonds, Jack of Spades

zircon shows: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds

Rayden shows: King of Spades, King of Diamonds

** Dealing the flop: Queen of Clubs, Queen of Hearts, 10 of Clubs

** Dealing the turn: King of Clubs

** Dealing the river: 5 of Spades

mykal69 wins $21060.00 from side pot 2

Rayden wins $11675.00 from the main pot

Rayden wins $32725.00 from side pot 1

End of game 489562683

Två syner vet jag inte hur jag ska tolka. Jag tänker att jag kan få alla att lägga sig och plocka upp döda pengar i potten mot zircon. I värsta fall få syn av Rayden med två överkort och då hoppas jag dra ut honom. Men ack så fel det blev. Ska jag anta att de har en hand som limpar eller är det bara för att det är en så liten buyin som man ser sådana limpar?

Postad

Två syner vet jag inte hur jag ska tolka. Jag tänker att jag kan få alla att lägga sig och plocka upp döda pengar i potten mot zircon. I värsta fall få syn av Rayden med två överkort och då hoppas jag dra ut honom. Men ack så fel det blev. Ska jag anta att de har en hand som limpar eller är det bara för att det är en så liten buyin som man ser sådana limpar?

Du får ALLTID syn av Rayden om denne inte är fullständigt inkompetent. Inget fel med tänket iofs men du måste ta hänsyn till motståndarnas stackar och din egen stack. I det här läget tycker jag att det är en definitiv no-go eftersom Rayden bara har 3BB kvar och det är mycket osannolikt att denne lägger sig.

Det är dessutom lämpligt att ha någon read på motståndarna så man väljer rätt motståndare att göra det mot.

Postad

xxx

edit: när jag kollade lite nogrannare såg jag att de flesta hade ganska små stackar och inte bara du. skulle nog folda denna och hoppas på att några åker ut så att du klättrar upp i pengarna. Du vill hellre gå all-in i en orörd pott med den där handen så att det finns en chans att du vinner potten osynat. Gå all-in nästa hand istället.

Postad
Egentligen vill jag veta om mitt tänk är galet eller om det skulle kunna vara ett vinnande spel på lite hörge nivåer.

Det är fullständigt irrelevant här eftersom du inte spelar på högre nivåer.

Postad

Att göra såhär i det här läget är otroligt korkat då Rayden bara behöver syna 2BBs till om du går all in (vilket betyder att han alltid synar om han inte är helt värdelös). Skulle han däremot ha lika mycket som du kan det nog vara ett okej move om du vet att deras syn visar på svaghet (vilket det borde göra. Rayden borde iofs inte "kunna" syna med sin stack, all in eller fold). Dock får du vara beredd på att bli utskälld i chatten om du dubblar upp FI.

För övrigt stort lol på motspelarna som har JJ och KK i den här situationen. Helt järndött av dem att inte ställa in i detta läge.

Postad

Om jag förstår det rätt så finns det ca 2500 i chips som är döda för Z.. Att riskera hela din stack för att isolera mot en shortstack som till 100% har dig slagen iallafall preflop känns inte så smart.

Postad

Om vi kan garantera oss att hamna HU med shortstacken har vi faktiskt ett lysande läge. Om inte Zircon är mkt dålig har han i princip any2 i det här läget och mot det har vi nästan 50/50. Lägger sig de andra två behöver vi bara runt 16%(?) för att gå +-0. Kort sagt ett väldigt lönande move.

I det här läget var det dock mycket dumt, framförallt av två anlednngnar:

1. Stackstorlekar - Rayden kommer alltid syna vilket är förödande för vår equity.

2. Motsåndarnas tendenser - Normalt sett borde motståndarna ha svaga händer i ett sånt här läge. Uppenbarligen spelade dock alla 3 på ett sätt så att man inte alls kunde utesluta stål efter att de hade synat.

Postad

Tack alla. Ni har rätt i att det nog var korkat i och med raydens stack.

Big Less skrev:

"Det är fullständigt irrelevant här eftersom du inte spelar på högre nivåer."

Njae. Kanske har jag postat i fel forum. Jag ville mer ha kommentarer på själva principen. Just detta exempel är för att illustrera situationen.

Jag tror vi (ni) har kommit fram till att det skulle kunna vara ett tänkbart drag om A: alla limpare har stack i min storlek, och B: vi förutsätter att limparna spelar ABC-poker. OK?

Postad
Att göra såhär i det här läget är otroligt korkat då Rayden bara behöver syna 2BBs till om du går all in (vilket betyder att han alltid synar om han inte är helt värdelös). Skulle han däremot ha lika mycket som du kan det nog vara ett okej move om du vet att deras syn visar på svaghet (vilket det borde göra. Rayden borde iofs inte "kunna" syna med sin stack, all in eller fold).

Det faktum att Rayden inte borde kunna syna - tyder på oerhörd styrka. - han vill ha med sig flera i handen för att vinna mera. Att bara syna i detta läget tyder inte alls på svaghet utan på mycket stark hand!

Att göra detta move i denna situation på högre nivå fungerar inte alls. En spelare är redan all-in - att då tvingas visa att man är beredd att gå all in med en så dålig hand gör att man kommer att bli synad mycket mera och då man är shortstacked i detta fallet så vill man inte visa att man är villig och gå all-in med skräp.

Att stjäla blinds i detta läget av turneringen är mycket lönsamt - gör man det 3 ggr så har man i nästan dubblat upp HERO.

Självklart fungerar skviser i poker bara och se på Harrington i WSOP eller Barry Greenstein i HighStakes poker för att se dem göra det med bravur. Men det gäller att välja sin tillfällen.

PS Om du har AA och du ser att det verkar vara läge för en skvis - limpa med och så höj dem all-in om de försöker en skvis!

Postad

Att Rayden synar här kan man mer eller mindre ignorera. Oavsett vilken hand han har är det fullständigt värdelöst agerat.

Det jag syftade på var om alla utom Zircon hade hyfsat normala stackar och inte var löjliga nog att bara syna med JJ+ (visst, om jag får för mig att sqeeza är det ett bra spel. Men det kan han omöjligt veta och i längden förlorar han stort på det).

Vad gäller att det inte kommer funka på högre nivå håller jag inte heller med om. Om vi kan vara hyfsat säkra på att de andra foldar är det ett fantastiskt lönande spel, även om de nu får se vår hand. På hyfsat hög nivå kommer de ändå förstå att man snor blinds och att man har visat upp 68s ändrar inte så mycket. Dessutom lär det ju ge en mer action när man har en bra hand, framförallt när det finns en sidopott.

Vi kommer heller aldrig vara shortstacked (relativt sett) om de andra foldar, oavsett om vi vinner eller ej.

Att limpa in med AA är ju ett gammalt klassiskt spel men IMO ganska överanvänt. Hur ofta kan man egentligen "se" att en okänd internetspelare kommer sqeeza?