Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Myssion, det är ju så att om du är en bättre spelare än dina motståndare så ska du ju per definition ha mer otur än dom.

Så turen kommer inte att jämna ut sig eftersom du har fler chanser att bli utdragen än att själv dra ut.

Utdragningarna är en sämre spelares enda hopp, men i långa loppet så vinner den bättre spelaren.

Icke. Bra SNG-spelare ställer ständigt med händer som när de blir synade är favorit att förlora. (Att vi när vi synar en all in som regel har bäst hand är ointressant då vi inte synar alls lika ofta som vi pushar.)

Edit: Jag tror att det var Hjort som sa ungefär följande (om SNG-spel): Om du som regel har bäst hand när du pushar och blir synad är du för tight.

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Edit: Jag tror att det var Hjort som sa ungefär följande (om SNG-spel): Om du som regel har bäst hand när du pushar och blir synad är du för tight.

Det borde väl gälla de flesta former av poker, eller tänker jag fel?

Hur som helst så bör gapet vara långt större i SNGs.

Postad
Icke. Bra SNG-spelare ställer ständigt med händer som när de blir synade är favorit att förlora. (Att vi när vi synar en all in som regel har bäst hand är ointressant då vi inte synar alls lika ofta som vi pushar.)

Ja, det är säkert så.

Men det är väl ändå inte så att du ställer till höger och vänster hur som helst? Du har väl alltid en tanke bakom ditt spel?

Skillnaden mellan en bra och dålig spelare är ju att veta hur man ska spela. Du kan väl inte vara en vinnande spelare om du mestadels av tiden har sämst hand när du är all in?

En bra spelare behöver inte lita på turen lika mycket som en dålig spelare, eller hur? En sämre spelare kommer ju att försätta sig oftare i situationer där de faktiskt ligger sämre till. Alltså kommer de också få fler tillfällen att få dra ut.

Postad
Skillnaden mellan en bra och dålig spelare är ju att veta hur man ska spela. Du kan väl inte vara en vinnande spelare om du mestadels av tiden har sämst hand när du är all in?

Tanken är att du ska vinna tillräckligt många potter osynat för att väga upp dom procentuella underlägena.

Postad

Tjena Myssion.

Jag kikar på dig ibland när du spelar, gillade din sista sng idag där du var short när ni blev tre kvar. Allin efter allin och du hade strax köpt upp dig i ledningen! :twisted:

Dock är det en hand på bordet bredvid jag funderar på hur du tänkte eller om du tänker på den nu. Tycker själv det är så här jag åker ut...

(saxar bort skräp...)

Level VII (100/200)

Seat 2: x mafia (2328 in chips) BUTTON

Seat 4: juanez (5060 in chips) SMALL BLIND 100

Seat 6: Myssion (2475 in chips) BIG BLIND 200

Seat 7: VVill (3637 in chips)

VVill: folds

x mafia: raises 200 to 400

juanez: calls 300

Myssion: raises 450 to 850

x mafia: calls 450

juanez: calls 450

*** FLOP *** [Th Ts 7d]

juanez: checks

Myssion: bets 1600 and is all-in

x mafia: calls 1453 and is all-in

juanez: folds

*** TURN *** [Th Ts 7d] [2d]

*** RIVER *** [Th Ts 7d 2d] [4s]

juanez said, "n1"

*** SHOW DOWN ***

Myssion: shows [Ah Ad] (two pair, Aces and Tens)

x mafia: shows [Tc As] (three of a kind, Tens)

x mafia collected 5556 from pot

Varför allin och inte ett bet för att se var du står?

Inget klankande på ditt spel alltså, men det är sådana händer som retar mig och där jag undrar om man skall spela anorlunda ibland eller alltid?

Postad

Inget klankande på ditt spel alltså, men det är sådana händer som retar mig och där jag undrar om man skall spela anorlunda ibland eller alltid?

Ehm....har har inte ens en pottbet i stacken...

Däremot kan jag inte för mitt liv förstå varför han inte pushar direkt preflop, potten är jättefin som den är, och på bubblan vill vi inte ta några risker.

Postad

Ehm....har har inte ens en pottbet i stacken...

Däremot kan jag inte för mitt liv förstå varför han inte pushar direkt preflop, potten är jättefin som den är, och på bubblan vill vi inte ta några risker.

Potbett är viktigt men på bubblan är ett "markeringsbett" helt okej, har jag märkt. Kanske är fel, men det tycker jag brukar funka hyfsat på 6,50$-Sng.

Spelar ibland på 27$-sng och har inte märkt någon större skillnad.

Det är förstås vad jag tycker, jag ville höra Myssions tankar. Jag har kikat på Myssion under min semester och har spelat enligt hans guide och det går fin-fint! :D

Postad

Spontant tänkte jag AK som representeras som mupp-AA och "nej, nej, det här fattar dom aldrig på 22$".

Bra spel där tycker jag. Du tar 80% mot chipfyran för 5000 chip och 0.8*(5000 chips ITM) > 3200 bubbelpengar.

Postad

Hmm....

Insåg just att jag varit i dina trakter Myssion!

Var i Svalöv på kurs för ett tag sedan och då besökte vi Panelkungen i Teckomatorp. Vilken snubbe!

Lyssna på Panelkungen:

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/unitgroup.asp?GroupID=54&UnitID=1280

Kanske har BT Kemi något med hans skumma beteende att göra?

Mindre rolig läsning:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=449890&previousRenderType=1

Hur som helst är det förbannat fint i dina trakter, skall nog ta en kurs igen på Svalövs folkhögskola. Lirade poker med flummiga akvarellmålare, vann ihop hela 88 kr! :D

Postad

Miniräjsen kändes muppig och synen kändes svag, så jag ville inte riskera att jaga bord båda med ett ställ. Men kanske ändå bättre att ställa pre...

På floppen är jag är ju mer eller mindre commitad. Om jag betar mindre och någon höjer/pushar så lär jag ju inte vika ändå, eftersom det inte alls behöver betyda att jag är uppe mot en tia. Dessutom får jag troligen syn av många PP om jag pushar själv. Det jag gör fel isåfall IMO är att jag borde inducera bluff istället, vilket jag inte gör genom att pusha. Eller håller jag för hårt i mina AA? Är det verkligen $EV+ att vika dem där mot en bet/räjs?

Har överspelat några överpar idag också. Har spelat dem hårt tidigare eftersom man så ofta får syn av sämre hand, men idag har jag sprungit in i flera set. Har blivit utdragen av ett par underpar också vid allin pre.

Postad
Är det verkligen $EV+ att vika dem där mot en bet/räjs?

Okej, jag tror jag har fattat $EV+ men jag sitter inte och räknar på det, är för korkad antagligen, men hittils funkar det bra räkna outs och gå på lite känsla. Däremot har jag definitivt slutat att slowplaya AA,KK och QQ.

Alltid bettning och i bubblan är det allin.

Nu är det en (minst) stor skillnad på oss. Jag spelar oftast bara ett bord och har koll på de andra. Du kör 7 bord samtidigt, då blir väl matten ännu viktigare.

För att återgå till handen tror jag inte det är många som hade vikt sig i ditt läge. Om du gått allin pre-flop, tror du de andra hade vikt sig?

x Mafia hade nog synat ändå, eller?

Skall inte plåga dig mer, ser att du spelar nu

:D

Postad

Najs.

Slår om när vi är HU med AQ, får syn av A9, 9 på floppen, hejdå Myssion. Ligger pyrt till på bubblan på de fem sista borden. Då hänger sig PO och Stars, och när jag kommer tillbaka så har jag inte så mycket marker kvar. Är ITM i ett par dock. Det första jag hinner göra är att ställa med AK från BB med 5xbb efter att SB har limpat. SB synar med 58s och drar ut mig. Hejdå Myssion. På nästa bord ställer jag med 82 som jätteliten stack och får syn av den andra mikrostacken med 63. Hejdå Myssion. Pushar med A3 på nästa bord, på bubblan, Q6 synar. Hejdå Myssion. Nästa bord trycker jag med 87s och möter 64. Hejdå Myssion. Nästa bord går det faktiskt lite bättre, och jag får ihop en stack. Springer dock in i AK med K6. Därefter så slår jag om med A5 mot en höjning, och får muppsyn av QT. 148 marker kvar och det blir Hejdå Myssion två händer senare. Nu är jag iallafall tjippie på bubblan i den sista, får se vad för något skoj som händer där... Eller tja, i skrivande stund springer jag in i KK när jag pushar runt bordet, så nu är jag tredjestack.

Jag börjar låta som en PF-nybörjare... "Jag blir utdragen hela tiden, vad ska jag göra...??" :?

Postad

Först springer jag som sagt in i KK. Sedan överlever lillstacken en 30-70. Sedan blir lillstacken räddad igen av en splitt. Sedan ställer jag med 77 och nästa kille slår om med KQs. Hejdå Myssion.

Gonatt.

Postad
Eller håller jag för hårt i mina AA? Är det verkligen $EV+ att vika dem där mot en bet/räjs?

Du vill absolut inte hamna i ett läge där du tvingas ens fundera på att släppa dina AA. Om det kan bli en av följderna av att du inte ställer preflop tycker jag vi har hittat ett starkt skäl till att ställa...

Postad

Det är fan muppet parade idag på Stars... Bortsett från den sedvanliga oturen (åker återigen ut som favorit när jag är HU (AT vs KJ, så ingen massiv utdragning, men det börjar bli enformigt nu...)) så får folk kortslutning i hjärnan och synar med typ allt mellan himmel och jord. Är tjippie i en turre när vi är ITM. Jag pushar med A9 eller nåt (blindsen är höga) och SB synar med Q8off... Que? Efter att han har dragit ut mig så blir jag höjd i BB, och slår om med JTs. Muppen synar med 86s :shock: och drar ut. Mina sista marker får jag in med A3 mot 52 och åker på tredjeplats.

Annan analys: Även om jag blir utdragen en hel jäkla del så ska jag nog inte fästa för stor vikt vid placeringsdistributionerna. Mot 8 clowner som kastar marker på varandra så kommer någon oundvikligen att få tag på en stor stack. Det blir således lättare att hamna ITM, men svårare att norpa förstaplatsen.

Postad
Det är fan muppet parade idag på Stars... Bortsett från den sedvanliga oturen (åker återigen ut som favorit när jag är HU (AT vs KJ, så ingen massiv utdragning, men det börjar bli enformigt nu...)) så får folk kortslutning i hjärnan och synar med typ allt mellan himmel och jord. Är tjippie i en turre när vi är ITM. Jag pushar med A9 eller nåt (blindsen är höga) och SB synar med Q8off... Que? Efter att han har dragit ut mig så blir jag höjd i BB, och slår om med JTs. Muppen synar med 86s :shock: och drar ut. Mina sista marker får jag in med A3 mot 52 och åker på tredjeplats.

Du har inte ställt för mycket så att folk tror att du stjäl hela tiden och de då kan syna med sämre händer ?

Postad
Hmm....

Insåg just att jag varit i dina trakter Myssion!

Var i Svalöv på kurs för ett tag sedan och då besökte vi Panelkungen i Teckomatorp. Vilken snubbe!

Lyssna på Panelkungen:

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/unitgroup.asp?GroupID=54&UnitID=1280

Kanske har BT Kemi något med hans skumma beteende att göra?

Mindre rolig läsning:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=449890&previousRenderType=1

Hur som helst är det förbannat fint i dina trakter, skall nog ta en kurs igen på Svalövs folkhögskola. Lirade poker med flummiga akvarellmålare, vann ihop hela 88 kr! :D

dessa fina trakter har fostrat en rilleg också, dock närmare ut mot helsingborg men fortf svalovs kommun

Postad

Du har inte ställt för mycket så att folk tror att du stjäl hela tiden och de då kan syna med sämre händer ?

Det var det killen med Q8 sa också, och jag hade faktiskt varit rättså aggressiv. Men jag är extremt tveksam till om de synerna är EV+ även mot min HD, men motbevisa mig gärna. :)