Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stor skillnad på 25/50 och 50/100 tycker jag.

På 25/50 kan man i princip vänta på att plocka upp en stark hand, eller att folk slås ut.

På 50/100 bör man hinna med att sno blinds nästan varje varv imho.

Ungefär som jag tänkte då med andra ord. Detta funkar ju sålänge som det är spelare som inte tänker särskilt långt. Men säg att det är spelare som tänker ett steg längre och ständigt sätter press på dig och du bara har ett M på typ 6-7. Någon förändring i tänket eller är det att försöka sno åt sig en blind/varv eller ska man vara mer villig att gambla då och försöka sig på en uppdubbling med en extrem borderline?

 

Man får bli lite tajtare med marginella händer. Mot vissa motståndare är det sämre med bra position, eftersom de (ofta korrekt) tolkar en höjning som en renodlad steal om man höjer från knappen. Om det inte sitter massa synmuppar emellan kan man försöka fokusera mer på att stjäla från C/O eller t.o.m. hijack för att ge sken av starkare hand och avskräcka dem.

 

Med en hand som är stark, men som man ändå gärna ser att fi viker många händer mot kan man ställa med lite större stack. Med t.ex. 12xbb i stacken och KQ i SB kan man ställa direkt, hellre än att höja och få omslag från A2 och liknande. Helt enkelt: Om man kommer att få ett knepigt beslut vid omslag, så är det bättre att ställa själv från början (i synnerhet om det snävar ner fi's HD). Med t.ex. AK eller QQ eller 96o kan man höja mindre, för då blir beslutet vid omslag ändå lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade sharkscope,igen, och såg att du hade lite över 3k spelade sngs nu (om jag inte missminner helt), hur många FPPs har du lyckats grinda ihop då? Antar du har spelat flest $1raketurrar. Men det borde väl ändå ha hunnit bli ett par tusen FPPs?

 

Han har spelat 1,584 sngs och har en ROI på 8% iaf enligt sharkscope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade sharkscope,igen, och såg att du hade lite över 3k spelade sngs nu (om jag inte missminner helt), hur många FPPs har du lyckats grinda ihop då? Antar du har spelat flest $1raketurrar. Men det borde väl ändå ha hunnit bli ett par tusen FPPs?

 

Han har spelat 1,584 sngs och har en ROI på 8% iaf enligt sharkscope

 

Okej jag var ju halvvägs dit iallafall, minnet är inte alltid på min sida!:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt rida ut den här stormen nu, utan särskilt goda resultat. Så fort det börjar gå uppåt igen så säger det pang, också kommer en ny svacka på 10-12 raka OTM.

 

PO har kajkat ur dessutom, av någon anledning så tappar den bort en massa tredjeplatser, så statsen där stämmer inte överens med verkligheten (ska fixa till det och lägga upp statsen). Inte för att verkligheten är mindre dyster:

 

Sedan jag plussade $463 den 26/7 så har jag backat $1492.50... :shock: Med andra ord drygt 55 inköp... :cry:

 

Jag har tittat igenom mina stats under den här perioden och kommit fram till att jag spelar i stort sett samma spel som tidigare, jag är ungefär lika tajt och ungefär lika aggressiv. Självfallet gör en rejäl svacka att ens spel påverkas, men jag kan inte se att mitt spel har påverkats på ett sådant sätt att det skulle vara det som är anledningen till min downswing. Tar man sig dessutom en titt på vilka motståndare som sitter vid borden så är det rättså tydligt att jag fortfarande är en av dem som spelar bäst SnG-poker. Jag har blivit något passiv/försiktig i vissa situationer där jag borde pusha, och tidigare har gjort så, men tycker samtidigt att jag har blivit bättre på låta bli att pusha/syna i situationer där jag inte borde, men tidigare har gjort det ändå. Största skillnaden i mitt spel kommer från det faktum att motståndet är väldigt annorlunda nu än förut. Det sitter konstant flera synmuppar runt borden (häromdagen spelade jag mot en mupp som hade 100% vepipp och 65% pf räjs, och som sopade banan helt och hållet med oss andra), vilket gör att man inte kan pusha med any two särskilt ofta, hur bra position eller stack man än har.

 

Det handlar alltså till stor del om varians, vilket också mina anteckningar visar. Jag har de senaste dagarna hållt reda på hur jag blir utslagen och försökt analysera om jag kunde gjort något annorlunda. I enstaka fall ser man i SNGPT att ett ställ eller en syn kanske inte var en jättebra idé, men i de flesta fall handlar det om rena bad beats där jag blir utdragen, eller en situaiton där mitt ställ/syn är $EV+ men jag springer i monster. Typiskt är när en jätteaggro spelare med steal rate på 67% (över ett stort antal händer) stjäl från knappen och jag försvarar min BB med t.ex. AQ naturligtvis precis när han har hittat QQ eller AK.

 

Igår spelade jag 27 st och placerade mig i 10 st, d.v.s. 37% ITM, vilket inte är jättebra, men absolut inte uselt. Ändå backar jag $100, eftersom jag inte har en enda förstaplats. 5 av 6 gånger när jag är HU blir jag utdragen som favorit, och 2 gånger åker jag på back-to-back bad beats som grym tjippie med 10K marker och flyger ut ändå.

 

Känns som att det här bara har blivit en enda stor bad beat-dagbok just nu, så det är väl helt enkelt dags att ändra på det. Därför nystartar jag nu med att gå över till $20+$2 Regulars, för att få mer tid till beslut och på det sättet hitta tillbaka till mitt vinnande spel och få självförtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommit fram till att jag spelar i stort sett samma spel som tidigare
Vilket i sig inte behöver innebär att du spelar som en stjärna :P

 

5 av 6 gånger när jag är HU blir jag utdragen som favorit
Ok blir man utdragen finns det lite att göra men försökte tidigare insinuera att lite träning på HU skills kan ge en del extra $.

 

utdragen som favorit
bad beats

 

Uttryck i sig som inte säger så mycket eftersom 55-45 är favoriter som förlorar men som i sig ändå är ganska snarlika flips. Och bad beats vet vi alla kan vara allt från en 55-45 till 99-1 beroende på vem som skriver. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte rätt otroligt att ens edge är speciellt stor om man backar 55 inköp på lowlimit sngs?

 

Enligt experterna på 2+2 är streks på 40+ något man får räkna med om man är en vinnande spelare och spelar en del SnG's. Har man en rulle på 30 inköp så ber man om att gula.

 

Men visst, du får gärna kika igenom några 100 SnG's och kika så jag gör rätt... ;)

 

Nu har jag 10 raka HU som tvåa... I de två sista spelade jag visserligen lite sunkigt, är lite ovan vid att spela lite mer djupstackad poker ;), men det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte rätt otroligt att ens edge är speciellt stor om man backar 55 inköp på lowlimit sngs?

 

Enligt experterna på 2+2 är streks på 40+ något man får räkna med om man är en vinnande spelare och spelar en del SnG's. Har man en rulle på 30 inköp så ber man om att gula.

 

Men visst, du får gärna kika igenom några 100 SnG's och kika så jag gör rätt... ;)

 

Nu har jag 10 raka HU som tvåa... I de två sista spelade jag visserligen lite sunkigt, är lite ovan vid att spela lite mer djupstackad poker ;), men det kommer.

 

MM okejj, kanske inget konstigt o backa så mycket, spelar inte SNG nuförtiden. Knappast en streak som borde komma speciellt ofta iaf antar jag.

 

Lycka till med att vända på biffen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...