Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att variansen är mindre i SnG än 100 BB:s SH-cash är fakta och inte så mycket annat. Sedan att det inte "känns" som att så är fallet har ju faktiskt inget med själva faktumet att göra.

 

Nä, jag jämförde bara swings i antal inköp, och det blir ju fel. Jag vet. Rub it in, liksom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite kokt korv till Bingolotto ibland också.

 

Jag menar: Bingo-Bongot.

 

 

-----------

 

 

Ytterligare en vecka gången. Börjar få lite mer häng på spelet tycker jag. Att fokusera på denna veckan:

 

- Tagga ner liiiite grann till med aggressiviteten och tänka på min image. Absolut inte fel att stjäla med any two när tillfälle ges, men kanske inte 5ggr i rad på samma bord... (såvida man inte är storstack på bubblan förstås)

 

- Hålla utkik efter stop-n-go-tillfällen.

 

- Skriva i min SnG-guide.

 

- Bli något lösare med syner från BB när kortstackar ställer och blindsen är höga, finns lite värde att hämta här p.g.a. de goda oddsen. Å andra sidan så är den typiske fi jäkligt tajt och ställer med en snävare HD än man kan förvänta sig fastän de är korta, så jag får inte bli för lös här. Väldigt motståndarberoende. Ska pilla lite med syn-situationer i SNGPT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, vad i helvete gör du i min gamla hemstad...hemby...hemhåla Vinslöv?

 

Kör mest moped och lirar minigolf och sånt. Blir lite kokt korv till Bingolotto ibland också.

 

Flintastek ska också vara väldigt populärt i Vinslöv har jag hört. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Myssion: Var snäll och byt ut den där osmakliga avataren nu när Sverige har landssorg.

 

Äsch, så jäkla illa är det inte... Ny match, nya tag, man kan inte gå och gräva ner sig i det förflutna... Vi åkte på en bad beat med bästa handen och fick en splittad pått. Det drygaste är inte att vi spelade lika mot trinidadianerna/tobaganeserna, utan att alla ska hålla på och få panik och tjata om fiasko och det ena med det tredje, istället för att fokusera på det väsentliga, d.v.s. hur man tar sig vidare från gruppen nu, trots detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, vad i helvete gör du i min gamla hemstad...hemby...hemhåla Vinslöv?

 

Kör mest moped och lirar minigolf och sånt. Blir lite kokt korv till Bingolotto ibland också.

 

Flintastek ska också vara väldigt populärt i Vinslöv har jag hört. :D

 

Flamberad, då förstås. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

istället för att fokusera på det väsentliga, d.v.s. hur man tar sig vidare från gruppen nu, trots detta.

 

Minst en vinst och en oavgjord så är det åttondel. Enda problemet är att vi fick däng av Paraguay hemma sist. Men men. Inga läpphängningar så skall det nog gå bra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde faktiskt en och annan stop-n-go idag, och funderade på det vid ett par andra tillfällen. Antecknade inte just de händerna så jag får vänta med att lägga upp en HH med stop-n-go. Ska lägga upp en HH angående att syna som kortis på bubblan med goda (?) påttådds, men det gör jag imorgon, lite nanig.

 

Hann med 34 styckna, och placerade mig i 17 av dem, dock bara 4 förstaplatser och hela 9 tredjeplatser, ultraklonken emot mig när jag var ITM, och faktiskt också lite på bubblan. Dock så hade jag bättre flyt i det tidiga spelet istället, dubblade upp tidigt flera gånger, vet inte hur många gånger jag träffade tåppset med QQ. :) Sedan såg jag fel på mina kort i sista handen (HU). Trodde jag hade färgdrag + ett överkort och ställer på flåppen med något av ett överbet för att upptäcka att jag hade förväxlat en :c: med en :s:... :? och får syn av mellanparet. 12 outs blev till 3 outs och jag ickeklonkade. Lite slarvigt, får skylla på att jag är toktrött, hade bara två bord uppe då så det hade inte med det att göra.

 

------------

 

Tittar man bara snabbt så ser det ut som att samtliga italienska spelare har värsta svettlökringarna under armarna. Taskig design på de tröjorna liksom... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan såg jag fel på mina kort i sista handen (HU). Trodde jag hade färgdrag + ett överkort och ställer på flåppen med något av ett överbet för att upptäcka att jag hade förväxlat en :c: med en :s:... :? och får syn av mellanparet. 12 outs blev till 3 outs och jag ickeklonkade. Lite slarvigt, får skylla på att jag är toktrött, hade bara två bord uppe då så det hade inte med det att göra.

 

Jag är ofta lite halvtrött när jag spelar och använder fyrfärgslek i förebyggande syfte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gått över till att bara köra kvällspass?

 

Nä, min far skulle komma hit sätta upp vår nya tvättvinda så det blev bara lite spel på förmiddagen, sedan tog jag igen det på kvällen.

 

 

Jag är ofta lite halvtrött när jag spelar och använder fyrfärgslek i förebyggande syfte. ;)

 

Usch, allergisk mot fyrfärgslek, har aldrig förstått poängen riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, allergisk mot fyrfärgslek, har aldrig förstått poängen riktigt...

För att minska risken att blanda ihop :spade: med :club:...

Oh ja, det har man gjort någon gång. Spelar man 5-6 bord som Myssion också är det skönt med 4färg. Testa!

 

Fyrfärg is the shit..

 

Klarar inte av att spela med vanlig lek, bler helt äcklad,typ.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Men ärligt, multitablar man tycker jag fyrfärg är klart +EV.

 

Får kanske prova... men det lär sticka i ögonen...

 

 

 

 

 

 

Fick nyss dagens utskällning av någon schweizare. Han tyckte jag var en idiot, sack of shit m.m. Bästa var när han kallade mig för beginner för att jag gick all-in med J3 när vi sitter med 5xbb i stacken HU. Han blev ju inte gladare av jag klånkade en J på river mot hans A6.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss dagens utskällning av någon schweizare. Han tyckte jag var en idiot, sack of shit m.m. Bästa var när han kallade mig för beginner för att jag gick all-in med J3 när vi sitter med 5xbb i stacken HU. Han blev ju inte gladare av jag klånkade en J på river mot hans A6.

 

:lol:

 

 

Han limpade en jäkla massa när vi var HU, jag trodde att han trappade mig, men insåg snart att han bara inte fattade kortstack-spel. Man har ju stött på en del jänkare (nu var den här ostätare och inte jänkare iofs) som klagar på alla som går all-in p.g.a. "lack of post flop skills"... :D

 

En annan mupp synar först in i SB med 3xbb i sin stack. Funderar lite på hur jag ska göra (kommer inte ihåg exakt vad jag hade för kort) innan jag ställer och han synar med 86o... Jag blev trappad liksom... Ville han se en flåpp där och utöva sina massiva skills på mig eller...? :roll::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...