Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Alltså, så jäkla svårt att få grepp om vissa spelare. Främst de som är "tajta". En snubbe som har spelat 5.3% av sina händer och raisat noll % av sina händer får plötsligt för sig att miniräjsa från tidig position när vi är sex spelare kvar (blinds 75/150). Jag sitter och steker med TT i SB innan jag till slut släpper den, helt klart suspekt liksom... BB som är kort ställer och den tajte spelaren synar och visar... A4o... Bava? :?

 

En annan "tajt" spelare limpade in med JTo från UTG, åttamanna med blinds på 50/100 och en stack på 1400.

 

Ytterligare en höjer från tidig position med K8:h: och instasynar räjs+reräjs på det, utan att vara i någon som helst brådska, stackmässigt.

 

 

 

Intressant bräda nu förresten. Jag har 88 på handen, brädan kommer 88666.

 

lol triss i fyrtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, så jäkla svårt att få grepp om vissa spelare. Främst de som är "tajta". En snubbe som har spelat 5.3% av sina händer och raisat noll % av sina händer får plötsligt för sig att miniräjsa från tidig position när vi är sex spelare kvar (blinds 75/150). Jag sitter och steker med TT i SB innan jag till slut släpper den, helt klart suspekt liksom... BB som är kort ställer och den tajte spelaren synar och visar... A4o... Bava? :?

 

:D

 

Innan jag läst nån litteratur så kunde jag pyssla med dumheter som det här. Fick för mig (med rätta) att folk kunde läsa vad jag hade så jag tomtade till det ordenligt ibland bara för att förvilla. Funkade ju ibland då. Det sämsta jag gjort var nog när jag minibettade. Fick räjs och gjorde reräjs-räjs-reräjs och var all-in med K7o i början av en $15 SNG. Åkte ut på öronen från turren :oops:. Som tur är så är den stockdumma äggplantan bildbar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars en massa glada tillrop om välgång från ett snart upptinat och soligt Värmland. Tjollahopp.

 

Där har vi bott. Jag kan Värmländska:

 

Körv.

 

Pös.

 

Sola.

 

Gomörra.

 

MekkDånnalds.

 

Jämt.

 

Tjipp och välkomna till Hajk, idag ska vi prata om haastar, men inte vika haastar som helst, utan om flooodhaastar.

 

 

 

Hade även två i klassen som var från Ekshärad... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 30 st idag. (5 - 3 - 4) blev det, tycker också att jag blir mer och mer uppmärksam på marginella situationer där jag tar mer hänsyn till detaljer... Äsch, jag vetefan hur jag ska beskriva det riktigt... Jag spelar lite bättre helt enkelt. :P

 

Blir fortfarande less på att bli utdragen dock... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hade även två i klassen som var från Ekshärad... :shock:

 

Pratade ni teckenspråk med varann? Di dära djungelvärmlänningarna har ju en förmåga att bara uttala halva orden.

 

Om ens det... En lagkamrat från Hagfors flyttade till Göteborg och fick prata engelska med sina nya lagkamrater för annars fattade de inte vad han sa... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du nickar Myssion på pokerstars eller?

 

Jäss.

 

----------

 

Klämde musklickarfingret i bildörren igår så nu har jag en jättefin lila nagel... Vem fan behöver nagellack liksom. :)

 

Har spelat 20 st nu på morgonen, blev 4 förstaplatser innan jag fick kom OTM i 7 st på raken. Det svänger lite, kan man väl säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra m plantskole-spelandet. Jag såg att du mest spelat $11 på Party innan, och stack direkt till Stars $25 (om jag nu fattat rätt). Tyckte du det var någon skillnad i motstånd, och vann du direkt från början eller tog det ett tag att anpassa sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra m plantskole-spelandet. Jag såg att du mest spelat $11 på Party innan, och stack direkt till Stars $25 (om jag nu fattat rätt). Tyckte du det var någon skillnad i motstånd, och vann du direkt från början eller tog det ett tag att anpassa sig?

 

Tycker det är tajtare spel på Stars. Har inte spelat särskilt mycket SnG's på Party, mest sporadiskt, så den största omställningen var från CG till SnG, inte från Party till Stars. Hade en nedåtsvacka på ca $200 i början, delvis p.g.a. varians, och delvis p.g.a. halvtaskigt spel, men det mesta har jag fått rätt på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite PLO i SS2, ska se vad det finns för microlimit PLO-SnG's på Stars, kanske ska köra någon sådan om dagen. Eller så skjuter jag upp det projektet lite, får se hur jag gör.

 

 

När det gäller mitt vanliga spel så ska jag återigen fundera lite över stop-n-go. Känns som att det ligger en hel del värde där, kan nog få bort en del händer som skulle slagit mig om vi ser fem kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller mitt vanliga spel så ska jag återigen fundera lite över stop-n-go. Känns som att det ligger en hel del värde där, kan nog få bort en del händer som skulle slagit mig om vi ser fem kort.

 

Det var en rätt bra diskussion om stop-n-go i en tråd på 2+2 rätt nyligen. Finns med i det senaste SSNL-digest:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En massa svar på mina frågor

 

Ett stort (men något sent) tack för de utförliga svaren!

 

Funderade på det du sa ang turbo/vanlig resp Stars/Party-struktur. Du föredrog turbo bl a för att hinna spela mer och på så sätt få bättre värde/h. Men går inte turbo och grunda startstackar lite hand i hand? Föredrar man det ena borde man väl föredra det andra, och tvärtom. Eller tänker jag fel?

 

Sen undrar jag lite hur du tycker att PO funkar för SnG-spelare. Har PT idag och är väl halvnöjd, har du provat båda så du kan jämföra ur ett SnG-perspektiv? Diskuterade ju i en annan tråd med dig problemet att mäta aggression när den är spridd på blindsnivåer, men det har man ju med båda programmen. Men i övrigt?

 

Kikade lite i Stars-lobbyn, och fick intrycket att det tog minst dubbelt (antagligen tredubbelt) så lång tid att få igång en 25+2 turbo där som en 33+3 speed på Party Poker. Undrar varför, spelarantalet är ju ungefär detsamma, plus att Stars ju är lite av en turneringssida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite PLO i SS2, ska se vad det finns för microlimit PLO-SnG's på Stars, kanske ska köra någon sådan om dagen. Eller så skjuter jag upp det projektet lite, får se hur jag gör.

 

Skjuter upp det där lite.

 

 

När det gäller mitt vanliga spel så ska jag återigen fundera lite över stop-n-go. Känns som att det ligger en hel del värde där, kan nog få bort en del händer som skulle slagit mig om vi ser fem kort.

 

Gjorde bara någon enstaka igår, hittade inte särskilt många bra tillfälle. För det mesta är det ju jag som höjer, folk är så jäkla passiva. Men jag ska hålla utkik idag också så att jag börjar bli van vid att tänka på det, jag är så himla inkörd i ställ/fold-mode just nu.

 

När det gäller mitt vanliga spel så ska jag återigen fundera lite över stop-n-go. Känns som att det ligger en hel del värde där, kan nog få bort en del händer som skulle slagit mig om vi ser fem kort.

 

Det var en rätt bra diskussion om stop-n-go i en tråd på 2+2 rätt nyligen. Finns med i det senaste SSNL-digest:et.

 

Tackar, där stod mest angående CG iofs, eller rättare sagt påstflåpp-spel, men det är ju nyttigt det också.

 

 

Kanske ska tagga ner lite med aggressiviteten, har ju börjat tänka lite mer på image och känt att mitt spel har förbättrats, men jag behöver nog jobba lite mer på det. Kanske ska minska ner på stjälandet när folk har limpat också, tycker jag får syn så ofta av någon miffo-hand... Å andra sidan så leder jag ju oftast när jag får syn, så det kanske bara är lite taskig varians där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på det du sa ang turbo/vanlig resp Stars/Party-struktur. Du föredrog turbo bl a för att hinna spela mer och på så sätt få bättre värde/h. Men går inte turbo och grunda startstackar lite hand i hand? Föredrar man det ena borde man väl föredra det andra, och tvärtom. Eller tänker jag fel?

 

Du menar för att jag sa att jag gillar turbo men samtidigt sa att jag föredrar Stars struktur framför Partys? Till viss del går de väl hand i hand, men det får ju inte vara föör brant struktur. Det jag gillar är shortstack-spelet där man inte är så många kvar, kanske 4-5 st, max 6, och om strukturen är för brant så sitter man 10 pers runt bordet när blindsen är på 4000/8000 och alla har 0.25xbb i stacken liksom. Inte riktigt, men nästan... :) Nackdelen med Stars på det sättet är att folk är så passiva, ibland kan man ha två monsterhänder uppe mot varandra som sitter och duttbetar, eller så limpar de in på knappen med A5 och sedan checkas det ner till river mot en hand som eventuellt hade synat en all-in om A5 hade ställt. Det blir inga konfrontationer så inga spelare faller bort. Och när det väl blir konfrontationer så envisas mellanstackarna med att släppa in kortstackarna igen genom något tomtespel, och vips så har alla lika grunda/djupa stackar igen... :?

 

 

Sen undrar jag lite hur du tycker att PO funkar för SnG-spelare. Har PT idag och är väl halvnöjd, har du provat båda så du kan jämföra ur ett SnG-perspektiv? Diskuterade ju i en annan tråd med dig problemet att mäta aggression när den är spridd på blindsnivåer, men det har man ju med båda programmen. Men i övrigt?

 

Jag tycker PO är helt ok, föredrar den starkt framför PT, just ur ett SnG-perspektiv kan den nog förbättras lite (t.ex. visa stats för aktuell blindsnivå) och det har jag tagit upp med :c: Fredrik Ericsson, han sa att det ligger på deras "att göra"-lista.

 

Kikade lite i Stars-lobbyn, och fick intrycket att det tog minst dubbelt (antagligen tredubbelt) så lång tid att få igång en 25+2 turbo där som en 33+3 speed på Party Poker. Undrar varför, spelarantalet är ju ungefär detsamma, plus att Stars ju är lite av en turneringssida.

 

Går ju fortare på Party, men det går ju knappast långsamt på Stars heller. Jag tror att det har att göra med att Stars-spelarna är spridda på flera olika spel eftersom det finns ett något större utbud på Stars.

 

För en jämförelse mellan Stars och Party från 2+2, se här (finns ytterligare en länk i det första svaret).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker PO är helt ok, föredrar den starkt framför PT, just ur ett SnG-perspektiv kan den nog förbättras lite (t.ex. visa stats för aktuell blindsnivå) och det har jag tagit upp med :c: Fredrik Ericsson, han sa att det ligger på deras "att göra"-lista.

 

Tror jag ska ställa in PO lite annorlunda, just nu täknas alla som har mindre än 30% flops seen som tajta, blir ju lite skillnad på om de har 27% och om de har 9%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans muppspel. Nej årets... minst...

 

Level I (10/20)

Seat 1: Myssion (1500 in chips)

Seat 2: lioudi (1460 in chips)

Seat 3: theninesix (1700 in chips)

Seat 4: yotekiller (1500 in chips)

Seat 5: MichaR711 (1500 in chips)

Seat 6: robzkl (1460 in chips)

Seat 7: Kaday (1380 in chips)

Seat 8: mountchipmor (1500 in chips)

Seat 9: HTownKid23 (1500 in chips)

theninesix: posts small blind 10

yotekiller: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:Kh::Jh:]

MichaR711: folds

robzkl: folds

Kaday: folds

mountchipmor: folds

HTownKid23: folds

Myssion: raises 60 to 80

lioudi: calls 80

theninesix: calls 70

yotekiller: folds

*** FLOP *** [:5d::3c::Kd:]

theninesix: checks

Myssion: bets 175

lioudi: calls 175

theninesix: calls 175

*** TURN *** [:Ks:]

theninesix: bets 100

Myssion: raises 275 to 375

lioudi: calls 375

theninesix: folds

*** RIVER ***[:2d:]

Myssion: bets 870 and is all-in

 

Här steeeeeeeker han ett bra tag...

 

lioudi: calls 830 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

Myssion: shows [:Kh::Jh:] (three of a kind, Kings)

 

lioudi: shows [:8s::5s:] (two pair, Kings and Fives)

 

Myssion collected 3295 from pot

 

 

:roll::shock::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans muppspel. Nej årets... minst...

 

Och du

.

 

:lol:

 

 

 

Det är manligt att gråta ju. :)

 

 

-----------

 

 

Grillade lite körv med potatissallad igår. Eller, körven grillade vi, potatissalladen hade vi bredvid, ogrillad. Iallafall så blev jag tokmätt, men ändå så ska man fortsätta proppa i sig liksom. Någonstans i bakhufvudet hör man mamma: "Tänk på barnen i Afrika!". Vad är det för ett jäkla uttryck egentligen...? :? Isåfall ska man ju låta bli att äta upp maten och skicka den i en säck till afrika, inte sitta här och proppa i sig... Eller är det kanske så att för varje körv man äter trots att man är mätt så överlever ett afrikanskt barn som annars skulle ha svultit ihjäl...?

 

När jag vinner lite mer ska jag iaf skänka en viss del av vinsten till välgörenhet, då har man dessutom samvete att lämna mat på tallriken, två flugor i en smäll. :)

 

 

(Kanske ett känsligt ämne att skämta om, hoppas ingen tar illa upp (att jag ska skänka pengar till välgörenhet var inte ett skämt dock).)

 

 

-------------

 

Igår gick spelet helt ok, spelade ca 25 st och plussade ca $275. Tyckte att jag taggade ner lite grann på aggressiviteten, men blev trots det kallad för både maniac, clown och chip splasher... Jag bara skrattar åt idioterna... :lol:

 

Stop-n-go blev det inte mycket av, har som sagt hjärnan i räjs/fåld-mode, och när jag väl tänker på det så ogillar jag situationen lite... Får jobba mer på det helt enkelt, tror där ligger en del värde där. Sedan händer det ju inte sådär fruktansvärt ofta att någon höjer när man sitter i blindsen, gör de något så limpar de, och då blir det jag som får ta initiativet istället.

 

 

Har läst lite i HoH Vol. II också, om korstack-spel och inflection points, finns lite intressanta grejer att ta till sig, sedan får man anpassa tänket till SnG-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnen i afrika kommentaren är väl mer åt att man skall äta upp maten

Går det ut på att man ska äta upp maten fort så att de svältande barnen inte kommer och tar den eller? Har aldrig förstått logiken i det där. Sen känns ju tanken på en stackars liten batting med pinnben och svullen mage extremt oaptitlig, så det får ju snarast motsatt effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans muppspel. Nej årets... minst...

 

Och du

.

 

Tackar othello!

Jag såg slutet på American Idol 2006 igår (efter det jättebraiga progammet "mellan Himmel och Jord") och det var just det avsnittet (final tror jag, tittade inte så noga). Så när inzoomingen på gråtande snubben var kände jag igen honom men kunde inte placera honom. Lite dåligt av mig att inte känna igen Myssion, faktiskt... sorry!

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...