Gå till innehåll

IRL-tilt och dumpad av tjejen


Klyka

Recommended Posts

Dessutom ska vi bli bättre på att göra saker tillsammans. Inte äta framför TV:n längre, tex, så att man umgås under måltiderna. Och ut o aktivera oss. Gör vi saker tillsammans så byggs nog inte såna frustrationer upp

 

Tips! Om du känner att du har tid, ork och lust. Köp hund! Lägenheten/huset fylls med ovillkorlig kärlek och det är djävligt mysigt att gå kvällspromenader på sommaren. (mindre kul på vintern men funkar det med)

 

Varning dock för det tidskrävande momentet och att man låser upp sitt liv mycket mer än vad man tror.. tom åka till IKEA kräver planering..

 

Men det är värt det!!¨

 

/Neo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips! Om du känner att du har tid, ork och lust. Köp hund! Lägenheten/huset fylls med ovillkorlig kärlek och det är djävligt mysigt att gå kvällspromenader på sommaren. (mindre kul på vintern men funkar det med)

 

Varning dock för det tidskrävande momentet och att man låser upp sitt liv mycket mer än vad man tror.. tom åka till IKEA kräver planering..

 

Men det är värt det!!

Usch, då tycker jag nog att han borde skaffa katt istället. De ger kärlek om man gjort sig förtjänt av det (precis som det ska vara), är helt underbart mysiga, man kan gå ut på promenad med dem i sele på sommaren när man orkar, och man behöver inte planera några IKEA besök eftersom de klarar sig hemma några timmar själva. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, då tycker jag nog att han borde skaffa katt istället. De ger kärlek om man gjort sig förtjänt av det (precis som det ska vara), är helt underbart mysiga, man kan gå ut på promenad med dem i sele på sommaren när man orkar, och man behöver inte planera några IKEA besök eftersom de klarar sig hemma några timmar själva. :)

 

Har alltid haft katt innan.. träffade tjej och fick hund på köpet.. ;) går inte jämföra.. f ö anser jag att det är djurplågeri att gå med katt i sele.

 

Synd då att inomhus katter luktar kiss (i hela lägenheten) :?

 

Finns en vit sant som ser ut som kristaller. ganska dyr, typ 100 spänn.

räcker i ca 14 dagar.. garanterat luktfritt även med hankatt. värd varenda krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu var det en månad sen jag blev tillsammans med flickvännen (igen) och 1,5 år sen vi blev tillsammans från första början.. Svårt att veta hur man ska räkna..

 

Nåja. Läste tråden igen. Dum idé, det gjorde ont. Allt verkar dock bra mellan oss nu, fast man bär det ju med sig än. Känns inte lika tryggt längre.. Det har blivit jobbigare liksom.

 

Var snälla mot era respektive. O snacka med dem. O umgås.

 

Ush nu blev jag sentimental

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske ar bra att det inte kanns lika tryggt langre? Atminstone for en tid framover. Att ta varandra for givet ar aldrig bra. Och att du annu inte mar helt bra efter det har ar val bara ett tecken pa att du/ni maste jobba mer pa forhallandet innan det blir riktigt bra. Sa var tacksam for och lyssna pa dina kanslor sa loser det sig! :D

 

Av nagon konstig anledning kandes det som att jag nyss skrev en insandare till Kamratposten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är en luckycheese. Jag är både tiltad och utan min ordinarie flickvänn :(

Japps, jag kom billigt undan...

 

Det kanske ar bra att det inte kanns lika tryggt langre? Atminstone for en tid framover. Att ta varandra for givet ar aldrig bra. Och att du annu inte mar helt bra efter det har ar val bara ett tecken pa att du/ni maste jobba mer pa forhallandet innan det blir riktigt bra. Sa var tacksam for och lyssna pa dina kanslor sa loser det sig! :D

 

Av nagon konstig anledning kandes det som att jag nyss skrev en insandare till Kamratposten...

Även KP kan innehålla stora ord av visdom! Så är det, man ska inte ta varandra för givna. Sjukt farligt, och det var ju just det som gjorde att det blev som det blev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

precis detta har just hänt mig nu. Tjejen som jag haft i nästan 4 år och som sambo i 2 år säger att hon skall flytta för å få var själv ett tag. Å att hon inte orkar med att jag iten bryr mig och festar för mkt osv. Har sett varningsklockorna ett tag men inte trott på dom riktigt. Man ångrar verkligen att man tagit allt för givet och att man har samma tur som dej att hon tar en tillbaka. Ni är väl fortfarande ett par hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi e fortfarande ett par, tackar som fragar. Hoppas att det loser sig for dig, sjukt jobbigt nar sant har hander. Nu for tiden blir jag verkligen ledsen nar jag hor sant har, o tom. filmer kan fa mina ogon att taras. Lycka till.

 

Forsok komma pa vad du gjort fel. Forsok sen fa henne att tro pa att det verkligen ar nagot hos dig som andrats..

 

Lycka till, hoppas de gar bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
20 minuter före tolvslaget på nyårsafton firade vi vårt tvåårsjubileum.

 

Vi har blivit mkt stabilare. Mer harmoniska o bråkar inte alls som förr.

 

Liten follow-up.. :)

 

Alltså... att man firar årsdagar osv är ju bra. Det blir lite teambuilding över det. Men att ha exakta klockslag, är inte det lite analt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... att man firar årsdagar osv är ju bra. Det blir lite teambuilding över det. Men att ha exakta klockslag, är inte det lite analt?

 

Borde vara något sånt typ av jubileum för att man ska krävas, (eller inte kunna glömma), att komma ihåg det på minuten när. *Harkel*.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...