Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

hej svejs

 

Jag funderar på att köpa en 30" skärm och jag undrar vilken skärm ni skulle rekommendera. Jag beställde nyligen en 24" skärm från IT-service, men efter att ha fått väntat i över 3 veckor på leveransen så tröttnade jag och har nu avbesällt den. Så, ja vad rekommenderar ni och varifrån ska jag beställa ifrån så man får en hyffsat snabb leverans? Orkar ju inte vänta ytterliggare 3 veckor!!! 8-)

 

 

En sak till. Varför är det sådan stor prisskillnad på vissa 30" skärmar? Är det någon skillnad på dem? Tacksam för svar! :-)

 

Hej,

 

jag har följande och grymt nöjd på alla sett och vis!

Dyrt, ja men det är värt det.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=138061

 

MVH

Lamby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för hjälpeN! :-)

 

 

Jag beställde dells 30" skärm som hade ett extra erbjudande som gick ut idag!

 

 

Att skärmen är svart och inte silver, påverkar det nått? Jag har hört att det ska vara skönare för ögonen om skärmen är silverfärgad, men är det skitsamma? Inte så stor skillnad, va? Tack!

 

 

 

 

//////RIVERKLONK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om en 24" Acer:

 

http://www.mrpc.se/prod_view.php?product=120&lastparent=58

 

6k är ju billigt iaf. Hur mycket skada gör det att det bara är analog ingång? Känns gammalt. Blir det flimmer?

 

Tanken med 1920*1200 är att jag ska kunna ha fyra 800*600 (brukar de väl vara?) med MSN bredvid, eller sex bord med inte så mkt överlapp.

 

Tack!

 

EDIT: Hittade den nu för 5k SEK.

 

jag skulle alldrig köpa en skärm med bara analog ingång. Tycker det blir en märkbar skillnad på min skärm när jag använder analog istället för digital ingång. Hur det blir med andra skärmar / datorer kan jag inte svara på men det känns gammalt med bara analogt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte riktigt hur ni kan välja dell. jag såg skärmarna jämte varandra i butik och apple är så sjukt mycket snyggare. okej, 1000kr dyrare, men 3000kr högre andrahandsvärde så ni är bara dumsnåla ändå. :twisted:

Upplevde du någon skillnad i bildkvalitet när du hade båda skärmar framför dig samtidigt?

 

Edit: Kom på en till fråga, är det någon som har en bild på hur det kan se ut med en 24" widescreen placerad mellan två stycken vanliga 20" skärmar. Bara så man får se så att de inte skiljer allt för mycket i storlek på höjden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass bra är Dells skärmar i jämförelse med de vanliga märkena som LG och Samsung? Sitter och letar efter en 19-21" plattskärm med 1600x1200-upplösning och främst är det ju Samsung SyncMaster 204B som lockar. Men jag la märke till att Dell har en skärm för runt 4,5-5k som verkar nice med. Vad jag förstår så är det Samsungs 204B som är populärast bland de flesta pokerspelare, men hur är Dells skärm jämfört med den? Går det att få den billigare än vad det står på Pricerunner?

 

Samsung SyncMaster 204B

Dell UltraSharp 2007FP

 

Jag kör med dubbla "Dell UltraSharp 2007FP 20.1-inch Black Flat Panel". Hur de är jämfört med Samsungs skärmar har jag ingen aning om, men jag har svårt att tro att det skulle skilja så där väldans mycket mellan dem. Jag valde ärligt talas Dell skärmarna mest för att jag tyckte de var snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplevde du någon skillnad i bildkvalitet när du hade båda skärmar framför dig samtidigt?

 

Edit: Kom på en till fråga, är det någon som har en bild på hur det kan se ut med en 24" widescreen placerad mellan två stycken vanliga 20" skärmar. Bara så man får se så att de inte skiljer allt för mycket i storlek på höjden.

 

ljusstrykan är iaf svinhög på båda. man får nästan sänka den för det ska bli behagligt ibland.

 

sägs att dell har bättre kontrast men apple är bättre kalibrerad så alla som jobbar med foto brukar välja apple.

 

dell har väl minneskortläsare. apple har mycket snyggare nätagg, och bara en kabel till skärmen. vilket också är trevligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av sorkenkk viewpost.gif

Hur pass bra är Dells skärmar i jämförelse med de vanliga märkena som LG och Samsung? Sitter och letar efter en 19-21" plattskärm med 1600x1200-upplösning och främst är det ju Samsung SyncMaster 204B som lockar. Men jag la märke till att Dell har en skärm för runt 4,5-5k som verkar nice med. Vad jag förstår så är det Samsungs 204B som är populärast bland de flesta pokerspelare, men hur är Dells skärm jämfört med den? Går det att få den billigare än vad det står på Pricerunner?

 

Samsung SyncMaster 204B

Dell UltraSharp 2007FP

Jag kör med dubbla "Dell UltraSharp 2007FP 20.1-inch Black Flat Panel". Hur de är jämfört med Samsungs skärmar har jag ingen aning om, men jag har svårt att tro att det skulle skilja så där väldans mycket mellan dem. Jag valde ärligt talas Dell skärmarna mest för att jag tyckte de var snyggare.

 

 

Och jag kör Quadro Samsung, jag har heller ingen aning hur dom står sig mot varanda ... det är väl inte så många som äger en av varje... ,man köper väl samma för att de ska vara givakt på skärmraden :)

Jag är nöjd med mina...

Ska man lira nå action dataspel, så kan det väl skilja nåt på tex respons tid, men jag kollade inte ens nåt sånt då jag skulle ha dom till poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej svejs

 

då har man köpt 30" skärmen som dell har/hade till salu men tyvärr så krånglar mitt grafikkort och jag kommer knappast upp till den upplösningen jag hade förväntat mig! Jag har ett Nvidia GeForce FX5600 vilket kanske är för dåligt för min skärm, eller? Isåfall, har ni några tips på något BRA grafikkort? Nu när man köpt värsta monsterskärmen så får jag nog allt ta att kosta på mig ett rätt så dyrt grafikkort, så kom gärna med tips för jag är inte så bra på sånt här! :mrgreen:

 

Jag kommer att spela spel på datorn dessutom så ett bra grafikkort önskas! :lol:

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej svejs

 

då har man köpt 30" skärmen som dell har/hade till salu men tyvärr så krånglar mitt grafikkort och jag kommer knappast upp till den upplösningen jag hade förväntat mig! Jag har ett Nvidia GeForce FX5600 vilket kanske är för dåligt för min skärm, eller? Isåfall, har ni några tips på något BRA grafikkort? Nu när man köpt värsta monsterskärmen så får jag nog allt ta att kosta på mig ett rätt så dyrt grafikkort, så kom gärna med tips för jag är inte så bra på sånt här! :mrgreen:

 

Jag kommer att spela spel på datorn dessutom så ett bra grafikkort önskas! :lol:

 

Tack!

 

Till att börja med kan du säga vilken anslutning ditt grafikkort har AGP eller PCI express.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte riktigt hur ni kan välja dell. jag såg skärmarna jämte varandra i butik och apple är så sjukt mycket snyggare. okej, 1000kr dyrare, men 3000kr högre andrahandsvärde så ni är bara dumsnåla ändå. :twisted:

 

"Vinkelfoten" på Dell-skärmarna är ju hur tuffa som helst 8-)

 

ljusstrykan är iaf svinhög på båda. man får nästan sänka den för det ska bli behagligt ibland.

 

sägs att dell har bättre kontrast men apple är bättre kalibrerad så alla som jobbar med foto brukar välja apple.

 

dell har väl minneskortläsare. apple har mycket snyggare nätagg, och bara en kabel till skärmen. vilket också är trevligt :P

 

Om man vill använda USB-hubben på Dell:en blir det två kablar... 4 usb-utgångar per skärm blir visserligen lite overkill när man kör två skärmar :) speciellt eftersom man bara använder de utgångarna för tillfälliga manicker. För hur snyggt skulle det vara att koppla in tangentbord och allting i skärmarna så att de skulle se ut som bläckfiskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej svejs

 

då har man köpt 30" skärmen som dell har/hade till salu men tyvärr så krånglar mitt grafikkort och jag kommer knappast upp till den upplösningen jag hade förväntat mig! Jag har ett Nvidia GeForce FX5600 vilket kanske är för dåligt för min skärm, eller? Isåfall, har ni några tips på något BRA grafikkort? Nu när man köpt värsta monsterskärmen så får jag nog allt ta att kosta på mig ett rätt så dyrt grafikkort, så kom gärna med tips för jag är inte så bra på sånt här! :mrgreen:

 

Jag kommer att spela spel på datorn dessutom så ett bra grafikkort önskas! :lol:

 

Tack!

 

Har själv denna skärm, ta ett geforce 8800 GTX ligger runt 5000 kroner, då kan du lira i native upplösning med.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte slå till på en 24" wide samsung, 1900*1200 eller nåt liknande. Tror ni den upplösningen ska passa poker i allmänhet? Vet ju inte vilka sajter det blir i framtiden, men sex standard 800*600 med lite smått överlapp ska väl funka bra där?

 

Hade jag varit du hade jag köpte en 20 tumms med 1900x1200.

Känns bara som den tar mer plats o inge mera upplösning.

 

Edit. Menar självklart 1600x1200.

Alldeles för tidigt på morgonen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte slå till på en 24" wide samsung, 1900*1200 eller nåt liknande. Tror ni den upplösningen ska passa poker i allmänhet? Vet ju inte vilka sajter det blir i framtiden, men sex standard 800*600 med lite smått överlapp ska väl funka bra där?

 

Tre bord på bredden:2400 pixlar, skärmen 1900 pixlar bred....så får du räkna ut hur många % överlapp de blir per bord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du hade jag köpte en 20 tumms med 1900x1200.

Känns bara som den tar mer plats o inge mera upplösning.

 

Sån har jag aldrig sett, finns det verkligen? Tror inte ens det finns 22" med den upplösningen.

 

Tre bord på bredden:2400 pixlar, skärmen 1900 pixlar bred....så får du räkna ut hur många % överlapp de blir per bord :)

 

Yep :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...