Gå till innehåll

FLT - Rätt o raisa här?


Kenan83

Recommended Posts

Party Poker 10/20 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Qheart.gif, Kheart.gif.

UTG calls, 1 fold, Hero raises, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Flop: (8 SB) Aheart.gif, Qclub.gif, 7heart.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG bets, Hero raises, SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Turn: (7 BB) 5diamond.gif(3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

River: (10 BB) 5heart.gif(3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

Final Pot: 13 BB

 

Är lite fundersam ang. mitt raise på floppen, antar att jag blev rädd för A och ville se vem som har den.

 

UTG är en tomte som har synar ner mig med A hög, så hans bet betyder inte så mycket.

 

Borde jag checkat på turnen?

 

Känns som om jag spelade denna handen helt fel :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var en bra raise på floppen eftersom att du både hade färgdrag och mittpar med bra kicker.

 

Ang. betten på turn så hade jag nog checkat, men det är min spelstil, andra gillar ju att semibluffa stort i samma läge. Overall tyckte jag du inte gjorde några större missar faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra spelat men du bör nog ta gratiskortet på turnen då sb förmodligen har ett dåligt A när han kallsynar 2 bet på floppen där. Ta gratiskortet och se glad ut finns ju inte så många kort som är farliga på rivern (som inte redan har dig slagen nu isåfall). Skall ju vara om typ UTG semibluffade floppen med en hålpipa eller något sådant. Så där kan du släppa gratiskortet då du troligtvis ligger efter, visst beta turn och ta en gratis showdown om du inte träffar mer är ju ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra flopphöjning. Ta gratiskortet på turn - det ger också en möjlighet att dina motståndare kommer att försöka bluffa på river då du får en chans att höja när du får in din färg.

 

(UTG höjer inte, han betar - det har mycket mindre betydelse.)

 

 

mm du har helt rätt, det var så jag borde gjort. Anledningen att jag bettade på turnen va att jag trodde at fi kunde släppa sin Ax där och jag kunde ta potten direkt. Men check hade nog varit ett bättre alternativ.

 

Skrev fel ang UTG, ändrar direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du spelar den bra. Själv skulle jag antagligen slängt AX när du återhöjt mig på floppen och betar på turn. Antar att de har mndre respekt för din höjning just för att du sitter på knappen. På den positionen höjer ju folk preflop med lite vad som helst.

 

Beten på turn skulle jag personligen inte göra men det är nog till stor del en smaksak. Kan tänka mig att du får betydligt färre som synar när färgrisken kommer på turn, om du inte maskerat din hand som du nu gjorde med turnbeten.

 

UTG skulle mycket väl sitta med två hjärter han också. Jag menar hans bet på floppen skulle kunna tolkas så.

 

Hur skulle du göra på river om du inte sätter färgen?

 

Hur skulle du göra på river om du blir checkraisad? (Reraisa eller syna med tanke på risken för kåk. Jag kanske är lite skadad av knasiga två-outare som drar ut mig på rivern vilket skulle göra att jag övervägde att bara syna. Är det helt ubervekt?)

 

Jag spelar nästan bara fullring och har dålig kläm på hur stor skillnad det är på SH. Vad jag förstått kan second pair, top kicker vara riktigt starkt i SH, eller?[/u]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen att jag bettade på turnen va att jag trodde at fi kunde släppa sin Ax där och jag kunde ta potten direkt.

Mot en motståndare hade jag hållit med, men inte mot två.

 

En enkel tumregel (varning för enkla tumregler: de är aldrig enkla och ibland inte ens tumregler) är att checka bakom när du har outs och beta om du inte har det. Om du har svårt att veta vad du ska göra om någon check-höjer dig på turn (i denna handen måste du syna, men nu är jag lite mer generell) är det bättre att checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att flopphöjning är ok om du tar frikortet efter att SB synar två kallt på floppen. Chansen att båda sitter på drag eller att någon med en bättre hand lägger mot ett turn bett är liten. HU mot UTG hade jag bettat turn med.

 

Hur skulle du göra på river om du inte sätter färgen?

Checka igenom, två pers kan ha en bättre hand och kommer inte folda för ett bett på river om du är kvar så här långt. Chansen att folda ut ett ess här är väldigt väldigt liten.

 

Hur skulle du göra på river om du blir checkraisad? (Reraisa eller syna med tanke på risken för kåk. Jag kanske är lite skadad av knasiga två-outare som drar ut mig på rivern vilket skulle göra att jag övervägde att bara syna. Är det helt ubervekt?)

Enligt mig en enkel 3-bett. För att någon ska ha kåk (eller bättre) måste de sitta på AA, QQ, 77 eller 55. Vilka alla är väldigt osannorlika givet hur de andra gatorna har spelats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har naturligtvis rätt, även om jag med "knasiga 2-outare" snarare syftade på när någon knasboll tycker att det är smart att syna med Q5o hela vägen till rivern :) I min värld gör folk knasigare saker än så.

 

När någon satt med A8o kan ju inte heller A5s vara helt fel för de där killarna.

 

Nåja, det är nog bara jag som är lite SS-skadad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur skulle du göra på river om du inte sätter färgen?

 

 

Då hade jag blivit tvungen att folda, hade nog foldat mot en bet också.

 

 

Hur skulle du göra på river om du blir checkraisad? (Reraisa eller syna med tanke på risken för kåk. Jag kanske är lite skadad av knasiga två-outare som drar ut mig på rivern vilket skulle göra att jag övervägde att bara syna. Är det helt ubervekt?)

 

Jag skulle nog 3-betta, lite chans att någon sitter me kåk. Hade någon haft PP o träffat så hade de återhöjt på antligen floppen eler turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att flopphöjning är ok om du tar frikortet efter att SB synar två kallt på floppen. Chansen att båda sitter på drag eller att någon med en bättre hand lägger mot ett turn bett är liten. HU mot UTG hade jag bettat turn med.

Ju det är sant. Anledningen att jag bettade på turn var att jag var säker på att jag skulle få de att släppa sina Ax och ville ta potten direkt. Anledningen att jag höjde i början på floppen var för att köpa gratiskort, men eftersom ingen visade stryka så försökte jag ta potten direkt. De känses ganska svaga, och jag ville inte vänta på river utan ta potten direkt. Nu hade jag tur att de va tomtar och att jag träffade på rivern :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har naturligtvis rätt, även om jag med "knasiga 2-outare" snarare syftade på när någon knasboll tycker att det är smart att syna med Q5o hela vägen till rivern :) I min värld gör folk knasigare saker än så.

 

När någon satt med A8o kan ju inte heller A5s vara helt fel för de där killarna.

 

Nåja, det är nog bara jag som är lite SS-skadad.

 

Ju visst kan någon sitta på A5, men eftersom 5 kom på turn o rivern, så är det ganska osanolikt att någon synar min höjning med A5s utan några färgdrag alls (hjärter A låg ju ute).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det här är ett sådant där läge då det kostar ganska lite att beta om det misslyckas, men man tjänar mycket om det lyckas. Tex förlorar man i princip inget om man vet att båda har Ax och kommer att syna (man har ju ca 1/3 equity då). Däremot gör man en stor vinst om man tar hem potten utan bäst hand. Inga stora marginaler, men jag tycker man lika gärna kan skjuta igen och se om det trillar ut någon fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...