Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ pre-flop


Recommended Posts

Spelade i en turnering på Betsson igår. Jag försökte få fram handhistorien efteråt men jag märkte att jag tydligen inte slagit på loggning så alla siffror är ungefära.

 

NL Hold'em turnering $5+0.50

 

Drygt 200 personer registrerade.

 

Top 20 får pengar, vid detta tillfälle var det c:a 40 spelare kvar.

 

Medelstack c:a 8000.

 

Reads på Fi1 och Fi2; ingen, jag hade blivit flyttad till detta bord för 3-4 händer sedan. (Jag vet att en del stör sig på handhistorier utan reads, men jag tycker att när jag har reads brukar jag inte ha svårt att veta vad jag skall göra, det är när jag eller Fi är ny vid bordet de svåraste besluten kommer)

 

Blinds 200/400

 

2 spelare lägger sig

 

Fi1 (C:a 4900 i marker) höjer till 1000

 

1 spelare lägger sig

 

Hero (QQ) (C:a 5300 i marker) Höjer till 2000 (För liten raise? All-in direkt här? Jag tänker att jag skrämmer då kanske bort alla utom AA, KK och AK då. AK är den enda av de händerna jag vill ha syn av.)

 

1 spelare lägger sig

 

Fi2 (Dryg 7000 i marker) höjer till 5000

 

Alla lägger sig fram till Fi1 som synar all-in.

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släng in minst 3k efter hans raise, du har nu 1,9k kvar så varför inte trycka in allt direkt?

 

Enda anledningen till att inte trycka direkt är att få med sig någon som du har slagen för att vinna lite extra, och förhoppningsvis är det vad du gjort. Fold finns ingenstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in alla dagar i veckan utom måndag (allt går kasst på måndagar...)

Du har odds + att hur annars ska du spela om du vill vinna?

 

Fold i detta läget känns som ett otroligt dumt alternativ, då måste du trippla stacken inom några händer för att få lite pengar och risken för att du ska bli ut blindad är otroligt stor.

Har han AA/KK så finns det inte så mycket du kan göra mer än dra ut :D

 

 

Ända chansen att jag skulle lägg handen där är om det är en sattelit med 39 priser och ni är 40 kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att han hade aa/kk eftersom du postar överhuvudtaget.

 

Haha, näe precis, men det skulle i teorin också kunna vara så att jag blev utskälld i chatten och ville ha lite tröst att jag gjorde rätt...

 

Så här var det:

 

Jag synade (höjde all-in) och Fi1 hade KK, Fi2 hade AA.

 

Ett ess på turn och både jag och Fi1 åker ur.

 

När jag satt vid bordet tyckte jag det var självklart och synade utan tvekan. Det var efteråt jag började fundera på om jag gjorde rätt eftersom båda Fi hade visat stor styrka, men de hade ju båda två midre än medel i stacken så de hade väl kunnat haft mycket svagare händer.

 

Jag kämpar emot att jag ibland bestämmer mig direkt jag får handen att jag ska spela den och sen spelar jag den oavsett vad de tidigare spelarna gjort, istället för att vänta tills jag ser vad de gjort innan jag bestämmer mig. Jag var lite orolig att det var så här i det här fallet också och att jag på något sätt egentligen skulle ha förstå att någon av dem hade AA el KK, men jag ser på alla svar att jag gjorde rätt och det känns bra. Jag skulle ändå inte vara i en speciellt bra situation om jag lagt mig, med bara 3300 kvar.

 

Jag är fortfarande fundersam över min första höjning till 2000 dock.

 

Enda anledningen till att inte trycka direkt är att få med sig någon som du har slagen för att vinna lite extra, och förhoppningsvis är det vad du gjort.

 

Det var så jag tänkte, hade jag haft AK hade jag gått all-in för att helst vinna potten direkt. Men jag är inte säker här med QQ. Vad tycker ni om det? Höj till 2000 (eller mer?) eller all-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...