sankento Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 NL20 CG på expekt Är ganska ny på bordet men FI verkar vara LAG har ca 50$ vid bordet så han kanske kan spela? FI (53$) HERO (32$) Q J FI höjer som vanligt 1.2$ från MP HERO synar 1.2$ på knappen Flop Q 8 3 <---- helt okej flop mot en aggressiv spelare FI höjer 0.20$ <---- antagligen är han dålig efter en sån skit höjning HERO höjer 2$ till 2.20$ FI synar. Turn 9 FI checkar HERO höjer 5$ FI synar <----- blir lite fundersam här River 8 FI checkar igen och det känns lite som att jag är slagen så jag väljer att checka. FI slänger upp A 8 Gjorde jag ngt som helst fel i den här handen? Förstår inte hur folk kan spela så dåligt o sen bli belönade med mina pengar, eller det är kanske jag som är ute o cyklar? Citera
stackbrat Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Du inser att i 80% av fallen vinner du? edit: Med sådan flop och sådan FI dvs. Citera
serenity Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Jag hade nog spelat likadant om jag haft read att han var riktigt LAG. Generellt sett så är det för hårt med JQ men det verkar du ju redan veta, så... WP. Shit happens helt enkelt, jag tyckte att jag spelade en bra session på party, gick $22 back (4x NL25) i slutändan. Massvis med potter som jag borde ha tagit hem som jag torskade, värst var han som synade raise preflop + två pottbet med bottenpar (J6) och satte triss i sexor på rivern Citera
sankento Postad 28 April , 2006 Författare Rapport Postad 28 April , 2006 Du inser att i 80% av fallen vinner du? edit: Med sådan flop och sådan FI dvs. Jo det är jag väl medveten om det som gör mig så frustrerad. Tycker generellt att det är okej att förlora mot FI som han har T.ex AQ KQ set eller liknande, men att förlora mot uppenbara idioter gillar jag inte... Citera
Sagge Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 I rubriken undrar du vad du ska göra. Mitt svar är att föra tydliga anteckningat över dina motståndare så att du kan leta upp denna snubbe och spela mot honom igen. Du fattar väl att du ska vara glad att han spelar sådär? Citera
Ignatius Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Gjorde jag ngt som helst fel i den här handen? Förutom att du postade utgången tycker jag inte att du gjorde något fel. Och var du tvungen att skriva fi? Jag vill veta vad en sådan fisk har för nick! Citera
sankento Postad 29 April , 2006 Författare Rapport Postad 29 April , 2006 I rubriken undrar du vad du ska göra. Mitt svar är att föra tydliga anteckningat över dina motståndare så att du kan leta upp denna snubbe och spela mot honom igen. Du fattar väl att du ska vara glad att han spelar sådär? Eller så hoppar jag upp några nivåer så slipper man "idioter" som inte kan spela som drar ut o snor dina pengar Citera
asken Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 I rubriken undrar du vad du ska göra. Mitt svar är att föra tydliga anteckningat över dina motståndare så att du kan leta upp denna snubbe och spela mot honom igen. Du fattar väl att du ska vara glad att han spelar sådär? Eller så hoppar jag upp några nivåer så slipper man "idioter" som inte kan spela som drar ut o snor dina pengar Ja, gör det. Citera
Recommended Posts