Gå till innehåll

NLT - Vad ska man göra mot dessa?


Recommended Posts

NL20 CG på expekt

 

Är ganska ny på bordet men FI verkar vara LAG har ca 50$ vid bordet så han kanske kan spela?

 

FI (53$)

HERO (32$) Q :diamond: J :diamond:

 

FI höjer som vanligt 1.2$ från MP

HERO synar 1.2$ på knappen

 

Flop Q :spade: 8 :club: 3 :heart: <---- helt okej flop mot en aggressiv spelare

 

FI höjer 0.20$ <---- antagligen är han dålig efter en sån skit höjning

HERO höjer 2$ till 2.20$

FI synar.

 

Turn 9 :club:

 

FI checkar

HERO höjer 5$

FI synar <----- blir lite fundersam här

 

River 8 :heart:

 

FI checkar igen och det känns lite som att jag är slagen så jag väljer att checka.

 

FI slänger upp A :spade: 8 :diamond::shock:

 

Gjorde jag ngt som helst fel i den här handen? Förstår inte hur folk kan spela så dåligt o sen bli belönade med mina pengar, eller det är kanske jag som är ute o cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog spelat likadant om jag haft read att han var riktigt LAG.

Generellt sett så är det för hårt med JQ men det verkar du ju redan veta, så... :) WP.

 

Shit happens helt enkelt, jag tyckte att jag spelade en bra session på party, gick $22 back (4x NL25) i slutändan. Massvis med potter som jag borde ha tagit hem som jag torskade, värst var han som synade raise preflop + två pottbet med bottenpar (J6) och satte triss i sexor på rivern :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du inser att i 80% av fallen vinner du?

 

edit: Med sådan flop och sådan FI dvs.

 

Jo det är jag väl medveten om det som gör mig så frustrerad. Tycker generellt att det är okej att förlora mot FI som han har T.ex AQ KQ set eller liknande, men att förlora mot uppenbara idioter gillar jag inte... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rubriken undrar du vad du ska göra. Mitt svar är att föra tydliga anteckningat över dina motståndare så att du kan leta upp denna snubbe och spela mot honom igen. Du fattar väl att du ska vara glad att han spelar sådär?

 

Eller så hoppar jag upp några nivåer så slipper man "idioter" som inte kan spela som drar ut o snor dina pengar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rubriken undrar du vad du ska göra. Mitt svar är att föra tydliga anteckningat över dina motståndare så att du kan leta upp denna snubbe och spela mot honom igen. Du fattar väl att du ska vara glad att han spelar sådär?

 

Eller så hoppar jag upp några nivåer så slipper man "idioter" som inte kan spela som drar ut o snor dina pengar :lol:

 

Ja, gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...