Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

Tjena!

jag tänkte pallra mig ner till klubben ikväll och se vad det kan ge!

Men hur tusan går jag om vi säger att jag står vid infarten till McDonalds?

Hoppas du hittade! Punkrock_kid är min högra hand här och han är inte dålig. tyty Jimmy ;)

Mkt folk ikväll lr?

 

haha jag hade turen att kolla hemsidan precis innan jag skulle gå och där stod det att det var stängt ikväll pga bristande intresse för poker *asg* Men jag ser mig alltid som en vinnare 8-)

Ska du dit på fredag? Tänkte jag skulle ta det då istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började lite smått på NL300 igår.

Killen berättade hur stor fisk jag var typ 10 ggr i chatten pga synen preflop. Jag får ju iaf betalt när jag träffar 8-)

 

** Game ID 795349646 starting - 2006-05-17 05:54:45

** Win Down [Hold 'em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- dannyj22 sitting in seat 2 with $550.60

- mr_gnu sitting in seat 3 with $370.98

- oooust sitting in seat 4 with $259.50

- eyles13 sitting in seat 5 with $295.50 [Dealer]

- mrdawwe sitting in seat 6 with $569.11

 

mrdawwe posted the small blind - $1.50

dannyj22 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to mrdawwe: 3 of Hearts, King of Hearts

mr_gnu folded

oooust folded

eyles13 raised - $12.00

mrdawwe called - $12.00

dannyj22 folded

 

** Dealing the flop: King of Spades, 7 of Clubs, 3 of Diamonds

mrdawwe checked

eyles13 bet - $17.00

mrdawwe raised - $34.00

eyles13 raised - $119.00

mrdawwe called - $119.00

 

** Dealing the turn: Ace of Diamonds

mrdawwe checked

eyles13 went all-in - $164.50

mrdawwe called - $164.50

eyles13 shows: 6 of Hearts, 5 of Clubs

 

** Dealing the river: King of Diamonds

mrdawwe wins $592.00 from the main pot

 

End of game 795349646

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

jag tänkte pallra mig ner till klubben ikväll och se vad det kan ge!

Men hur tusan går jag om vi säger att jag står vid infarten till McDonalds?

Hoppas du hittade! Punkrock_kid är min högra hand här och han är inte dålig. tyty Jimmy ;)

Mkt folk ikväll lr?

 

haha jag hade turen att kolla hemsidan precis innan jag skulle gå och där stod det att det var stängt ikväll pga bristande intresse för poker *asg* Men jag ser mig alltid som en vinnare 8-)

Ska du dit på fredag? Tänkte jag skulle ta det då istället!

 

Haha okej, nej poker är ju inte så poppis nuförtiden.

Ja det är mkt möjligt på fredag, jag skriver i din dagbok isåfall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

jag tänkte pallra mig ner till klubben ikväll och se vad det kan ge!

Men hur tusan går jag om vi säger att jag står vid infarten till McDonalds?

Hoppas du hittade! Punkrock_kid är min högra hand här och han är inte dålig. tyty Jimmy ;)

Mkt folk ikväll lr?

 

haha jag hade turen att kolla hemsidan precis innan jag skulle gå och där stod det att det var stängt ikväll pga bristande intresse för poker *asg* Men jag ser mig alltid som en vinnare 8-)

Ska du dit på fredag? Tänkte jag skulle ta det då istället!

 

Haha okej, nej poker är ju inte så poppis nuförtiden.

Ja det är mkt möjligt på fredag, jag skriver i din dagbok isåfall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 18 +545$ 5h inkl diverse turneringar BR 10015

Slutade som bäst på 7:e plats i 19.000$ garantin, det gav 665$ som vi delade på två. Det blir att lira garantierna ikväll med.

Det har nog aldrig gått så bra som det gör nu, jag vet inte hur många dagar irad jag är plus. Om jag räknar med rakebacken så har jag redan nått mitt månadsmål redan efter halva månaden :D.

Jag kan bara säga att man helt klart tjänar på att sätta upp höga mål. Det är säkert ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 18 +545$ 5h inkl diverse turneringar BR 10015

Slutade som bäst på 7:e plats i 19.000$ garantin, det gav 665$ som vi delade på två. Det blir att lira garantierna ikväll med.

Det har nog aldrig gått så bra som det gör nu, jag vet inte hur många dagar irad jag är plus. Om jag räknar med rakebacken så har jag redan nått mitt månadsmål redan efter halva månaden :D.

Jag kan bara säga att man helt klart tjänar på att sätta upp höga mål. Det är säkert ;)

 

 

Snyggt jobbat.. Hur mycket rake har du pröjsat hittills?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 18 +545$ 5h inkl diverse turneringar BR 10015

Slutade som bäst på 7:e plats i 19.000$ garantin, det gav 665$ som vi delade på två. Det blir att lira garantierna ikväll med.

Det har nog aldrig gått så bra som det gör nu, jag vet inte hur många dagar irad jag är plus. Om jag räknar med rakebacken så har jag redan nått mitt månadsmål redan efter halva månaden :D.

Jag kan bara säga att man helt klart tjänar på att sätta upp höga mål. Det är säkert ;)

 

 

Snyggt jobbat.. Hur mycket rake har du pröjsat hittills?

En hel del :P 4260$

Hur går det för dig nu när man inte kan läsa dina resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 18 +545$ 5h inkl diverse turneringar BR 10015

Slutade som bäst på 7:e plats i 19.000$ garantin, det gav 665$ som vi delade på två. Det blir att lira garantierna ikväll med.

Det har nog aldrig gått så bra som det gör nu, jag vet inte hur många dagar irad jag är plus. Om jag räknar med rakebacken så har jag redan nått mitt månadsmål redan efter halva månaden :D.

Jag kan bara säga att man helt klart tjänar på att sätta upp höga mål. Det är säkert ;)

 

 

Snyggt jobbat.. Hur mycket rake har du pröjsat hittills?

En hel del :P 4260$

Hur går det för dig nu när man inte kan läsa dina resultat?

 

Edit - tog bort rb-snack. Vill inte bli avstängd.

 

Jodå, det går väl okej. Plus en aning i Maj utan RB, plus helt okej med RB. Känns ganska riggat för tillfället, men jag spelar bra poker så jag är nöjd. Om jag bara för igång mina två nya Samsung 20 tums skärmar så kommer jag nog ikapp dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till okok,

Lirar du miniview på Prima? Om du har 2st 20" skärmar kan du nog komma upp i 10 bord. :P

 

Kör normalt. Dock så kommer jag nog aldrig få igång mina två skärmar - helt enkelt för oteknisk.

 

Någon som känner sig manad att hjälpa mig med mina problem så får de gärna ta en titt i off-topic - "Grafikkortsbugg". PLZ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till okok,

Lirar du miniview på Prima? Om du har 2st 20" skärmar kan du nog komma upp i 10 bord. :P

 

Kör normalt. Dock så kommer jag nog aldrig få igång mina två skärmar - helt enkelt för oteknisk.

 

Någon som känner sig manad att hjälpa mig med mina problem så får de gärna ta en titt i off-topic - "Grafikkortsbugg". PLZ!

 

 

Angående miniview måste jag bara säga att Prima's miniview fönster är en estetisk fullträff i kombination med användarvänlighetens Mecka. Man har allt man behöver i en liten skärm. Normal view däremot ser förjävligt ut på alla Prima siter jag spelat på. Kommer säkert få mothugg här men whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till okok,

Lirar du miniview på Prima? Om du har 2st 20" skärmar kan du nog komma upp i 10 bord. :P

 

Kör normalt. Dock så kommer jag nog aldrig få igång mina två skärmar - helt enkelt för oteknisk.

 

Någon som känner sig manad att hjälpa mig med mina problem så får de gärna ta en titt i off-topic - "Grafikkortsbugg". PLZ!

 

 

Angående miniview måste jag bara säga att Prima's miniview fönster är en estetisk fullträff i kombination med användarvänlighetens Mecka. Man har allt man behöver i en liten skärm. Normal view däremot ser förjävligt ut på alla Prima siter jag spelat på. Kommer säkert få mothugg här men whatever.

 

Det är möjligt att man vänjer sig vid mini view, men jag känner mig inte alls bekväm med det. Normal view funkar fint för mig på 20 tums, då jag slipper överlappning helt. Med två skärmar klarar jag 8 bord lätt. Det är nog allt jag klarar av själv, så mini view känns onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 18 +545$ 5h inkl diverse turneringar BR 10015

Slutade som bäst på 7:e plats i 19.000$ garantin, det gav 665$ som vi delade på två. Det blir att lira garantierna ikväll med.

Det har nog aldrig gått så bra som det gör nu, jag vet inte hur många dagar irad jag är plus. Om jag räknar med rakebacken så har jag redan nått mitt månadsmål redan efter halva månaden :D.

Jag kan bara säga att man helt klart tjänar på att sätta upp höga mål. Det är säkert ;)

 

 

Snyggt jobbat.. Hur mycket rake har du pröjsat hittills?

En hel del :P 4260$

Hur går det för dig nu när man inte kan läsa dina resultat?

 

Oj, riktigt bra. Ett tips; kontakta Purple Lounge eller din kontakt via msn och säg att du kommer att rejka över $5500, så får du 60% RB. Normalt är det bara så att man får 60% i månaden efter man rejkat $5.5k, men det går nog att fixa för dig. GL.

 

Jodå, det går väl okej. Plus en aning i Maj utan RB, plus helt okej med RB. Känns ganska riggat för tillfället, men jag spelar bra poker så jag är nöjd. Om jag bara för igång mina två nya Samsung 20 tums skärmar så kommer jag nog ikapp ditt rejkande ;)

Tack för tipset, ska snacka med honom. Han har dock sagt att han kan fixa det till nästa månad som först om jag rakar 5000 den här.

Två 20tum låter ju lyx, själv har jag ebara en 17tum som jag lirar 8 bord på. Stressfaktorn kan bli ganska hög ;)

Du har alltså bytt nick!? Då måste det ju vara dig jag pratade med i chatten häromdagen ändå, en kille från lund som hade "din spelstil" ;) Förstår om du inte vill säga men jag ska inte tjalla hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D:D:D Månadsmålet avklarat! 12000$

Krävdes 4 timmars grind på NL300, lirade bara 4 bord och klarade faktiskt av att inte tilta. :P +2220$ på 4 timmar

Funderar på vad mitt nya mål ska bli. Kommer nog upp med det imorn Tips?

Sitter just nu och lirar $20k garantin, ligger etta med 83 spelare kvar. Allt går vägen nu, känns som att jag inte kan förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu och lirar $20k garantin, ligger etta med 83 spelare kvar. Allt går vägen nu, känns som att jag inte kan förlora.

 

Du lyckades igår i 19kn :)

Jo halvlyckades iaf. Jag har aldrig tagit hem den förut, 2:a 2 ggr. Ikväll är det dags, halkat lite nu 8:a med 58 spelare kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk otur du hade nu hela finalbordet eller från det var 6 kvar iaf, vann inte nånting...

Ja eller hur. Blev utdragen eller "re-klonkad" i varje allinsituation. Hade ganska bra grepp under hela turneringen men slutade på 5:e plats som gav 1600$, splittade det med Shermanator, så +800$ där. Helt ok ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, ska snacka med honom. Han har dock sagt att han kan fixa det till nästa månad som först om jag rakar 5000 den här.

Två 20tum låter ju lyx, själv har jag ebara en 17tum som jag lirar 8 bord på. Stressfaktorn kan bli ganska hög ;)

Du har alltså bytt nick!? Då måste det ju vara dig jag pratade med i chatten häromdagen ändå, en kille från lund som hade "din spelstil" ;) Förstår om du inte vill säga men jag ska inte tjalla hehe

 

8 bord på en 17 tums? Det går inte, du måste skoja med mig.

 

Vi har inte träffats, du är helt ute och cyklar ;)

 

Jag är inte från Lund förresten. Jag är från GBG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, ska snacka med honom. Han har dock sagt att han kan fixa det till nästa månad som först om jag rakar 5000 den här.

Två 20tum låter ju lyx, själv har jag ebara en 17tum som jag lirar 8 bord på. Stressfaktorn kan bli ganska hög ;)

Du har alltså bytt nick!? Då måste det ju vara dig jag pratade med i chatten häromdagen ändå, en kille från lund som hade "din spelstil" ;) Förstår om du inte vill säga men jag ska inte tjalla hehe

 

8 bord på en 17 tums? Det går inte, du måste skoja med mig.

 

Vi har inte träffats, du är helt ute och cyklar ;)

 

Jag är inte från Lund förresten. Jag är från GBG!

 

Jorå det funkar, sitter iofs ut då och då och får inte lite klagomål i chatten. Känner mig nästan taskig... Eller inte :twisted:

okej okej, jag är nog ute och cyklar ändå då, jag var bombsäker på att du var från Lund, måste blandat ihop dig med nån annan. haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 19 +$2695 BR $12000 6h

Jag tog ut 800$ till fickpengar som inte är inräknat. Tog även ut $4000 som jag tänker dra in en shysst bonus med på en annan Prima-sajt. Tror inte jag får snacka om bonusar i dagboken så jag låter bli att säga vilken. Rätta mig om jag har fel.

 

Jag plussade det mesta på NL300 + en turneringsklonk som gav $800.

Började lite smått på NL400, 2 h och backade $160. Det är den största nivån jag tidigare har spelat "seriöst" på (har råkat gå in och typ gulat rullen på fyllan på NL1000 en gång bl.a.). Jag känner att nu börjar det bli stora pengar för mig så jag kommer att öka bankrullekraven väsentligt innan nästa nivåbyte för att aldrig mer i mitt liv gula. Här vill jag verkligen ha hjälp. Hur många inköp ska jag ha till nästa nivå för att vara på den "säkra sidan"? Kanske en ännu viktigare fråga; När ska jag gå ner i nivå om det skulle hända? Enormt tacksam om jag får hjälp av någon som är haj på money management.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg en stund till igår efter att jag sagt hejdå i chatten och då gick det bra och du va en bit över 100K i turren!

Jävligt synd att du inte fick klonka hem den!

Tyckte jag med! Trist avslutning. Men det är bara att ta nya tag. Den turren SKA jag ta hem snarast 8-)

Har inte bestämt mig om det blir klubben ikväll, blir väl i sista sekunden, kommer sova hela dagen. Min dygnsrytm är inte vad den bör vara.

Skriver i din dagbok ifall det blir av iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...