Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan inte fatta att du har sådana extrema swings. Jag har under mina senaste 500 redovisade pokerdagar mestadels spelat nl400-1000. (åtminstone 80% av dagarna)

 

Under dessa 500 dagar har jag 13 dagar som jag vunnnit över 1k$ och 6 dagar som jag förlorat över 1k$. Dock 72 dagar med +500$ och 18 dagar med -500$.

 

Sen ser man dig här med 4k upp ena dagen och 8k ner nästa etc. Jag hade aldrig klarat av den stressen. Hoppas du grejer det bättre än vad jag skulle gjort.

 

Visserligen brukar jag sluta ganska omgående när jag antingen blir nöjd med en vinst eller sur över en förlust.

 

Lycka till i fortsättningen.

 

Jag har en så aggressiv spelstil. På tok för aggressiv för mitt eget bästa har jag kännt sista tiden.

Dessotum tänker jag helt tvärtom när jag vinner/förlorar en stor pott. Måste vinna mer :D / Måste vinna tillbaka :shock: Till varje pris!

Jag fick ett förslag om stoploss igår (har iofs fått det förut och försökt men inte tagit det på så stort allvar och fortsatt ändå). Nu tänker jag köra med det. Typ regel NR1! Förlorar jag 3 inköp slutar jag direkt.

 

Lycka till du med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hade flyt mot mig i 19k garanatin, KK vs 22 all in pre flop du träffa 2:an :P och då var en 77:a med oxå i all in:en

 

8-)

 

vinst där så hade man varit med i matchen på allvar :(

 

Den var snyggt spelad av dig. Du lyckade få in både 77 och 22 haha Lite otur där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkra källor som avslöjar att det var skottning på 5/10 inräknat i det där 8k backet. Jag hittade stenen under soffan dawwe, säkert hunden som släpat in den. Jag laddar den med lite badbeats innan du får tillbaka den :)

 

Hoppas det går bra inatt, det där med en stoppkloss är nog bra, men jag tror att 3 inköp kan påverka din spelstil lite för mycket, jag skulle nog ta 4-5 i alla fall om jag var du. Du får prova dig fram tills du känner dig bekväm helt enkelt. Jag provade själv att spela så ett tag, insåg ganska snabbt att det inte förbättrade mina brister, utan försämrade mina possitiva egenskaper. funkar inte 3 inköp nått bra, prova 2, funkar inte det, prova 4 osv. :)

 

gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en så aggressiv spelstil...

Typ regel NR1! Förlorar jag 3 inköp slutar jag direkt.

 

Lycka till du med!

 

Om man har en looseaggresiv spelstil som du tycker jag att 3 inköp back är tok för liten. En vanlig tight spelare kan förlora 3 inköp på missflyt...

 

Antingen tycker jag att du höjer din stoploss gräns till ungefär 5-6 inköp om du väljer att fortsätta med nuvarande spelstil. Eller så kan du välja att spela ett visst antal händer per session och fullständigt skita i resultatet och koncentrera dig på att endast spela bra poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en så aggressiv spelstil...

Typ regel NR1! Förlorar jag 3 inköp slutar jag direkt.

 

Lycka till du med!

 

Om man har en looseaggresiv spelstil som du tycker jag att 3 inköp back är tok för liten. En vanlig tight spelare kan förlora 3 inköp på missflyt...

 

Antingen tycker jag att du höjer din stoploss gräns till ungefär 5-6 inköp om du väljer att fortsätta med nuvarande spelstil. Eller så kan du välja att spela ett visst antal händer per session och fullständigt skita i resultatet och koncentrera dig på att endast spela bra poker.

 

Ligger en del i det där, 3 inköp som jag föreslog passar nog mig bättre. Att sätta upp antal spelade händer per dag är nog också en bra grej, men man får ju vara lite flexibel o sluta tidigare om man känner man tiltar eller sluta senare om det går bra och det finns fint värde vid borden.

 

Jag har försökt göra det lite det senaste och inte bry mig om resultatet under sessionens gång men det går väl sådär, hittills iaf ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tok för mycket back nu. Jag har gått från $28000 till $11-12000 på ca en vecka (Har som sagt lite utspritt på andra siter). I förrgår efter pokerpasset beslutade jag mig för att ta en liten semester på några dagar, fram till 1 juli. Första gången det händer att jag gör det (längre än 1 dygn) på ungefär ett halvår. Jag hör själv hur illa det låter :P . Det känns iallafall otroligt skönt. Pga pausen fick jag också en "snilleblixt". Jag ska börja om helt igen som jag gjorde för 2 månader sen och se efter om jag kan bygga upp det igen på samma sätt. Lyckas jag kommer det kännas riktigt bra. Tror inte att det kommer att bli några problem. Jag kommer förhoppningsvis ha lärt mig en hel del av mina misstag under de här 2 månaderna som gått. Hoppas på lite mindre svängningar nu.

Jag kommer att lägga en del av det som har varit speltid tidigare på teori och plugga. Börjar med The Theory of Poker med David Sklansky som jag har hört ska vara guld värd i bokhyllan :) . Funderar på att ha en regel på att läsa kanske 30 min före varje session för att varje gång ha nåt konkret att jobba på så jag hela tiden växer maximalt som pokerspelare.

Vad tros om det?

Ang. stoploss har jag lyssnat på vad ni har sagt och jag tycker det låter riktigt vettigt, kommer börja med 6inköp och se hur det funkar.

Jag kommer snart att skriva ett inlägg med mina nya regler och mål för juli osv.

Ett problem nu är var och hur jag ska lyckas spara på resten av rullen på ca $7500. (En del kommer att gå åt på diverse saker, slipper ju iaf ta ut nån lön då)

Jag har kommit över förlust/tilt-perioden nu och är riktigt laddad för att sätta igång igen på NL100 den 1:e juli (lördag) med $3000.

 

PS Jag kommer att bygga upp den snabbare den här gången DS 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig dagbok david hoppas att juli månad går bra för dig o att du lyckas med dina mål :)

 

GL :D

Tack så mycket! :) Jag läste faktiskt igenom din dagbok igår. Kul att se en tjej som skriver, den kommer att läsas!

Lycka till Sarah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu (1 juli) startar jag om på nytt på Purple lounge (Prima) med 3000$.

Följer dessa krav:

0-6000 NL100

6000-9000 NL200

9000-12000 NL300

$12000 osv NL400

Mina nya disciplinregler:

1. Stoploss på 6 inköp

2. Koncentration, ha kul! Sluta spela/byta sajt/göra något annorlunda om det blir enformigt

3.Förbereda mig inför varje session med att läsa i minst 30 min

 

(Kommer att fylla på fler vartefter) Uppskattar tips.

 

Jag börjar om från $3000 som förra gången men denna gång skuldfri :D efter två sköna månader.

Mitt första mål: BR på $12000 1:a augisti Siktar lågt ;)

 

Dags för nytändning!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du kommer klara av att gå ner i nivå utan problem dawwe, det kan dessutom vara nyttigt, sen har du ett par tusen o skjuta till när du vill gå upp i nivå, eller börja om med om du eventuellt skulle gula. Det är ett moget beslut du tar.

 

Grattis till turre vinsten också, ett skönt tillskott.

 

Lycka till med omstarten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet hur såna här bad streaks känns när man förlorar en alltför stor del av sin bankroll. gjort det själv, hade nyss en period jag tiltade exakt varje gång jag satte mig ner vid pokerborden. kan relatera extra mycket då jag själv spelar eller spelade extremt aggressivt på 2,4 NL.

 

börja om, diciplin, orka lägga sig när man vet man ska, sluta aggra när man får syn varje hand, osv... ska själv komma igång efter min paus\semester.

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...