Gå till innehåll

NLT - AJs floppar top 2 par


Recommended Posts

vet inte var HH sparas på World Poker Exchange (började spela där idag)

 

Full ring med 10 spelare och 0.50/1$ NL

 

Min Stack är på 40$

 

Spelare 1 - XX

Spelare 2 - XX

Jag - A :diamond: J :diamond:

 

Spelare 1 - Limp

Spelare 2 - Limp

Jag - Raise 3xBB

 

Spelare 1 - Syn

Spelare 2 - Syn

 

Flop

A :spade: J :club: 6 :diamond:

 

Spelare 1 - Check

Spelare 2 - Check

Jag - Check

 

Tror jag har bästa handen inga drag ute osv så jag checkar ihop om att dom betar ut på turn för att bluffa.

 

Turn

7 :diamond:

 

Spelare 1 Raise 10$

Spelare 2 Fold

Jag - Reraise +10

 

Spelare 1 Syn

 

River

K :spade:

 

Spelare 1 ALL-IN

Jag - Syn (hade 17$ kvar i stacken)

 

Var det här Bra//Dåligt spelat? eller vad skulle jag göra för att optimera spelet

 

SHOWDOWN + LITE ..........

Han visar upp AK och tar poten... roligt när hans hand hade 5% chans att vinna poten efter turn, och näven flyger rutinerat in i skärmen följt av lite standard whine whine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har helt och hållet slutat att slowplaya bra träffar. Som föregående talare skrev så vill man ha betalt för sina träffar och inte låta några gratiskort komma. Har blivit utdragen alltför många gånger genom att ge gratiskort. Beta åtminstone halvpott på floppen. Får du syn då och han sen betar som han gör när nästa kort kommer, då är det läge att ta sig en funderare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, men om jag inte hade varit pre-flop raiser då skulle väll en check inte varit fel

 

Utan att beta har du ingen aning om var du står. Checkar du och fi betar då får du vara beredd på att släppa handen. Eftersom FI checkar och sen betar får du ta för givet att han har nåt som han slowplayat eller så träffade han nåt. Kankse hade mittenparet och träffade tvåparet. Eftersom du inte betade släppte du det initiativ du tog preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet tror jag att du ska betta. Du vill ha in hela stacken förståss på något sätt men här tror jag att den enda rimliga chansen att få in stacken är att någon har ett A.

Antingen har någon det och det är ju bra för dig eller så har dom förmodligen ett par eller ett drag. Dessa händer kommer inte att bluffa särskilt ofta tror jag och de kommer att lägga sig mot varje bet såvida de inte träffar! set. stege. Så bet på flopp. Det är ju 2 opps så chansen ökar att du ska bli utdragen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag skulle ha varit först i Postion efter flopen och inte vart den som pre-flop raisade skulle en check vart rätt spel då?

 

För att sem CheckRaisa och få alla Svaga Äss att lägga sig eller varför??

 

Jag tror inte AK hade släppt om du bettat flopp utan antagligen synat för att ReRaisa turn alt. ReRaisat redan på floppen.

 

 

Lika bra att betta ut.

 

Som Brut sa:

Har han ett Äss kommer han antagligen vara med i Potten, har han något sämre så kommer endast pengarna in om han träffar bättre d.v.s. Stege eller Set.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise 5-6bb preflop (beroende på limparna!), 1/2-3/4 pott på flop, allin turn.

Så spelar man starka händer i lowlimit games, aldrig någonsin slowspela såvida du inte har fyrtal, straightflush eller så möjligen.

 

5-6x BB kan man väl inte köra om man entra poten typ bara om det är 2 eller mer limpers i poten innan man kan trycka så hårt eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowplaying rekommenderas bara om du har en hand som vinner även om motsåndaren sätter sitt drag, t ex toppkåken eller fyrtal. Om någon då drar in färg eller stege kan du vinna en del. Men inte ens då är det säkert att du maximerar vinsten genom slowplaying.

 

Slowplaying rekommenderas däremot inte om du har en hand som förlorar om motståndaren sätter sitt drag, t ex två par. Om motståndaren drar in färg eller stege förlorar du hela stacken. Om hans drag missar vinner du dock inte så mycket eftersom han inte har något att beta med.

 

Om du hoppas på att inducera en bluff så blir detta ofta mer sannolikt om potten redan är stor, d v s om du inte har slöspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, men om jag inte hade varit pre-flop raiser då skulle väll en check inte varit fel

 

Utan att beta har du ingen aning om var du står.

 

Jo, han vet att han har topp-2 med en short stack=all in oavsett action.

 

Hade en spelare till vänster om honom varit pre-flop höjare ser jag inget fel i att check-raisa den här floppen. Kom ihåg att "Hero" har en short stack och bör få syn av de flesta A FI kan ha.

 

I det här fallet bör man dock betta floppen skulle jag tro. Men att slowplay "aldrig" är bra är en klyscha och stämmer inte. T ex i det här fallet hade han ju inte blivit mindre utdragen av att betta floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog säga, kasst spelat av er båda, men fi har mer tur än dig... så många händer man torskar på o slowspela...(jag iaf) så jag betar oftast ut direkt, isf slowspel...

 

 

menmen, mer otur som sagt, kanske mer än dåligt spelat...

 

edit, med tanke på resultatet var det förresten kunglit spelat av fi, totalt oväntad hand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog säga, kasst spelat av er båda, men fi har mer tur än dig... så många händer man torskar på o slowspela...(jag iaf) så jag betar oftast ut direkt, isf slowspel...

 

 

menmen, mer otur som sagt, kanske mer än dåligt spelat...

 

edit, med tanke på resultatet var det förresten kunglit spelat av fi, totalt oväntad hand ;)

 

mjo ägd blev jag allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog säga, kasst spelat av er båda, men fi har mer tur än dig... så många händer man torskar på o slowspela...(jag iaf) så jag betar oftast ut direkt, isf slowspel...

 

 

menmen, mer otur som sagt, kanske mer än dåligt spelat...

 

edit, med tanke på resultatet var det förresten kunglit spelat av fi, totalt oväntad hand ;)

 

mjo ägd blev jag allt...

 

LOL, jup ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fundering kring handen.

Vi antar att att vårat spel inte har någon betydelse om fi har ett A eller bättre. Stacken kommer in i så fall(antingen på floppen eller turn). Vidare antar vi att fi kommer att lägga sig på alla rimliga bet med en hand som inte har stor chans att bli bäst vid träff(pardrag om det finns sådana ute). De händer fi kan tänkas syna med är Hålstegdrag och pocketpar samt QJs,JTs. Kombinantionerna pocketpar är den vanligaste handen hos fi. Säg att vi bettar mikro ca 1/3 av pott. Fi kan då tänkas att syna med pocket, KQ, QJs,JTs. Ibland kommer han att träffa QJs,JTs och då stackar man honom. OFtast så missar han sin hand och i så fall så fick han i alla fall betala för att dra. Man vet ju de implicita oddsen eftersom man kommer att betala av. Så rätt är nog att betta ca 1/3 eller lite drygt det tror jag. Han får visserligen implicerade med sitt hålstegdrag men det uppvägs av att han kan träffa ett sämre tvåpar. Dessutom kan han reagera konstigt/fel på bettet. Han kan tänkas att göra ett trissdrag men det har han inte implicerade till.

Någon som har några kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...