Gå till innehåll

NLT - KK möter hårt motstånd


Recommended Posts

Game # 314502272 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Bergshamra"

Game ended 2006-04-26 22:34:46 GMT+01:00

 

Players:

duleg (EUR 68,22 in seat 1)

-KYLSKAP- (EUR 45,75 in seat 2)

Plupp_86 (EUR 137,90 in seat 3)

 

Dealer: duleg

Small Blind: -KYLSKAP- (0,25)

Big Blind: Plupp_86 (0,50)

 

Plupp_86 was dealt: Ks - Kc

 

duleg Raise (2,00)

-KYLSKAP- Fold

Plupp_86 Raise (5,00)

duleg Raise (15,00)

Plupp_86 Call (11,50)

 

Lite väl klen raise av mig kanske, sen är det ju svårt att lägga kk preflop även när jag får en kraftig raise. Kanske borde ställt här?

 

Flop Qc - Td - 4s

 

 

Plupp_86 Check

duleg Bet (20,00)

 

 

Ingen drömflopp, visserligen inget A men tvivlar på att fi höjjer mig preflop så mycket med Ax. Svårt att sätta fi på en hand som jag slår i det här läget. AA har mig ju slagen hela vägen, QQ träffar set på floppen. JJ kanske? Vad skulle ni ha gjort?[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som ett av de där lägena när man borde lägga men helt enkelt inte kan. Om fi har spelat stabilt så långt skulle jag nog kunna hitta fold. Om fi verkat fiskig eller tiltad är det bara att ställa.

 

Sammanfattningsvis: Jobbig situation. Ett inköp är ingen katastrof. Att inte syna en reraise är bara ett litet misstag. Välj själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

släppa KK (överpar) med 3 pers på bordet utan reads finns inte på kartan på denna limit. Dock fattar jag inte varför du BARA synar hans omslag preflop. In med mer deg, han betalar garanterat av med sämre händer oftare han har AA, hoppas vi :)

 

Problemet på flopp är att du inte kan syna, och ställer du får du juh bara syn av bättre hand = AA/QQ/TT. Så ja, vill du köra in degen så gör det :D

 

Hade antligen beta ut runt 2/3 pott så jag blivit tvungen att syna hans all-in.. ger han för mkt bluffmöjligheter vid check, om du nu släpper KK i detta läge mer än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det största felet är väl egentligen att jag spelar på fel nivå. Hade jag haft en större rulle eller spelat på lägre nivå hade jag garanterat ställt preflop.

 

Ah, spela med "scared money" är ingen hit. Grinda vidare tills du har rulle istället. Ska inte behöva ta särskilt lång tid. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får KK i 3 handed bör man försöka få in så mycket som möjligt pre. Så höj pre.

En trolig HD på fi är väl ev AJ, AQ,AK,TT,JJ,QQ.KK,AA.Hans troligaste hand på floppen efter bettet är AQ så fold finns inte 12 kombx(1-%slowspel). AK har han också ganska ofta 8kombxbluff%.AJxreraisefrekvxbluff%. AA=6 kombx(1-%slowspel)+QQ=3 kombx(1-%slowspel)+TT=3kombx(1-%slowspel)=12 komb som slår dig(x1-%slowspel). Man ser att antalet komb du leder mot är mer än tillräckligt.

Så det måste vara rätt att syna på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att betta ut med dina kungar för att se vad FI gör, han kommer auto-betta när du checkar floppen. Det är iaf så jag försöker göra. Ett informationsbet måste ut. Och se till att vara den som styr potten preflop. Alltså re-raisa tillbaka igen med KK så du har kommandot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...