Gå till innehåll

NLT - KK på knasigt bräde


Recommended Posts

Till att börja med kan jag ju säga att jag inte har någon större read på killen. Multitablar, men jag vet så mycket som att han inte spelar allt för dåliga händer.

 

Game # 313860496 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ullared"

Game ended 2006-04-26 01:53:15 GMT+01:00

 

Players:

cdahmer (EUR 48,90 in seat 1)

carmen@ (EUR 34,50 in seat 2)

Fo$ter (EUR 85,25 in seat 3)

Wishy (EUR 50,00 in seat 4)

rbagina23 (EUR 48,45 in seat 5)

adam5586 (EUR 101,15 in seat 6)

 

Dealer: Fo$ter

Small Blind: Wishy (0,25)

Big Blind: rbagina23 (0,50)

 

cdahmer was dealt: K:club: - K:heart:

 

adam5586 Fold

cdahmer Raise (2,00) <-- Raisar jag för lite preflop? 4xBB är standard för mig.

carmen@ Fold

Fo$ter Fold

Wishy Call (1,75)

rbagina23 Fold

 

Flop Q:heart: - 8:club: - 9:diamond:

 

Wishy Bet (2,30)

cdahmer Raise (6,00) <-- Här MÅSTE jag väl raisa för att se vart jag står?

Wishy Call (3,70)

 

Turn Q:heart: - 8:club: - 9:diamond: - 3:heart:

 

Wishy Check

cdahmer Bet (9,00) <-- Blank turn + Check = Bet?

Wishy Raise (26,00)

 

Vad gör jag här? Troligtvis betar han inte så mycket på ett drag, så ska jag sätta honom på ett set eller en färdig stege och folda direkt här eller?

Har jag spelat något sånär "rätt", eller har jag fiskat mig fram hela vägen? :club: :club: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisen pre funkar väl, men tryck gärna till mer.

 

Raisen på floppen förstår jag knappt. Han betar ut 2,3 och du lägger 6 tot?

Lägg minst 10 här, minst. Gör du det och han synar så ligger det nästan 30 i potten, då kan du mer eller mindre trycka på turn om du tror att han är på drag.

 

Annars så tror jag du säkert är slagen, han kan ha floppat stegen, eller settat, men raisa mer hsh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ditt spel fram till turn. Men hans floppsyn tyder på viss styrka så jag hade nog checkat turn enligt mottot: beta inte om du inte kan stå emot en raise.

 

Som handen spelades hade jag foldat inför hans CR på turn (styrka igen). Frågan är vilken hand han kan raisa med som du slår. JJ eller TT känns ju inte så troliga med damen på bordet. Skulle tro att han har minst två par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^Larv. Skulle han inte spela exakt likadant med AQ då? Jag menar, konstigare saker har ju hänt på sån limit. Jag hade som sagt tryckt in.

 

Har sett folk spelat likadant som fi med ingenting. KQ spelar många likadant.

 

Men om jag inte hade någon read, då tycker jag fold är helt okej.

 

Standardspelaren spelar inte händer sämre än aq sådär.

 

Höjningen preflop var bra, 4xbb brukar va standard. Du fick med en spelare vilket är det ultimata.

 

Höjningen på floppen var kanske lite liten. Jag skulle höjt mer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut inte det här är en "easy fold", på den här låga nivån kan fi mycket väl sitta på AQ KQ eller till och med QJ med hålstegedrag......mycket beror på vad du har för read på fi....personligen skulle jag gått all-in på turn om jag inte hade read, det finns så många tomtar på den här nivån....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

personligen skulle jag gått all-in på turn om jag inte hade read, det finns så många tomtar på den här nivån....

 

Japp, tomtar som betalar av hela stacken med KK oavsett :P

 

Nej men allvarligt talat är det här en klar fold mot en medelbra spelare för nivån. Är han grymt dålig och överskattar samtliga händer/bluffar hejvilt kan du kanske pusha. Likadant om han är en riktigt bra spelare som läser dina bets för precis vad det är (test-raise+bet för fri showdown). Men i alla fall det senare är mycket ovanligt och svårt att bedöma. Och de som överspelar sina händer gör det sällan på detta sätt, som är som jag oftast spelar set mot dåliga motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser din höjning preflop är bra, den är maskerad som din vanliga standard bet. Så han kan inte sätta dig på en så pass bra hand som K,K.

 

Dock tror jag inte det var en bluff eftersom du visade dig stark på floppen. Hans check-raise är förmodligen inte ett försök att gå ut och bluffa dig utan han ser ett tillfälle att vinna en stor pott genom att check-raisa dig på turnen istället. Dock kan han inte ta dig på en så pass stark hand som K,K. Men möjliga händer som han kan ha J,10 9,9 8,8 och du får erkänna dig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar handen korrekt och han spel tyder på en extremt stark hand då han synar ditt reraise och checkraisar dig kraftigt på turn.

 

Om inte spelaren i fråga är en 80-100% seen flops extremt loose player så hade jag lagt KK i den situationen. spelarens reraise på turn tyder knappast på AQ vilket e den bästa handen han kan ha som du slår.

 

Dessutom får man tillägga att även en spelare med AQ inte är drawing dead han har fortfarande 11% chans att vinna potten med denna handen.

 

Att ställa in i sånna här situationer förlorar man uteslutande på i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tryckte i vilket fall som helt, i hopp om AQ/KQ (kanske till och med QJ), men killen slänger upp JT, floppad stege. Inte mycket att göra. Vet inte om jag borde insett att jag var slagen, men eftersom många på denna nivå kan göra en sån raise med TPTK, så anser jag inte att synen är helt åt skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...